25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 164
Bedankjes: 4 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
hier heb ik mijn eerste jaar mee gevist en goed mijn vis mee gevangen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
waarom zouden ze niet goed zijn ? ik gebruik ze vooral als extra voer bollen .(niet altijd maar ik heb ze liggen ) zijn prima bollen voor "beginners" of om extra bij te voeren je hebt ze in verschillende smaken en ik dacht van diameter ook (ben niet zeker) ik heb de scopex en monster crab
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Waarom wel om te voeren en niet om te vissen? Denk dat het fenomeen voerboilies eens goed uit de wereld geholpen moet worden.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
dat denk ik nou ook ference dat is echt de grootste onzin die er bestaat
|
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-3-2013(UTC) Berichten: 71
Bedankjes: 1 keer
|
Als ze ze pakken als je ze ermee voert waarom zouden ze de boilie niet pakken als je ze als aas presenteert ?? |
it's not just fishing........it's a way of LIfe... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
ferenc schreef:Waarom wel om te voeren en niet om te vissen? Denk dat het fenomeen voerboilies eens goed uit de wereld geholpen moet worden. Dat zijn toch geen voerboilies? Voerboilies zijn de laatste restjes van het draaien |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ik gebruik ze om extra bij te voeren je kan er perfect me vissen (heb er ook al me gevist ) . maar ik gebruik en iets betere(duurdere) kwaliteid scopex bol aan mijn heir en deze gebruik ik om te voeren (zo kan je de prijs wat drukken ) na en tijdje vallen deze uiteen krijg je en mooi tapijtje scopex voer en mijn heir bol blijft mooi rond . de bollen zijn verder perfect om me te vissen vooral voor beginende en mensen met minder budged maar je mag ze niet gaan vergelijken met(zoals) ( pro-line , nash , ccmoor ...
dus je "bespaar" op de bollen dat je voer en het gene dat je bespaar kan ik dan meer geven aan en echt goede bol waar je echt me vist aan gezien het de zelfde smaak is
ik heb ze nu liggen ook maar om te proberen wand heb nog genoeg kg in de vriezer liggen van mijn bollen aangezien ik soms op en vaartje vis achter mijn deur voor fun ga ik geen 20euro vo 2.5kg in staan gooien ,deze hou ik dan liever voor het grotere werk . en iedereen zal altijd en andere visie hebben over boilies dan iemand anders . is het niet kwa smaak dan zal het wel over de grote zijn en anders gaat het wel over het merk ... ik kan alleen mijn ervaring zeggen wat je hier boven leest en hoe ik het gebruik waarom en hoe . uiteindelijk doet iedereen wat hij denk dat het beste is voor hem of haar .
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ron van Houtum schreef:ferenc schreef:Waarom wel om te voeren en niet om te vissen? Denk dat het fenomeen voerboilies eens goed uit de wereld geholpen moet worden. Dat zijn toch geen voerboilies? Voerboilies zijn de laatste restjes van het draaien welke restjes? ik heb nooit restjes ik draai altijd alles op
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 1-10-2013(UTC) Berichten: 1
|
Ik heb deze bollen ook wel eens getest en mijn ervaring is zeer goed. Deze bollen zijn zo slecht dat ze de dressuur breken op een drukbezocht putje hier in de buurt. Ervan uitgaande dat veel vissers op dit putje met dure superbollen elkaar proberen te overtreffen.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Rob N schreef:Ik heb deze bollen ook wel eens getest en mijn ervaring is zeer goed. Deze bollen zijn zo slecht dat ze de dressuur breken op een drukbezocht putje hier in de buurt. Ervan uitgaande dat veel vissers op dit putje met dure superbollen elkaar proberen te overtreffen. ja als ze maar goed vangen he, en naar de gezondheid kijken van de karper dat interseerd je niet als ik dit lees kan ik me zo kwaad maken die bollen van de decatlon zijn zo chemisch dat als je ze een dag laat liggen buiten de zak dat ze compleet wit uitslaan van de rotzooi en dat voeren jullie aan onze grote vriend
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-12-2012(UTC) Berichten: 36
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ron van Houtum schreef:ferenc schreef:Waarom wel om te voeren en niet om te vissen? Denk dat het fenomeen voerboilies eens goed uit de wereld geholpen moet worden. Dat zijn toch geen voerboilies? Voerboilies zijn de laatste restjes van het draaien Mijn voerboillies zijn een goedkopere variant van mijn gepimpte instant-versie. Hierdoor kan ik grotere hoeveelheden voeren tegen een schappelijke prijs. Héél interessant als je een voerstek aan het opbouwen bent, en je niet op een emmertje meer of minder moet kijken.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Ik gebruik die bollen al jaren OPletten : De pineapple's bijvoorbeeld brokkelen na 2-3u af en zijn dus niet geschikt voor lange sessies. (vang er wel goed instant mee op bepaalde waters) De monstercrab heeft dit probleem minder, maar in vergelijking met vroeger (pakweg 4 j geleden ofzo) is deze ook minder resistent gezworden. Vroeger kon je er gemakkelijk 24u mee doorvissen. Uit ervaring weet ik nu dat dit minder goed gaat. Hoe dan ook, voor de prijs valt er zeker mee te werken!
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-7-2013(UTC) Berichten: 27
|
Ik heb deze zomer een weeksessie gedaan samen met mij vismaat op een privévijver en tevens ook een natuurvijver. Wij zijn jongens van 16 jaar en omdat we zoveel tijd aan de waterkant doorbreng hebben we geen tijd voor een bijbaantje... Daarom hadden we voor deze iet wat goedkopere bollen gekozen voor een voercampagne op te starten ( we hadden de strawberry gekozen ). Omdat deze bollen zo goedkoop waren vertrouwde we het ook niet goed .. Is deze wel gezond ? Kan de vis hem goed verteren ect. Daarmee had ik een paar boilies in een emmer met water gedaan om te kijken wat er ging gebeuren. Wat bleek ... Deze boilies brokkelden super snel af en daarmee durfde ik ze niet aan mijn hair hangen . Daarom zijn we terug even naar een erkende hengelsportwinkel in de buurt gereden en hebben we ons daar een kg strawberry bollen van een vertrouwd merk aangeschaft voor aan men hair te hangen. Mits dat deze bollen snel afbrokkelen en uit elkaar vallen zijn het toch goede boilies ! De kleur , smaak en geur zitten zeker goed ! In deze sessie hebben we op 5 dagen een totaal van 7 vissen gevangen waaronder een spiegelkarper van 21,6 kg (tevens mijn PR) een schubkarper van 18,7 kg en nog de andere waren karpers tussen de 11 en de 16,8 kg wat zeker niet slecht is! Op deze vijver is een aantal jaren geleden nog eens iemand mogen gaan vissen en zij hebben 3 weken gevist en geen enkele vis kunnen vangen. Het visbestand is onbekend omdat dit een natuurvijver is die uitsluitend voor de jacht gebruikt wordt ! Besluit : als je geregeld kan ingooien en de vissen zijn er aan gewend kan je dikwijls genoeg je boilie verversen. Anders zou ik toch niet met deze boilie aan de hair vissen ! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 oktober 2013 23:47:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
PB spiegelkarper : 21,6 kg PB schubkarper : 18.7 Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
doe ik ook vaak, een zakje "kwalitatie betere" boilies (+- zelfde flavour) bijkopen uitsluitend voor de hair. Bevalt me perfect. Mooie sessie daar btw!
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-7-2013(UTC) Berichten: 27
|
Flo schreef:doe ik ook vaak, een zakje "kwalitatie betere" boilies (+- zelfde flavour) bijkopen uitsluitend voor de hair. Bevalt me perfect. Mooie sessie daar btw! Dankje ! Heb er heerlijk van genoten ! Deze tactiek gebruik ik vooral op grote waters waar een serieuze voercampagne nodig is. Op betaalwatertjes waar ik ook vis en er al extreem veel gevoerd wordt vis ik met een heel andere tactiek! Hang er een simpele fluo pop-up van mainline aan en voer geen enkele boilie en vang zo altijd samen met men vismaat toch vaak het meeste vis van heel de put ! Als de vissen azen moeten ze vertouwen hebben in jou stek en jou haakaas moet zich onderscheiden van al het andere voer , rig zo gecamoufleerd mogelijk en zo weinig mogelijk lijndruk in het water ! Als er een kudde karpers op jou stek zit dan slurpen ze alles lekker op ! |
PB spiegelkarper : 21,6 kg PB schubkarper : 18.7 Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.