Hoihoi allemaal!
Mijn naam is Emiel V., ik woon in het noorden. Geboren in Den Haag, 10 jaar in Naaldwijk gewoond, en nu zitten we hierzo, midden tussen de akkers. Ik ben 22 jaar oud.
Mijn grootste passie is gitaarspel, ik ben de sologitarist in een rockband. Overige hobbies zijn schrijven (fantasy en gedichten), talen (Brits, Frans, Italiaans, en ben heel rustig Gàidhlig aan het leren, de oorspronkelijke Keltische taal van Schotland), lezen, koken.. ennnnnn, vissen natuurlijk!
Al sinds ik een klein jochie was dat amper nog kon lopen, ging ik al met mijn opa (een oude stroper, die vooral veel gebruik maakt van lijnen met een hoop haken, en fuiken.. maar ook van normale hengels) mee om te vissen in de polders van Flevoland, waar hij en mijn oma toen nog woonden (nu wonen ze hier vlakbij). Hij wist altijd precies wat voor vissoorten er in de verscheidene tochten, kanalen en meren zaten. Alles wat we vingen ging mee, zelfs de kleinste voorntjes (die zijn keihard gebakken erg lekker, dan kun je ze met graat en al opeten
) Dankzij hem ben ik gek op de smaak van zoetwatervis, dus ook ik neem alles mee wat ik vang.
Na enkele jaren niet veel meer gevist te hebben (hooguit 1 keer per jaar met mijn band en vrienden in Denemarken op forel), heb ik het sinds kort weer opgepakt. Sinds ik een paar maanden geleden toevallig een graskarper ving in de steurvijver van de Slegge (een plek waar je o.a. op forel, steur en meerval kan vissen), ben ik hard aan het proberen om in de kanalen en sloten hier in de omgeving een karper te vangen. Het gevecht was zo formidabel, dat ik in één keer verknocht raakte aan karpers.
Helaas is het me tot nog toe niet gelukt.. Dit zou kunnen liggen aan het feit dat het water hier ernstig vervuild is (er drijven veel dode vissen in, en er liggen zelfs dode reigers en dergelijke), maar desondanks heb ik ook wel levende karpers in het riet gehoord, en het smakkende geluid dat ze maken is ook goed te horen als ik 's avonds zit te vissen. Mijn theorie is dat ze door de slechte toestand van het water geen trek meer hebben.
Maargoed, ik ben hier dus gekomen in de hoop om wat tips te verzamelen, zodat ik binnenkort eens een keer een flinke waterkoe uit de sloot kan trekken
Vriendelijke groeten,
Emiel
Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 oktober 2013 11:57:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven