10 ponder Lid sinds: 13-7-2010(UTC) Berichten: 50 Locatie: Drachten
|
Samen met een vriend van mij die helemaal thuis is in het bouwen van Remote Controlled apparatuur, ga ik voerboot bouwen. Eentje mét GPS en dieptemeter. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Vanaf morgen (maandag 26-07-10) begin ik met het maken van de mallen voor de boot. Ik heb er zin in
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
ben benieuwd, hou ons op de hoogte. laat ook regelematig foto's zien van de vorderingen |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
ook ik ben benieuwd naar je project. Heb er meerdere de revue zien passeren inmiddels. Ik heb ooit een zelfbouw voerboot gehad (niet door mij gemaakt) maar die heb ik toen weer van de hand gedaan. Vandaag is mijn navigator uitgebreid met dieptemeter
|
|
|
|
|
Jongens, Het ontwerp van mijn voerboot heb ik van karperspot. Ik maak redelijk progressie...er moet in mijn vakantie ook gevist worden natuurlijk ! Hierbij een aantal foto's! Eerst de drijvers uitzagen. Daarna de drijvers vorm geven en de uitsparingen voor de propellors uitzagen. De bovenlaag op de boot. Momenteel heb ik de boven en onderkant verlijmd op een stuk hout en de voerbak uitsparingen zijn er ook uit. Morgen voorzie ik het geheel van een laag gips om het egaal te maken, aangezien het cellenbeton enorm poreus is. Dan volgen er ook weer meer foto's! Ik probeer ook een kostenplaatje te maken, zodat je een idee hebt van wat het geheel gaat kosten. Groetjes!!!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
houdt ons zeker op de hoogte! ik ben zeer benieuwd naar de voortgang van je project!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
mooie foto's esoxhunter..... hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
lijkt een beetje op de navigator? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ziet er gaaf uit esoxhunter! Een filmpje van de boot in actie tegen de tijd dat hij klaar is??
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
loedel schreef:lijkt een beetje op de navigator? Nee, hij lijkt volgens mij op de Scen. Ben benieuwd naar het eindresultaat. |
Linkloos |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
|
Groeten,
Jerry |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 386
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Gips is ook erg poreus en neemt veel vloeistof op, je zou de mal na het glad afwerken eigenlijk moeten voorzien van een gladde waterdichte laag. Dan heb je ook de mogelijkheid om doormiddel van een antihecht middel de mal meerdere malen te gebruiken. Een paar keer goed ik kwasten met epoxyhars zou een uitkomst zijn. |
Helemaal zelf bedacht.........
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
ik heb hier nog een oficiele mal liggen voor het vacium trekken. helaas is me pa met de vut anders had je zo een romp van me kunnen kopen, kant en klaar..mal is ook wel te koop..:-"
|
|
|
|
|
Hennie Bodde schreef:Gips is ook erg poreus en neemt veel vloeistof op, je zou de mal na het glad afwerken eigenlijk moeten voorzien van een gladde waterdichte laag. Dan heb je ook de mogelijkheid om doormiddel van een antihecht middel de mal meerdere malen te gebruiken. Een paar keer goed ik kwasten met epoxyhars zou een uitkomst zijn. De mal van gips zal ik maar 1x gebruiken om een negatieve mal te produceren. Het bewerken van het gips is idd wel nodig, maar een laag losmiddel en loswas zal voldoende zijn. Heb vandaag een laag gips aangebracht om zoveel mogelijk oneffenheden weg te krijgen, morgen schuren er kijken hoe dat is gelukt ! Thnx voor de nu al leuke reacties! @Erwin, zeker komt er een filmpje van het gevaarte
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 17-7-2010(UTC) Berichten: 1
|
goed bezig rene hou ons op de hoogte van de vooruitgangen(vissen) Bewerkt door de gebruiker vrijdag 30 juli 2010 02:52:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-5-2010(UTC) Berichten: 270
|
Het ontwerp ziet er inderdaad goed uit. Maar ik mag aannemen dat je de uiteindelijke boot van polyester gaat maken ivm het drijfvermogen en het gewicht? Ik zie zeker een hele mooie boot die als hij klaar is zeer stabiel op het water kan zijn mits goed uit gebalanceerd. Het is zaak de uitsparingen voor de propellers even groot en diep te maken en de voerbakken één zelfde afmeting te geven en het gewicht te beperken.
Suc6 met de bouw.
Groet,
Jorgen.
Ps. dit is geen negatieve maar opbouwende kritiek. |
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 109
|
Ziet er goed uit.. Ikzelf ben momenteel ook bezig aan een voerboot.. Ik heb direct de positieve mal gemaakt met als nadeel dat je enorm veel schuurwerk hebt.. Hij is niet 100% glad maar voor mij is ie goed genoeg ! Hier zit ik momenteel.. grtz Sander
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ook die ziet er goed uit Sander! topwerk enne houdt ook jij ons op de hoogte van je project!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-5-2010(UTC) Berichten: 270
|
Ziet er stabiel uit Sander. Wat voor motoren/besturing ga je gebruiken? |
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 109
|
Jorgen schreef:Ziet er stabiel uit Sander. Wat voor motoren/besturing ga je gebruiken? Zender: robbe futuba f14.. Motoren: 2 * robbe 755/40 regelaar: 2 * rokraft 100 robbe of 2 * speed profi 40r (ben ik nog niet helemaal aan uit...) grtz Sander
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.