logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
bertkamp  
#21 Gepost : zondag 7 juli 2013 04:14:03(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
ABSje, reageer nou eens inhoudelijk in plaats van al dit nutteloze gezever.
Als iets je niet aanstaat mag je niet reageren ? Doe dan de deur maar dicht.
DeVisVerschrikker  
#22 Gepost : vrijdag 13 september 2013 13:57:49(UTC)
DeVisVerschrikker

15 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Slecht vind ik die van Gulp omdat ik daar nog nooit wat op gevangen heb en in tegenstelling van de rest ook erg duur is.
Iedereen heeft recht op mijn mening
big carp  
#23 Gepost : vrijdag 13 september 2013 14:52:02(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
de aller beste bol is diegene waar je zelf in gelooft en vertrouwd (mits goede ingrienten uiteraard

ik heb en merk dat ik vertrouw dus dat zij mijn beste bollen

er zijn geen slechte bollen alleen HAAT ik pro-line bollen
ik zeg ook niet dat ze slecht zijn e maar voor mij is het niet meer ...het is de nr1 bol voor dumpers ...
sandervis  
#24 Gepost : vrijdag 13 september 2013 18:34:38(UTC)
sandervis

5 ponder

Top 5 Breede lach

1 Succesfull-baits Krill
2 Succesfull baits woudvruchten
3 Succesfull baits mussel insect
4 succesfull baits scopex pro
5 Succesfull baits scoberry

Hopaa Breede lach
010carp010  
#25 Gepost : zondag 15 september 2013 00:17:21(UTC)
010carp010

15 ponder

gemengde gevoelen bij pro-line

de choconut ruik je niet meer als ze even in het water hebben gelegen
maar de Strawberry daarentegen blijven weer wel hun geur houden
Beter 1 karper op de kant
Dan 10 runs zonder resultaat
timvanzanten  
#26 Gepost : maandag 16 september 2013 10:38:53(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
@ Michael Horn: Een grote boilie is natuurlijk wel een stuk selectieverKnipoog

Ontopic: Sticky Baits en Pioneer Baits hebben beide prima boilies die een top 5 kunnen vullen! Allround favorites: Sticky Baits XS, Sticky Baits Bloodworm en Pioneer Baits Black Squid.

Maxweasel  
#27 Gepost : maandag 16 september 2013 11:04:41(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
bertkamp schreef:

En dan heb je nog de mensen die willen weten waar en hoe en waarmee ze moeten vissen op stek 13 van etang de Non-sens, betaalwater natuurlijk.
Neem me niet kwalijk, maar als je zo moet gaan heeft het niets meer te maken met vissen, alleen nog met vangen.
Maar ja, je hebt er ook €300 per persoon voor betaald dus het zou lullig zijn als je niets vangt.
Zielig.

En hupla, daar gaan we weer... Veel betaalwateren zijn idd "vang-wateren", maar er zijn er ook een behoorlijk aantal die een hoge moeilijkheidsgraad hebben. Betaalwateren zijn ook gewoon de toekomst, want het beheer van de vissen is er veel beter, vissen krijgen geen kans om te verdwijnen of op een bord van één of andere oost-europeaan te belanden, etc...
Of je nu 300 euro betaald of niet, vangsgarantie geeft het je niet, als je niet kan vissen kan je niet vangen.

Wat ik me trouwens soms ook afvraag, iedereen die zoveel commentaar heeft op de betaalwateren, die hebben er vermoedelijk dan ook al jaren gevist om hun mening te kunnen geven?
En ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar ik en zo goed als alle vismaten die ik ken zijn beginnen vissen op putten in beheer van lokale visclubs, is dat dan ook betaalwater? De wateren in beheer van VBK, zijn dat dan ook betaalwateren?

Sowieso heeft heel de discussie over betaalwateren evenveel zin als deze discussie over boilies, er zijn zoveel verschillende soorten, en zoveel verschillende vissers die allen een andere mening hebben. Maar het constante BTW-bashing steekt me soms wel enorm tegen.
Bjorn Schoemacher  
#28 Gepost : maandag 16 september 2013 11:18:26(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
Betaalwateren zijn ook gewoon de toekomst, want het beheer van de vissen is er veel beter, vissen krijgen geen kans om te verdwijnen of op een bord van één of andere oost-europeaan te belanden, etc...

Dat is meestal juist omdat dat al reeds gebeurd is tegen een aanzienlijk bedrag. Er zijn voorbeelden te over hiervan dus die vlieger gaat helaas niet op.

En waarom zouden betaalwateren de toekomst zijn? Over 10 jaar zwemt iedere 'vrije' vis op een btw wou je zeggen? Ja dat geloof ik ook wel als we zo doorgaan...

Quote:
Maar het constante BTW-bashing steekt me soms wel enorm tegen.

Dat jij je goed voelt op een btw is fijn voor jou maar gelukkig zijn er nog mensen die zich daadwerkelijk ergens zorgen over maken. Als je hier ook al niet tegen kan moet je denk ik gewoon je ogen sluiten en doorklikken..

Bewerkt door de gebruiker maandag 16 september 2013 11:20:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Maxweasel  
#29 Gepost : maandag 16 september 2013 11:46:16(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bjorn Schoemacher schreef:

Dat is meestal juist omdat dat al reeds gebeurd is tegen een aanzienlijk bedrag. Er zijn voorbeelden te over hiervan dus die vlieger gaat helaas niet op.

Dat zal ongetwijfeld voor een aantal van de 'oude' betaalwateren opgaan, maar als je nu, 10-15 jaar later, nog steeds met hetzelfde idee zit is het hoog tijd om je idee eens met de realiteit af te checken. Het merendeel (let goed, ik zeg niet alle) van de betaalwateren bouwt verder op een reeds aanwezig bestand en dit aangevuld met nieuwe uitzettingen kleine karper, goede verzorging van de karper, etc... zorgt voor mooie wateren met mooie vissen. En ja, op sommige plaatsen worden ze zelf bijgevoederd, dat is ook niet mijn idee, maar het feit is wel dat die karper "afgestemd" is op bepaalde hoeveelheden voedsel, en deze opeens wegnemen zorgt vaak voor problemen.
Ik ken zo ook een aantal openbare wateren in België waar het vroeger storm liep en waar nu door het mindere vangen en controles op nachtvissen veel minder gevist wordt. Hierdoor hebben het eerste jaar na het stoppen met massaal vissen een behoorlijk aantal vissen het loodje gelegd. Vooral de grotere vissen dan, die hierdoor niet meer de nodige reserves konden opbouwen. Maar goed, dat is een andere discussie.

En waarom zouden betaalwateren de toekomst zijn? Over 10 jaar zwemt iedere 'vrije' vis op een btw wou je zeggen? Ja dat geloof ik ook wel als we zo doorgaan...

De vissen die op openbaar water in België verdwijnen en verdwenen zijn (die niet op een bord belanden) zijn vooral verdwenen naar de zogehete syndicaatwateren. Wateren die je idd best een betaalwater kan noemen, maar waar slechts een elite clubje op kan/mag vissen om dan in de boekjes te pronken. Been there, done that!

Dat jij je goed voelt op een btw is fijn voor jou maar gelukkig zijn er nog mensen die zich daadwerkelijk ergens zorgen over maken. Als je hier ook al niet tegen kan moet je denk ik gewoon je ogen sluiten en doorklikken..

Het gaat niet om er niet tegen kunnen, het gaat er gewoon om dat ik er graag op reageer als ik dingen zie die in mijn ogen verteld worden door mensen die ergens de klok hebben horen luiden maar... Blij
PatricS  
#30 Gepost : maandag 16 september 2013 11:54:26(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
On-topic please.

Interessant onderwerp, maar open een nieuw topic a.u.b.

Wat betreft de vraag:
Ik heb geen top- of troepbollen lijst.
Ik haal of maak mijn aas op gevoel en per water verschillend.
Heb slapeloze nachten gehad op x2 bollen die op kauwgomballen leken en ook op tijgernoten of freezerbaits.

15mm en 20mm en dumbels rond en gebroken zijn mijn maten

Bewerkt door de gebruiker maandag 16 september 2013 11:55:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Maxweasel  
#31 Gepost : maandag 16 september 2013 12:23:12(UTC)
Maxweasel

20 ponder

PatricS schreef:
On-topic please.

Interessant onderwerp, maar open een nieuw topic a.u.b.

Wat betreft de vraag:
Ik heb geen top- of troepbollen lijst.
Ik haal of maak mijn aas op gevoel en per water verschillend.
Heb slapeloze nachten gehad op x2 bollen die op kauwgomballen leken en ook op tijgernoten of freezerbaits.

15mm en 20mm en dumbels rond en gebroken zijn mijn maten

Op zich is het geen interessant onderwerp, want er zullen altijd voor- en tegenstanders blijven. Blij

Net als over deze boilies, ik zie hier iemand zeggen dat ze niks van pro-line moeten weten, mijn favoriet op dit ogenblik is de Red Devil Squid van Eddy Sterckx / Proline, in maten 16 en 20mm, bijgevoerd met pellets van dezelfde makelij hebben deze mij toch al wat vissen opgeleverd afgelopen jaar. Blij
timvanzanten  
#32 Gepost : maandag 16 september 2013 12:33:48(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Beste mensen,

Gelieve ontopic te blijven. De kwestie betaalwater of niet is al in den treuren besproken. Er zullen nooit winnaars zijn!

Gummiebeer  
#33 Gepost : donderdag 10 oktober 2013 15:06:13(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Bedankjes: 3 keer
Een favoriete bol heb ik niet echt. Wel een bol waar ik nu het meeste vertrouwen in heb en dat is de Squid&Liver 16mm. Heeft ook te maken met het jaargetijde denk ik Knipoog Gisteren gingen ze hier los op terwijl de Oriental Curry 20mm roerloos bleef liggen. Nadat ik ook daar een squid&liver bol op bevestigde gingen ze ook op die hengel los.

Daarnaast heb ik deze zomer veel met Pineapple gevangen en de oude vertrouwde Scopex, beide 20mm.
Volgend seizoen ga ik meerdere boillies proberen. Zo hoor ik vaak goede verhalen over de Robin Red bol, dus die komt ook in de testronde terecht.

Overigens heb ik vaak, al dan niet altijd, een snowman presentatie in de vorm van Scopex Cream. Dit blijft tot nu toe de karper erg aantrekken.
PB 2015: 33 pondjes

Gielen_24  
#34 Gepost : donderdag 10 oktober 2013 18:39:16(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik vis meestal met de Squid & cheese en indian spice van DG baits
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.