logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ben keizer  
#1 Gepost : donderdag 12 september 2013 20:10:26(UTC)
Ben keizer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 12-9-2013(UTC)
Berichten: 2

Hallo, ik ben Ben keizer ik ben 16 jaar oud. Mijn woonplaats is Wildervank. ( groningen) En nieuw op het forum.

Heb voor de zomervakantie het idee gekregen om is te gaan karpervissen. Spullen had ik al heel lang geleden gekocht maar toen toch nog niet gaan gebruiken.

Dus in de zomervakantie naar een sloot/vijver geweest waar ik veel goeds over gehoord had.
En op de eerste 100 meter had ik al 3 karpers gespot.in totaal ong 10 vissen gezien. Van klein tot groot.

Een maand geleden was er ook iemand aan het karperen deze zat nog geen 20 min toen hij een run kreeg een mooi schub van 80cm.

Ze zitten er dus wel en worden ook regelmatig gevangen maar ik ben niet een van hen.

Heb ook geen idee wat voor rig,boilie,lood ik moet hebben.

Diepte van 60 cm langs de kant tot ong 1.5 m in het midden.

De bodem van het water is heel modderig ligt +- 40 cm bladeren en modder.
Lijkt mij moeilijk om met lood te vissen. Door de modder.

Ik hoop dAt iemand mij wil/ kan helpen.
Mvg ben keizer
Sponsor
tomvliet1998  
#2 Gepost : donderdag 12 september 2013 20:48:13(UTC)
tomvliet1998


25 ponder

Lid sinds: 11-5-2013(UTC)
Berichten: 471

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
misschien is dit een moeilijk water om op te vissen probeer verschillend aas
soms vang je ze op drie maisjes aan de hair soms moet het de juiste boillie zijn met de juiste pop up .
voer ook voor dit verhoogd je kansen en blijf proberen .
probeer ook eens om met twee hengels te vissen en leg er een op slappe lijn en een gewoon .
zorg dat je rig haakt want lang niet alle kant en klare rigs haken en er is bijna geen perfecte op de markt .
als je ze zelf maakt test het eens zo niet begin overnieuw .
het zo stom zijn als je je eerste vist mist vanwege de verkeerde rig .
ook een tip misschien een beetje laat als het mooi weer is met goed zon probeer en zig rig .
of mijn voorkeur ga oppervlakte vissen dit is geweldig .

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 september 2013 20:49:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ben keizer  
#3 Gepost : donderdag 12 september 2013 22:54:45(UTC)
Ben keizer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 12-9-2013(UTC)
Berichten: 2

Oke bedankt blijf proberen en info vergaren.

Oppervlakte vissen al vaak geprobeerd maar krijg ze niet aan de oppervlakte.

Voer meestal met honde/ kattebrokken.

En nooit komen ze is helemaal naar boven.

En vis momenteel met 14 mm pink peach van stragety.

Ook heb ik met sweetcorn pop us gevist was ook niks.

En oktokrill boilies, strawberry, tuttifrutti.

Zij er ook boilies die het allround goed doen ?

Allemaal niks. Maar vissen azen wel als gekken. Want het is over wit van de aasbellen.

Nu nog de goede setup.
Mvg ben keizer

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 september 2013 22:55:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#4 Gepost : donderdag 12 september 2013 23:34:27(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi Ben,

In principe zou ik altijd zo simpel mogelijk starten. Kies gewoon voor een loodclip met een loodje van een 60 gram met daaronder een standaard onderlijntje. een soepel onderlijntje van een 25cm met bijvoorbeeld een klauwhaakje is voldoende. Kies voor het gemak gewoon voor mais op de hair. Een paar korrels is voldoende. Houdt tussen de onderkant van de haak en de bovenkant van de mais een centimeter ruimte.

Je zegt dat het bij de kant een 60cm diep is. Dit is in principe voldoende diepte voor een karper om te azen. Voer eens van tevoren een paar kantstekjes aan die je vanuit 1 richting kan bevissen. Gewoon voeren met mais is voldoende. Probeer je aaspresentatie met een lichte worp onder de kant te gooien. Het mooiste is als je de presentatie gewoon kan neerleggen! Dan heb je ook geen last van de modderbodem

Dan als laatste nog wat suggesties. Probeer erachter te komen wanneer de karper aast! Als het warm weer is, dan zullen ze zich meestal niet op de bodem begeven. De ochtend en avond zijn de beste uurtjes. Een beetje wind op de kant waarop je vist kan ook nooit kwaad net als een beetje voorvoeren.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.