logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roberto69  
#1 Gepost : maandag 9 september 2013 11:34:56(UTC)
Roberto69

Nieuwe uitzetting

Beste medevissers

Ik wil jullie wat voorleggen en ben benieuwd hoe jullie standpunt hier in is. Stel je voor...

Onlangs zat ik op een water (voor mij nieuw)wat bestaat uit een aantal vijvers aan elkaar verbonden.
Om dat water zijn per gat ongeveer 3 á 4 vis stekken, enkele vis stekken zullen elkaar kruizen als je de mooie stekken wil bevissen.De vijvers zijn ongeveer 60 bij 100 meter breed. Alles netjes uitgevaren en klaar voor de nacht die helaas niets bracht (hoort er ook bij).

De dag er op, na het opruimen even buurten bij een medevisser op een andere vijver.
Na even gesproken te hebben met deze wel vriendelijke man, komen er een aantal details ter sprake over het water.
Hij gaf aan dat hij hier wel vaker heeft gezeten en dat het de laatste tijd wel drukker is. maar dat interesseert hem niet zo ????
Hij zegt"ik zit altijd op mijn stek. als er op die andere stek een visser zit en hij vist naar de overkant, daar heb ik niet mee te maken en gooi dan gerust mijn lijnen over de zijne heen."
Verbaasd keek ik hem aan, en gaf hem de opmerking "je gaat dan toch op een andere put zitten! en gooit toch niet zo over een andere lijn"

Ben ik nu gek of te sociaal of is hij nu gek.
Ik kom trouwens wel meer van deze voorvallen tegen aan de waterkant waar men elkaar het licht niet in de ogen gunt.

Hoe denken jullie hierover?
De beste dingen in het leven zijn onverwachts. Gewoon omdat er geen verwachtingen waren.
www.deavond.nl
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : maandag 9 september 2013 14:32:52(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Als je bereid bent om 0,6 ha te delen met 2 - 3 ben je erg sociaal. Kan je daar uberhaupt zonder toplood vissen zonder een ander het leven zuur te maken tijdens een dril?

Maar gun jezelf ook wat en zoek "iets" meer ruimte.
Say hello to my little friend
FisherDaniel  
#3 Gepost : maandag 9 september 2013 17:33:27(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik zou het niet gedaan hebben, bezet = bezet.
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
remon v wanrooij  
#4 Gepost : maandag 9 september 2013 18:46:24(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Op een vijver zou ik ook gewoon even verkassen.
Maar als ik op "mijn" stek op het kanaal opeens vissers zie vissen. ( Die er alleen achter zijn gekomen dat je er kan vissen omdat ze ons hebben gezien of hebben zien voeren en waar je alleen met een boot kan komen ) dan zou ik ook mijn lijnen over die van hun gooien. Dit geeft gunnen een hele andere betekenis omdat mensen jou stek pezen, dus gunnen ze jou die stek niet. Een kanaal is toch km 's lang en om dan op iemands stek te gaan zitten waar een ander elke week 40 euro aan voer in gooit is gewoon zielig.

Dus het verhaal gunnen heeft 2 kanten en gaat altijd gepaard met het woord respect Blij
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Roberto69  
#5 Gepost : maandag 9 september 2013 19:19:00(UTC)
Roberto69

Nieuwe uitzetting

remon v wanrooij schreef:
Op een vijver zou ik ook gewoon even verkassen.
Maar als ik op "mijn" stek op het kanaal opeens vissers zie vissen. ( Die er alleen achter zijn gekomen dat je er kan vissen omdat ze ons hebben gezien of hebben zien voeren en waar je alleen met een boot kan komen ) dan zou ik ook mijn lijnen over die van hun gooien. Dit geeft gunnen een hele andere betekenis omdat mensen jou stek pezen, dus gunnen ze jou die stek niet. Een kanaal is toch km 's lang en om dan op iemands stek te gaan zitten waar een ander elke week 40 euro aan voer in gooit is gewoon zielig.

Dus het verhaal gunnen heeft 2 kanten en gaat altijd gepaard met het woord respect Blij

dat was niet het geval, want voeren deed die goede man niet.
Stekkenpezers heb ik ook een hekel aan, maar hoe ga je er mee om als iemand dan per ongelijk daar gaat zitten?
De beste dingen in het leven zijn onverwachts. Gewoon omdat er geen verwachtingen waren.
www.deavond.nl
remon v wanrooij  
#6 Gepost : maandag 9 september 2013 19:29:51(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Dan ga ik even met ze praten Blij. Maar in mijn geval kan je daar niet per ongeluk zitten omdat wij die stek zelf hebben gemaakt en je ervoor toch zeker 30min moet varen en goed verstopt zit tussen het riet Blij.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Roberto69  
#7 Gepost : maandag 9 september 2013 19:52:18(UTC)
Roberto69

Nieuwe uitzetting

Roberto69 schreef:

De dag er op, na het opruimen even buurten bij een medevisser op een andere vijver.
Na even gesproken te hebben met deze wel vriendelijke man, komen er een aantal details ter sprake over het water.
Hij gaf aan dat hij hier wel vaker heeft gezeten en dat het de laatste tijd wel drukker is. maar dat interesseert hem niet zo ????
Hij zegt"ik zit altijd op mijn stek. als er op die andere stek een visser zit en hij vist naar de overkant, daar heb ik niet mee te maken en gooi dan gerust mijn lijnen over de zijne heen."
Verbaasd keek ik hem aan, en gaf hem de opmerking "je gaat dan toch op een andere put zitten! en gooit toch niet zo over een andere lijn"

Ben ik nu gek of te sociaal of is hij nu gek.
Ik kom trouwens wel meer van deze voorvallen tegen aan de waterkant waar men elkaar het licht niet in de ogen gunt.

Hoe denken jullie hierover?

de reden dat ik dit onderwerp een aan slinger, is dat we met zijn allen eens goed nadenken waar we mee bezig zijn.
Mensen het is een hobby en geen veldslagHet zal je verbazen hoe leuk het is als je kunt delen in je ervaringen en vangsten. Helemaal als een ander dan ook een leuk visje pakt.
www.deavond.nl
peter servais  
#8 Gepost : maandag 9 september 2013 20:44:39(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Het is altijd balen om te zien dat iemand aan het vissen is op de door jouw beoogde stek. Een water is echter openbaar en los van op een betaalwater kan je je stekken nou eenmaal niet reserveren.

Wat die kerel doet staat in mijn woordenschat gewoon beschreven als ASOciaal...
Als ik merk dat iemand expres zijn lijnen over mijn lijnen heen gooit dan ga ik toch echt even verhaal halen.

Als er een andere visser in de buurt zit, en ik kom aanlopen, dan vraag ik altijd even hoe hij zijn lijnen heeft liggen zodat het uitgesloten is dat we elkaar in de weg zitten.
Verder vind ik het altijd leuk om te zien dat een andere visser een vis vangt.. als ik dan even kan helpen met scheppen of een foto maken dan is dat in mijn ogen ook leuk.

Bewerkt door de gebruiker maandag 9 september 2013 22:56:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Roberto69  
#9 Gepost : maandag 9 september 2013 21:07:07(UTC)
Roberto69

Nieuwe uitzetting

peter servais schreef:
Het is altijd balen om te zien dat iemand aan het vissen is op de door jouw beoogde stek. Een water is echter openbaar en los van op een betaalwater kan je je stekken nou eenmaal niet reserveren.

Wat die kerel doet is staat in mijn woordenschat gewoon beschreven als ASOciaal...
Als ik merk dat iemand expres zijn lijnen over mijn lijnen heen gooit dan ga ik toch echt even verhaal halen.

Als er een andere visser in de buurt zit, en ik kom aanlopen, dan vraag ik altijd even hoe hij zijn lijnen heeft liggen zodat het uitgesloten is dat we elkaar in de weg zitten.
Verder vind ik het altijd leuk om te zien dat een andere visser een vis vangt.. als ik dan even kan helpen met scheppen of een foto maken dan is dat in mijn ogen ook leuk.

helemaal mee eens en volgens mij een normale gedachtengang.
het vreemde is dat dit alleen bij het karpervissen gebeurt.
en waarom....
www.deavond.nl
ej de klerk  
#10 Gepost : maandag 9 september 2013 21:12:23(UTC)
ej de klerk

25 ponder

Nederland

Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Ik ga(tegen beter weten in)altijd uit van het goede in een mens en verwacht dat als mensen weten dat ik tijd en energie in een stek steek ,en daar ook aan het vangen ben ,ze de stek met rust zullen laten zoals ik dat ook bij hen zal doen.
mocht het gebeuren dat er iemand op de stek zit die niet weet dat ik daar bezig ben dan zal ik ten alle tijden op een normale manier een praatje maken en hem de situatie uitleggen, daarna wens ik hem veel succes en ga die nacht op een andere stek vissen.
Mvg Klerk.

Als je thuis blijft vang je zeker weten niks.
peter servais  
#11 Gepost : maandag 9 september 2013 23:09:23(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Ik denk dat het puur een mentaliteitsprobleem is.
Sommige karpervissers zijn een soort van autisten, ze leven volkomen in hun eigen wereld. Ze dulden daarbij totaal geen concurrentie.
Misschien is het wel een soort territoriumdrift.

Of het puur een probleem is met karpervissers weet ik niet, wel is het zo dat de karpervisser 9/10 keer het meeste investeert in zijn stek. Maar dan nog... de één gunt het de ander wel en de ander gunt het je totaal niet...

Ik denk dat je het zelfde risico loopt te blanken, als dat er iemand op "JOUW" stek zit. Het hoort er gewoon ook bij.
Dit moet je ook incalculeren.

Bewerkt door de gebruiker maandag 9 september 2013 23:13:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

010carp010  
#12 Gepost : maandag 9 september 2013 23:34:27(UTC)
010carp010

15 ponder

peter servais schreef:

Wat die kerel doet staat in mijn woordenschat gewoon beschreven als ASOciaal...

helemaal mee eens
Beter 1 karper op de kant
Dan 10 runs zonder resultaat
StijnD  
#13 Gepost : dinsdag 10 september 2013 00:53:52(UTC)
StijnD

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
peter servais schreef:

Check! Dat is hoe het moet. Ik kom door het werk vaak laat aan het water aan en dan zit er al eens een visser in de buurt. Gewoon even vriendelijk polsen hoe zijn lijnen liggen en klaar. Je oogst wat je zaait... ik heb de laatste jaren door deze attitude al aardig wat wederzijds respect zien opduiken en dat is erg fijn! Waarom vijanden maken als je vrienden kan maken?

De laatste weken heb ik bvb al meermaals een jong kereltje gezien op 't kanaal in de buurt van mijn vaste stekken. Hij zat te blanken op plaatsen waar je makkelijk je vis kan vangen. Ik heb hem prompt een onderlijn en 2 handvollen van mijn boilies gegeven (zonder het recept mee te geven Blij ). Wel... die kerel heeft ondertussen zijn vis gevangen en wedden dat hij ondertussen zit te experimenteren met zelfgedraaide boilies?

Een andere fijne babbel langs het water heeft onlangs ook geleid tot het uitwisselen van wat zéér interessante stekinfo en die man bracht mij zelfs een bezoekje aan de Maas om een Duvel te komen drinken en eens te kijken hoe het ging... en kijk, dat is gezellig!

Wat Remon zegt heeft idd met mentaliteit en respect te maken. Opzettelijk stekken inpikken, dat doe je simpelweg niet...
Per ongeluk kan dat altijd eens gebeuren, maar dan ga je idd even een vriendelijk praatje maken en klaar.

Blanken is een kunst.
diesel  
#14 Gepost : dinsdag 10 september 2013 14:37:45(UTC)
diesel

40 ponder

peter servais schreef:
Ik denk dat het puur een mentaliteitsprobleem is.
Sommige karpervissers zijn een soort van autisten.

hou het maar op egoisten .........

snap je betrekking met autisten niet helemaal...laat staan in combinatie met mentaliteitsproblemen...

onzin.......
groet erik
bertkamp  
#15 Gepost : dinsdag 10 september 2013 16:54:20(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
peter servais schreef:
Sommige karpervissers zijn een soort van autisten

Bel 0900-0727
Bereikbaar vanaf 18:00 uur en slechts €0,10 per minuut.
peter servais  
#16 Gepost : dinsdag 10 september 2013 19:14:16(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Autisten had tussen aanhalingstekens gemoeten, het was spreekwoordelijk bedoeld niet letterlijk.
Egoisten had idd. Net zo goed gepast.
Ik maakte de vergelijking omdat sommige vissers tijdens het vissen compleet in hun eigen wereldje zitten en daarbij geen rekening houden met anderen.
Verder bedoel ik er niets mee.
Mijn excuses voor wie dit als storend ervaren heeft.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 september 2013 19:18:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Ron van Houtum  
#17 Gepost : dinsdag 10 september 2013 20:47:12(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
de Gunfactor is jaren geleden al overleden.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.