Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-8-2013(UTC) Berichten: 6
|
hey,
Ik ben een beginneling als het gaat om karpervissen. ik heb 2 fatsoenlijke hengels en molens en ik werk met standaard vast lood systeem. Ik gebruik Martin SB classic boilies aardbei. Nu vraag ik mij af, ik heb echt een zogenaamde ideale stek gevonden met pompelbladeren en een hoop overhangende struiken, het is lichtstromend water want het ligt haaks op de rijn en staat in verbinding met een fortgracht compleet vol met pompelbladeren. De diepte van het water is rond de 3m en is vrij uniform omdat dit een jaar geleden ongeveer nog uitgebaggerd is. Het bodemtype is denk ik wel een beetje zacht. Meerdere keren heb ik al gezien vlakbij de stek waar ik zit dat er activiteit is van karpers (tijdens brasem vissen). Nu heb ik niet voor gevoerd en ben ik daar gaan zitten en ben ik voor het opzetten van mijn spullen gaan voeren met witvis/karper lokvoer met additief aardbei(in vorm van deegballen ter grote van grote boilies en in totaal 2 a 3 ons verspreid samen met 2 handjes boilies dus 1 per hengel). Letterlijk heb ik daar 7 uur gezeten zonder enkele activiteit te zien of aanbeet te hebben.
zijn er misschien punten die ik kan verbeteren? Zelf zat ik er nog aan te denken om een blikje mais toe te voegen aan het lokvoer. En is het mogelijk deze strategie ook toe te passen op de hollandse ijssel?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-3-2012(UTC) Berichten: 300
Bedankjes: 17 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Als je op karper begint te vissen, zal je ook wel wat geduld moeten hebben. Je zal nog meermaals aan het het water 'letterlijk 7 uur wachten zonder enige activiteit'. Maar om terug te komen op jouw vraag, voorvoeren loont wel degelijk, spit het forum maar eens om, daar ga je alle info vinden die je nodig hebt, succes b |
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard... |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2012(UTC) Berichten: 34
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik zou hier bijvoorbeeld 2 tot 3 keer voorvoeren, en dan het liefst met hard en selectief aas (in jouw geval aardbei boilies) dus niet met lokvoer.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
voer met het aas waar je ook met gaat vissen de mais mag er ook bij gegooid worden . zou niet echt voeren dat witvis gevoelig is anders eet de witvis alles op en blijft er nix over voor de karper . geregeld een gaan voeren EN POSERVEEREN op verschillende tijdstippen (indien mogelijk) om de dag bv : maandag voeren, dinsdag nix, woensdag voeren, donderdag nix .... maar best niet voeren de dag VOOR je zelf gaat vissen doe je dat wel mag je maar de helft voeren van wat je in de loop van de week gevoerd hebt .
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-8-2013(UTC) Berichten: 6
|
Hoe zou je eigenlijk bij voeren? Je hebt het over aardbei boilies bijvoeren, in welke hoeveelheid zou je dat doen? Gaat het hier om kilo's of om handjes vol?
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Je kan ook je boilies ook deels door de midden of nog kleiner choppen. Zo ligt er meer aas op je voerplek zonder dat je meer boilies hoeft te voeren.
Als je een paar dagen van tevoren een paar handjes per dag op de plek gooit dan moet dat voldoende zijn. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Als het water in verbinding staat met de Rijn, heb je te maken met een aardige slok water. Vissen zwemmen niet constant op dezelfde plek en er zijn heel veel op het oog interessante plekken. Riviervissen is niet de visserij om het te leren.
Op groot water moet je het geluk hebben dat ze je stek bezoeken op het moment dat je vist.
Je zou het jezelf makkelijker kunnen maken door een stadsvijver aan te pakken. Volgende week schijnt het zonnetje weer feller en dat is ideaal om met drijvend aas te vissen omdat je dan vissen aan de oppervlakte ziet liggen.
Materiaal bepaalt niet of je vangt of niet. Het tijdtip en plek waar je het aas presenteert wel. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
Ik ga zelf nooit voorvoeren. Ik vis altijd met een pva netje en ga toch echt maar een enkele keer blank naar huis! Ieder zijn eigen ding natuurlijk |
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Op je op een rivier / arm van een rivier gaat vissen dan doe je er goed aan om 2 weken lang om de dag te voeren. Combineer dit ook wisselend met mais en hennep. Dus de eerste keer alleen bollen, 2de keer bollen + 6kg mais/hennep, 3de keer weer alleen bollen enz enz. Strooi het ook niet uit op 1 plek maar ga gerust een strook aan leggen van 50 a 100meter! Eindig je voersessie de avond voor je gaat vissen met bollen met mais en Hennep. De volgende dag dat je er zit gooi je de rig op de gewenste plek en strooi er maar een handje bollen omheen.
Dit is een zeer effectieve aanpak en levert met de juiste bollen een goed resultaat! |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.