logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ABSje  
#1 Gepost : vrijdag 23 augustus 2013 18:59:33(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Lekker weer dit.
Vis geregeld in een vijver in kerkelanden, was er de laatste dagen al wat vissterfte, 3 dode karpers en 20 dode eenden. Ook waren er wat ganzen verdwenen.

Nou hoor ik net dat de vijver sinds vandaag is afgezet rondom. Er schijnt een dodelijk virus in het water te zitten, wat ook dodelijk is voor mensen.

Laat het nou eens zo zijn, je raad het al. Ik ben er vanacht nog wezen vissen tot een uur of 4.

Ik ben geen persoon die zich snel druk maakt, maar gek genoeg voelt mijn vismaat zich op het moment niet goed en ligt al op bed. Zelf voel ik me ook niet helemaal 100, maar ook niet zo dat ik me er gelijk druk om maak..

Lekker rustgevend gevoel is het niet, maarja we zullen het wel zien Mee eens
Sponsor
jannes  
#2 Gepost : vrijdag 23 augustus 2013 19:16:29(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ben je lekker mee dan, misschien ff huisarts als het erger wordt?
peter servais  
#3 Gepost : zondag 25 augustus 2013 11:18:00(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Weet je ook om welk virus het gaat?
Ik zou zeker langs de huisarts gaan, zeker omdat jullie allebei niet lekker zijn nu.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
leen  
#4 Gepost : zondag 25 augustus 2013 11:30:08(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
ABSje schreef:
Lekker weer dit.
Vis geregeld in een vijver in kerkelanden, was er de laatste dagen al wat vissterfte, 3 dode karpers en 20 dode eenden. Ook waren er wat ganzen verdwenen.

Nou hoor ik net dat de vijver sinds vandaag is afgezet rondom. Er schijnt een dodelijk virus in het water te zitten, wat ook dodelijk is voor mensen.

Laat het nou eens zo zijn, je raad het al. Ik ben er vanacht nog wezen vissen tot een uur of 4.

Ik ben geen persoon die zich snel druk maakt, maar gek genoeg voelt mijn vismaat zich op het moment niet goed en ligt al op bed. Zelf voel ik me ook niet helemaal 100, maar ook niet zo dat ik me er gelijk druk om maak..

Lekker rustgevend gevoel is het niet, maarja we zullen het wel zien Mee eens

Ik zou z.s.m. even contact opnemen met degene die het afgesloten heeft (visvereniging?). Zij weten waarom het afgesloten is en kunnen jullie wellicht ook adviseren.
RDS  
#5 Gepost : zondag 25 augustus 2013 15:07:51(UTC)
RDS

20 ponder

hugovg  
#6 Gepost : zondag 25 augustus 2013 17:10:26(UTC)
hugovg

10 ponder

hopelijk loopt het allemaal goed af! hopelijk is het van je vismaat gewoon een griepje, had ik de afgelopen dagen ook last van en hoor het wel van meer mensen.
keep fishing! dat is het motto
ChrisD  
#7 Gepost : zondag 25 augustus 2013 19:02:07(UTC)
ChrisD

Nieuwe uitzetting

I also fish this pond very regularly, I also have seen the dead ducks.
In the last 2 weeks I have counted at least 8 dead ducks, and 5 fish ( bream and carp).
I just came back from the lake, and saw maybe 20 carp on the surface gulping for air.
We had rain last night so I am sure the water has enough oxygen in it. The ducks were not killed
by any animal and my first thought was that they had been poisoned.
As far as the water having a virus, I am not sure, I caught a 10kilo carp from there on tuesday and it was
in great condition. either way its really strange and very worrying, I hope they sort it out quickly!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.