5 ponder Lid sinds: 3-5-2013(UTC) Berichten: 34
Bedankjes: 1 keer
|
Best cf'ers, Zelf vis ik met een leadcore. Nu vind ik dit zelf zeer handig. Alleen welke knoop kan ik hiervoor het beste gebruiken? Zelf doe ik meestal gewoon een standaard visknoop. Maar deze gaat soms wel eens los. groetjes Sander Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juli 2013 16:50:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
gooi je problemen uit, vang je dromen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Wat is een standaard visknoop?
Ik vind de H-knoop en de bloedknoop goed.
En wanneer ik een lus nodig heb gebruik ik de 8-knoop |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-6-2013(UTC) Berichten: 144
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Om je leadcore vast te maken aan je hoofdlijn? Ik gebruik hier altijd een bloedknoop voor. Heeft mij nooit teleurgesteld. Kan je tevens gebruiken als je 2 lijnen met elkaar wilt verbinden.
Voor lusjes kan een 8 knoop inderdaad, ligt eraan hoe sterk je lus moet zijn. Ik gebruik veelal gewoon de platte knoop en daar is niks mis mee.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Ik gebruik bijna altijd de bloedknoop, waar die knoop dat ook moet zitten.
(Uitzonderingen zijn de knotless knot en de 8-knoop omdat deze over het algemeen een andere toepassing hebben.) |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
Palomar en de bloedknoop en halve bloedknoop . de Palomar is niet meer dan en 8knoop maar je haal het geheel nog eens door de lus van de 8 . bloedknoop om 2 lijnen aan elkaar te zetten .(voorslag) halve bloedknoop is zo als het al zegt met maar 1 lijn door een oogje . gebruik ik ook bij onderlijnen voor en Bridgewater en gewone wartels laat je niet misleiden meeste afbeeldingen staan afgebeeld met en haak .denk dat die haak en wartel of en laeder is Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juli 2013 18:50:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Twee lijnen aan elkaar... allbright knoop. Maar niet gebruiken met een teflon gecoate lijn.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
We hebben het toch over leadcore? Gewoon een lus. Daarom krijg je de splicing needle erbij. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Die lus moet toch ook aan de hoofdlijn? Bij mij wil de lus wel eens losschieten. Zelfs als ik dat losse eind een centimeter of 4 door de mantel heb terug getrokken. Vandaar dat ik het liefst een knoop gebruik die de lijn goed opsluit, zodat die niet van de gesplicete lus afhankelijk is. Gaat met gewone leadcore uitstekend, maar met dat leadermateriaal van Mack2, liquid wire trek ik de allbrightknoop er net zo makkelijk weer uit, alsof er helemaal geen knoop in zit. Nylon aan nylon, of aan leadcore zit muurvast, maar voor dat spul is toch wat anders nodig.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
Ruud Gosselink schreef:Die lus moet toch ook aan de hoofdlijn? Bij mij wil de lus wel eens losschieten. Zelfs als ik dat losse eind een centimeter of 4 door de mantel heb terug getrokken. Vandaar dat ik het liefst een knoop gebruik die de lijn goed opsluit, zodat die niet van de gesplicete lus afhankelijk is. Gaat met gewone leadcore uitstekend, maar met dat leadermateriaal van Mack2, liquid wire trek ik de allbrightknoop er net zo makkelijk weer uit, alsof er helemaal geen knoop in zit. Nylon aan nylon, of aan leadcore zit muurvast, maar voor dat spul is toch wat anders nodig.
als je het staartje dat door de mantel met en aansteker brand zo als en Drig zal die er veel minder vlug doorschieten. of even paar drupjes secondenlijm
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
DavidT schreef:We hebben het toch over leadcore? Gewoon een lus. Daarom krijg je de splicing needle erbij. Ja, haha jij leest wel goed. (ik niet ) Dus idd. gewoon een lus met de splicing needle. Het laatste stukje branden voor de zo genoemde "Blob". |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
PatricS schreef:Wat is een standaard visknoop?
Ik vind de H-knoop en de bloedknoop goed.
En wanneer ik een lus nodig heb gebruik ik de 8-knoop + 1 |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Oh ja, de lus is pas de helft. Het lusje zo klein mogelijk maken en dan een grinner. De grinner kan je vinden via de homepage. Even navigeren naar "knopen".
Twee soorten lijn vastknopen,is niet voor iedereen weggelegd.
|
Say hello to my little friend |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 22-8-2013(UTC) Berichten: 1
|
Ha wie de kleine vis nie daart is het grote niet waard haha behalfe brasems blijf ik vermijden al is het haast niet mogenlijk
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
gewoon met korda leaders... of de zware heavy tungsten tube gaan vissen. dan heb je ook nog iets dat de vis niet kan beschadigen. die leadcore is maar rommel. het zinkt en werkt misschien wel goed... maar het brengt ook schade aan de slijmlaag en kieuwdeksels van de vis toe. ( ook onzichtbaar...) !!!
is al lang en breed bewezen. en ik snap niet waarom die leadcore troep nog te koop is. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Albright is beste vind ik, gebruikte vroeger altijd bloedknoop maar die schoot soms los. Nu krijg ik hem alleen maar los met een schaar.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Ik gebruik altijd een bloedknoop. Maak hem goed nat als je hem aantrekt en laat nog ongeveer 1cm draad over. Zo weet je zeker dat het niet los komt. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 7-5-2013(UTC) Berichten: 151 Locatie: Arnhem Bedankjes: 7 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
paranormal-knoop is volgens mij wel goed. (zegt mijn vader teminste!) |
Like ook onze FaceBook Pagina! Carp&PikeFishingTeam Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 7-5-2013(UTC) Berichten: 151 Locatie: Arnhem Bedankjes: 7 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Jermainescheenstra schreef:paranormal-knoop is volgens mij wel goed. (zegt mijn vader teminste!) ofzoiets? |
Like ook onze FaceBook Pagina! Carp&PikeFishingTeam Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 12-3-2014(UTC) Berichten: 62 Locatie: Houten Bedankjes: 8 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik gebruik altijd de bloedknoop. Ik vertrouw die knoop gewoon |
Pr spiegel: 36 pond Pr schub: 24 pond
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 31-1-2013(UTC) Berichten: 107 Bedankjes: 9 keer Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Mag ik vragen waarom jullie leadcore gebruiken? En met wat voor systeem vis je hem dan? ( gewoon geïnteresseerd hoor )
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.