logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
zandervanschaeybroeck  
#21 Gepost : dinsdag 13 augustus 2013 23:32:58(UTC)
zandervanschaeybroeck

5 ponder

Hebbus ,
de registratie met een nylon lijn Zal iets minder zijn omdat hier rek rond zit bij mij rond de 12procent dus op 100meter 12meter draad ,deze rek heb je niet bij een gevlochten lijn omdat hier geen rek in zit en zal daarom volgens mij een scherpere beetregistratie geven

zelf gebruik ik de adrena-line van korda 0.35 en zeer tevreden van , een lijn kies je voor een situatie en niet voor alles te samen

grtz
ABSje  
#22 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 00:33:34(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Met Delkims hoef je ook al niet te beginnen aan gevlochten lijnen.
leen  
#23 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 00:40:03(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
ABSje schreef:
Met Delkims hoef je ook al niet te beginnen aan gevlochten lijnen.

Omdat?

Het enige dat ik daar over lees is dat de gevoeligheid aangepast zal moeten worden ( zie http://www.delkim.co.uk/sensitivity-adjustment.php ) Niks over iets anders m.b.t. gevlochten lijn (braid). Als er wel wat mee zou zijn, dan zou ik het wel op hun site lezen toch. Zo niet, dan is alles wat een probleem zou veroorzaken een probleem voor Delkim.
jannes  
#24 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 00:51:01(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Geen enkele pieper vindt een snoei harde run met gevlochten lijn leuk. Vaak heb je kans dat de lijn is ingesneden in je pieper.
ferenc  
#25 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 10:16:34(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Bjorn Schoemacher schreef:
Met slappe lijnen vissen is de grootste onzin die er is als je het mij vraag. Beter gewoon twee backleads op 2mtr van je lood, een lange, dunne, soepele leader en op grote afstanden misschien nog één halverwege.

En wat is dan het verschil met slappe lijnen? Of het feit na dat er een berg nutteloos lood aanhangt. Als je goed met slappe lijnen vist loopt je lijn net als bij toplood vanaf de top naar de bodem en van de bodem redelijk strak naar je leader. Met een geschikte hanger zal je ook perfecte beetregistratie krijgen.

Slappe lijnen betekend niet dat je maar doelloos meters lijn van je spoel moet trekken. Bewust en gecontroleerd afzinken is de truck Blij

En over de rek, dat geld niet als er geen druk op staat. Die 10% rek telt alleen wanneer hij volledig gespannen staat. En buiten dat....maak een wat tragere registratie uit als je ligt te slapen? Vis in Frankrijk tot wel 300meter met nylon, gaat gewoon prima en krijg volle fluiters.
Hebbus001  
#26 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 10:45:38(UTC)
Hebbus001

5 ponder

Bjorn Schoemacher schreef:
Met slappe lijnen vissen is de grootste onzin die er is als je het mij vraag. Beter gewoon twee backleads op 2mtr van je lood, een lange, dunne, soepele leader en op grote afstanden misschien nog één halverwege.

Dat durf ik nog niet te beweren, op wateren waar de vis nog niet zo gedresseerd is zeg ik ook Flying backlead en eventueel toplood ivm scheepvaard.

Maar op wateren waar de hengeldruk zo groot is wil ik het toch een kans geven, hoewel het tegen mijn gevoel ingaat, toch maar even doorzetten.

Ik heb trouwens mijn molens al gevuld met gevlochten lijn, het betreft de zinkende gevlochten lijn van pro line, ga hem vrijdag nacht proberen, ben op zich wel bekend met gevlochten lijn vanuit de feeder visserij, maar om een karper zo direct te drillen !!!!...... we gaan het belevenBlij

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 augustus 2013 10:50:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Hebbus001  
#27 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 11:33:11(UTC)
Hebbus001

5 ponder

ferenc schreef:

Slappe lijnen betekend niet dat je maar doelloos meters lijn van je spoel moet trekken. Bewust en gecontroleerd afzinken is de truck Blij

Oke, ik stel me voor ingooien of uitvaren, je voelt het lood op de bodem komen en steek je top onder water om het je lijn door het oppervlaktewater te helpen, geef een beetje lijn en plaats hem op de steun........

Nu is mijn vraag, plaats je nu al je waker of moet je nog wachten, want de lijn is dan nog niet afgezonken. Ik gebruik de stow bobbins van korda, of de verlichte wakers van delkim.

ferenc  
#28 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 12:51:10(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
2 opties

1. Je wacht met de waker, dit kan wel even duren. Steeds wat lijn meegeven tijdens het afzinken.

2. Vooral op grotere afstanden en dieper water is het mogelijk om een lichte waker( onverzwaarde stow) te plaatsen. Een goed zinkende lijn zal je waker steeds omhoog trekken. Dus dan ook weer een kwestie van lijn blijven geven.

Hebbus001  
#29 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 12:56:42(UTC)
Hebbus001

5 ponder

hier ga ik eens mee aan de gang, thanks

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.