25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik ben nu meer aan het korsten en het is echt verslavend . alleen mijn korst zinkt soms komt dit door een te kleine korst of te grote haak (maat 6)of , ......... .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Komt omdat sommige korsten zich te snel vol zuigen met water. Mijn tip is om stokbrood te gaan gebruiken! |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
|
ik vis met belgisch brood redelijk dun gesneden .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
zoals Remon zei : best stokbrood, ciabata, turks brood,... of dergelijke gebruiken. Je hebt meer oppervlak om je haak te prikken zonder dat je korst in 2 breekt en het blijft veel beter aan de haak hangen. Onderlijn lang genoeg en zonder loodjes, geen te gewichtige haak. Ikzelf gebruik om te korsten gewoon een doorzichtig floatertje (dat je kan vullen met water om werpgewicht te creëren) die wordt gestopt door een swivel, met daaraan een naakte onderlijn van 50-100 cm. Haal er gemakkelijk 50m afstand meer zonder dat de korst lost.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 28-7-2012(UTC) Berichten: 16
|
Het hangt deels af van het type brood en hoeveel "zacht" je er bij pakt (het zachte zinkt sneller dan de korst). Maar wat zeker ook verschil maakt is het gewicht van je haak. Ik gebruik Korda Mixa, die haken zijn gemaakt voor oppervlakte vissen. Door de ruimte bocht kun je met redelijk kleine haken vissen, en het gewicht van deze haken is gewoon zeer laag. Voorheen viste ik met een aantal andere haken maar met bijvoorbeeld 1 hondenbrok zinkt de gemiddelde maat 6 haak als een (spreekwoordelijke) baksteen. Ik gebruik nu trouwens maat 8, voor het pennen heb ik dezelfde haakjes kleiner. Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 augustus 2013 19:55:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Maak zelf vaak gebruik van een knip wit, ongesneden. Korsten zijn lekker dik en houden het vaak lang vol. Maar onderschat een zinkende korst niet Had er eergisteren nog twee op een zinkende vlok
|
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Maak zelf vaak gebruik van een knip wit, ongesneden. Korsten zijn lekker dik en houden het vaak lang vol. Maar onderschat een zinkende korst niet Had er eergisteren nog twee op een zinkende vlok hoe kan ik dan zien dat ik beet heb .
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Aan de lijn dat ie wegloopt? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Goed op de lijn letten inderdaad. Desnoods een licht pennetje op de lijn zodat je hem weg ziet glijden?
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.