logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
StijnD  
#1 Gepost : maandag 5 augustus 2013 11:51:31(UTC)
StijnD

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hey iedereen, ik zit hier even het voorbije weekend te evalueren en wil jullie mening graag:

Wij zijn het voorbije weekend naar de Maas getrokken, van vrijdagavond tot zondagnamiddag.
Spijtig genoeg geen karper kunnen vangen. Resultaat na het weekend was: 21 kopvoorns, 3 brasems en 2 barbelen.

We visten tegen overhangende bomen en iets dieper waar talud in de bodem overgaat. We hebben gevoerd met partikels (hennep, duivenvoer, tijgernoten, gecrushte en halve boilies) en wat hele boilies bijgevoerd.
In totaal hebben we er zon 10kg partikels ingespod en 3 à 4 kg boilies.

Standaard rig met onderlijnen 20-25cm, haak maat 6 met 1x 18mm boilie, door de kopvoorn later overgeschakeld naar 2x 18mm boilie op de hair (maar daar gingen ze nog aanhangen).

Hebben we nu echt gewoon pech gehad dat er geen karpers op de stek zijn gekomen of hadden we hier iets aan kunnen doen?

De omstandigheden: heel weinig stroming, vrijdagnacht onweer en veel regen, rest van het weekend droog en zonnig.

Wat denken jullie, juist aangepakt of kon het beter/anders?

Gr,
Stijn

Blanken is een kunst.
Sponsor
Bjorn Schoemacher  
#2 Gepost : maandag 5 augustus 2013 12:18:02(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Voeren met dat klein spul is in mijn mening vragen om problemen daar en geloof niet dat dat een positief effect heeft op de Karper vangst. Als je het mij vraagt, een pond tot max een kilo bollen per hengel met bollen die afgestemd zijn op de grote rivier zullen het nog altijd het beste doen.
freaky  
#3 Gepost : maandag 5 augustus 2013 13:38:41(UTC)
freaky

25 ponder

mss een langere hair gebruiken, denk dat de de kans op kopvoorns haken verkleind

voor de rest heb ik geen ervaring met de rivieren, dus kan je weinig tips geven
leer om te vangen, vang om te leren
Sander Bierglas  
#4 Gepost : maandag 5 augustus 2013 14:20:44(UTC)
Sander Bierglas

20 ponder

Wat Bjorm zegt, alleen maar bollen of tijgers voeren, liefst alleen bollen.

Buiten dat, op de Maas ga je niet zitten en je vangt karper.
Ik zeg niet dat je instant geen karper kan vangen, maar een voerstek onderhouden werkt beter, maar zo te lezen woon je niet in de buurt van de maas dus dan wordt dat al moeilijker.

Je bent trouwens niet de enige die geblankt heeft dit weekend op de Maas, ik mag er ook weer een bijschrijven!

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
StijnD  
#5 Gepost : maandag 5 augustus 2013 14:47:56(UTC)
StijnD

15 ponder

Een voerstek aanleggen en onderhouden kan ik idd niet, gezien de afstand.
Daarom dat ik naar de Maas ook steeds een weekend probeer te gaan, dan voer je toch wat langer.
Vorige keer heb ik zo op mijn laatste dag een mooie 30 ponder mogen landen, en dan is ineens heel je weekend geslaagd!

Jullie vissen op de nederlandse Maas veronderstel ik of de Grensmaas?
Wij zaten dit weekend aan de hele andere kant, tegen Frankrijk.

Volgende keer zal ik eens proberen met alleen bollen te voeren, en ook nog wat grotere maat. Had nu alleen 16-18 mm bij.
Heb nog een 22m roltafel liggen, zal die eens bovenhalen.

Ik ben gisteren voor huiswaarts te keren nog naar een paar mogelijke stekken gaan kijken, en nog een paar andere karpervissers gesproken.
Die zaten ook te blanken. Volgens sommige ook te wijten aan het gebrek aan stroming.
Kan iets inzitten, want de Maas leek wel een vijver. Echt minimale stroming.

Gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
remon v wanrooij  
#6 Gepost : maandag 5 augustus 2013 16:39:43(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Het is een rivier, dus de vis trek altijd rond. Op het moment dat je voer weg is zijn de vissen ook weg, vang je veel witvis betekend ook veel bollen erin gooien.

18MM op een rivier is echt aan de kleine kant. Ik gebruik ALTIJD 24mm.
Dan komt nog water kennis, hoe dichter bij Frankrijk hoe meer witvis je kan verwachten en vooral kopvoorn zoals uit jou verhaal blijkt. Ga daarom niet met vismeel zitten maar zoek een HARDE zoete bol.
Als ik in Nederland op de maas zit gebruik ik wel vismeel omdat ik weet dat ik veel minder kans heb op witvis.
Ook de stek keuzen is belangrijk, als je instant gaat vissen dan ga je de vissen zoek en niet ergens neer ploffen waar het er mooi uit ziet.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
StijnD  
#7 Gepost : maandag 5 augustus 2013 17:04:20(UTC)
StijnD

15 ponder

Hey Remon, wat je zegt over die vismeel bollen klopt inderdaad.
Ik had 2 soorten bollen bij, eentje met zalmmeel en robin red, en eentje birdfood banaan-scopex.

Op de banaan-scopex heb ik bijna geen kopvoorns gevangen. Op de andere daarentegen... Verdrietig

Ik wist niet dat kopvoorn zo zot is op vismeel, bedankt voor de tip!

Volgende keer dus maar eens zoete 22mm bollen draaien! (of mij NOG een roltafel bijkopen en nog groter gaan)

Gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
Rigillio  
#8 Gepost : dinsdag 6 augustus 2013 17:16:02(UTC)
Rigillio

5 ponder

Ondanks de stroming zullen je particles denk ik toch weg spoelen. Naar mijn mening voer waar je mee vist.

Tot nu toe altijd resultaat mee gehad. Ga je op groot water voer dan een paar dagen van te voren. Zo zullen de vissen die langs zwemmen om jouw plek heen blijven azen en vergroot de kans op een karper.

Good luck en vangse,

Rigillio Niet eens
Zonder Water Kan Je Niet Vissen
remon v wanrooij  
#9 Gepost : dinsdag 6 augustus 2013 17:57:54(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Rigillio schreef:

Ga je op groot water voer dan een paar dagen van te voren. Zo zullen de vissen die langs zwemmen om jouw plek heen blijven azen en vergroot de kans op een karper.

Good luck en vangse,

Rigillio Niet eens

Dat gaat niet op voor een rivier! De vis blijft door trekken en zal zeker nier blijven hangen.
Zitten ze vol dan zwemmen ze verder, is het voer op ook dan zwemmen ze verder.

Echter zit er vaak wel een patroon in het trek gedrag. Door met regelmaat dagen van te voren te voeren weten ze dat op dat stuk van hun route voer ligt en zullen ze bij elke ronde even rond snuffelen.

Het is de kunst om te weten hoelaat ze waar zijn en daarop je visserij aan te passen.

Rivier vissen is een grote puzzel die makkelijk is op te lossen door goed op te letten waar welk stukje hoort.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Bjorn Schoemacher  
#10 Gepost : dinsdag 6 augustus 2013 18:25:20(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Voeren, verkassen, voeren, verkassen. Een ruime rubberboot met goede voortstuwing kan je daar erg mee helpen.
StijnD  
#11 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 10:48:40(UTC)
StijnD

15 ponder

Dat trekgedrag is inderdaad een feit, en heb dat ook al meermaals mogen ondervinden.
Meermaals op eenzelfde stek gevist en de aanbeten waren er telkens tussen 23u en 2u, ervoor niets, erna niets.
Op sommige sessies zelfs 6 karpers binnen die uren.

Ik ben er zeker van dat dat trekgedrag ook in kaart is te brengen, maar daar kom ik toch wel tijd voor te kort.

Een ruime rubberboot met degelijke motor ligt nog even buiten budget... ben nu wel al aan 't kijken voor een bootjes, maar in 't begin zal het nog wel even roeien zijn Blij

Wanneer ik zou vissen en voeren met +/-24mm bollen, hoeveel/hoe kan ik dan het beste voeren?

Gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
remon v wanrooij  
#12 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 11:30:51(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

StijnD schreef:

Wanneer ik zou vissen en voeren met +/-24mm bollen, hoeveel/hoe kan ik dan het beste voeren?

Gr,
Stijn

Dit ligt helemaal aan de hoeveelheid vis er elke dag op je stek zit.

Ik zelf doe per dag rond de 1.5kg per hengel, dus dat is bijna 5kg per dag als je met 3 hengels vist.
Ga dan gespreid voeren en doe ongeveer 700g bollen door de helft.
Als je instant gaat vissen dan is verstandig om omgeveer de helft van je bollen ruim 24uur in een minamino dipje te leggen.
z2h-productions
StijnD  
#13 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 12:17:43(UTC)
StijnD

15 ponder

Bedankt Remon,

Dat ga ik volgende week eens in de praktijk testen!
Op Belgisch openbaar water is 't sowieso wel maar met 2 hengels te doen...

Kan je in die minamino dip eigenlijk eender welke bollen gaan soaken?
Kwestie van er geen mengelmoes van attractors van te maken.

Gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
remon v wanrooij  
#14 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 17:22:34(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

StijnD schreef:
Bedankt Remon,

Dat ga ik volgende week eens in de praktijk testen!
Op Belgisch openbaar water is 't sowieso wel maar met 2 hengels te doen...

Kan je in die minamino dip eigenlijk eender welke bollen gaan soaken?
Kwestie van er geen mengelmoes van attractors van te maken.

Gr,
Stijn

Gewoon een bodempje in een emmer doen, daarna de bollen erin, deksel erop en goed schudden. Als het is ingetrokken dan doe je er nog een scheutje bovenop en daarna weer schudden.

Als je minamino gebruikt heb je verder geen andere attractors meer nodig Blij
z2h-productions
Bjorn Schoemacher  
#15 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 22:24:42(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Nog tips voor goede adressen voor Minamino? Ik geloof namelijk dat de kwaliteit en concentratie nogal eens kan wisselen per adres?

Dank alvast!
remon v wanrooij  
#16 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 22:29:29(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Ik haal het bij dreambaits, maar dat is nogal ver vanuit Noord-Holland Blij
z2h-productions
Bjorn Schoemacher  
#17 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 22:56:39(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Daar fiets ik inderdaad niet zo even heen, toch bedankt!
StijnD  
#18 Gepost : woensdag 14 augustus 2013 10:54:18(UTC)
StijnD

15 ponder

Ik bestel de laatste jaren veel bij de watersportcentrale in Genk, via de website. Simpelweg omdat er bij mij in de buurt geen goede karperzaak is.
Bestellingen worden vrij snel en correct geleverd (+/- 9 euro verzending tot max. 25kg, daarvoor kan ik de auto niet nemen).
Ze hebben ook minamino in hun gamma, kijk bij "Voer-toevoegingen".

Gisteren een paar kilo zoete 22mm bollen gedraaid... vanavond gaan ze te water... ben benieuwd, nog nooit met die grootte gevist!

Gr.
Stijn
StijnD heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Essences_Minamino.jpg
Blanken is een kunst.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.