logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ferenc  
#1 Gepost : dinsdag 6 augustus 2013 21:42:12(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik zit al een tijdje te denken om een film camera te kopen. Maar ik heb er de ballen verstand van en weet dus niet welke.

Ik zie soms hier de mooiste youtube filmpjes voorbij komen en dat is ook mijn doel.
Wat gebruiken jullie en waar moet ik op letten bij aanschaft?
Sponsor
Bjorn Schoemacher  
#2 Gepost : dinsdag 6 augustus 2013 22:23:11(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Mijn voorkeur gaat naar een compact camera systeem waar je zowel mee kan fotograferen als filmen. Ik heb daarom toen gekozen voor de Panasonic GF2 reflex camera. Daarnaast heb ik nog een GoPro Hero 3 Black voor het gooi, smijt en onderwater werk.

Tegenwoordig zijn er erg veel spiegelreflex camera's te krijgen waar je prima mee kan filmen en foto's kan maken. Voordeel is dat je je setje ook kan uitbreiden met verschillende lenzen.

Succes!

Bjorn
Jordy Paauw  
#3 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 11:28:39(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
fujifilm t350 heb ik nu.
Gewoon HD filmen en 14 megapixel camera.
Ben je misschien onder de 100 nog klaar.
Een echte aanrader.

Mvg; Jordy Paauw
Geniet en drink met je maten!
Bjorn Schoemacher  
#4 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 12:10:11(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

En als laatste tip, laat je niet inpakken door megapixels en wat dan ook. Het is vooral het formaat van je beeldchip, mogelijkheid om in RAW foto's te maken en de hoeveelheid data per seconden die je camera wegschrijft wat telt. HD filmen doet iedere camera tegenwoordig maar met een fatsoenlijke bitrate is een tweede. Dit is vooral belangrijk in het donker of wanneer er veel contrast is.
Lodewijk  
#5 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 14:32:15(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
als geld geen rol speelt misschien een gopro???
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#6 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 15:23:46(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Als het puur voor te filmen is zou ik gaan voor de Sony HDR-PJ220. Echt een goede videocamera voor die prijs!

Als je meer richting een camera model wil gaan, dan kan je (zoals Björn) al aanhaalde voor een systeemcamera (mengeling van spiegelreflex en compact camera) gaan. Dan heb je het beste van 2 werelden! I.g.v. een systeemcamera zou ik zeker is naar de NEX serie van Sony gaan kijken!
Me...myself...and my rods!
david_deman  
#7 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 15:57:43(UTC)
david_deman

15 ponder

Een GoPro is slechts in bepaalde situaties goed. Vooral onder water is hij top, en voor actiefilming, boven water vind ik hem maar zo, zo. Je filmt immers altijd in groothoek, je kan niet zoomen, je zit met een vaste brandpuntafstand.

Als geld geen rol speelt zou ik dan eerder een goeie spiegelreflexcamera kopen. Dan maak je top foto's en full HD filmpjes. Dan heb je een voordeel van beide werelden.
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
leen  
#8 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 20:25:27(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
ferenc schreef:
Ik zit al een tijdje te denken om een film camera te kopen. Maar ik heb er de ballen verstand van en weet dus niet welke.

Ik zie soms hier de mooiste youtube filmpjes voorbij komen en dat is ook mijn doel.
Wat gebruiken jullie en waar moet ik op letten bij aanschaft?

Een open deur wellicht, maar pb degene die je hier filmpjes geplaatst hebben. De laatste tijd worden hier echt mooie neergezet in HD kwaliteit.
ferenc  
#9 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 20:51:44(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Dat idee had ik ook, hoop eigelijk dat ze hier reageren. Heeft iedereen er wat aan.

Een gopro word het zeker niet. Hou totaal niet van die groothoek lens.

Spiegelreflex lijkt me idd het beste idd. Gelukkig heb ik een fotograaf als broer, zal eens bij hem aankloppen.
Bjorn Schoemacher  
#10 Gepost : woensdag 7 augustus 2013 22:45:11(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Vergeet zeker niet naar de nieuwe reflex camera's te kijken Ferenc, deze worden ook wel Mico Four Third's genoemd of afgekort met MFT. Je hebt dan een zeer compacte camera met een sluiter, alleen geen spiegel met oculair. Wel heb je alle voordelen zoals lenzen wisselen, grotere beeldchip (4/3) en veel instellingen. Ook zijn deze camera's voordeliger als spiegelreflex camera's. Merken als Sony en Panasonic maken deze camera's en de lenzen zijn (volgens mij) op beide camera's te gebruiken.
bertkamp  
#11 Gepost : donderdag 8 augustus 2013 01:30:54(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik heb nog een weinig gebruikte Panasonic HDC-SD9 te koop.
Compleet met tas, 2 32gb kaartjes en 2 accu's, maw, daar kun je zo mee aan de slag.
Laat maar weten als je interesse hebt, geld voor iedereen trouwens Blij

http://www.amazon.com/Panasonic-HDC-SD9-Definition-Camcorder-Stabilized/dp/B0011FTKFY
Quote:
4 used from $550.00

hoeft geen €500 te kosten, kan wel voor een stuk minder.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.