logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#41 Gepost : zaterdag 3 augustus 2013 12:03:43(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ABSje schreef:
Bedankt voor de link Henk. Dat zit bij mij in de buurt, km of 20 verderop.

Ga morgen eerst even kijken in hilversum, ga daar even glycerine halen, heb het nu gevonden, en dan even in de twee viswinkels daar kijken voor kleurstof.

Maar ga zeker in de toekomst nog halen bij die link van jou Henk, mooi goedkoop ook.

Bedankt!
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
ABSje  
#42 Gepost : zondag 4 augustus 2013 19:29:08(UTC)
ABSje

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik heb mijn eerste goedje gemaakt. Ik zal de foto's er vanavond nog wel even opzetten.
spodfather  
#43 Gepost : maandag 5 augustus 2013 00:42:58(UTC)
spodfather

20 ponder

UserPostedImage

goo art!

Gisteren wierp ik een single hookbait volgesmeerd met goo richting springende vis.
Dit resulteerde in een run binnen 1 minuut.
En dit na 2 maanden blanken!!!!

Helaas de vis verspeeld op onbekend obstakel.. echt heel erg zuur. :(

maar wat goo betreft... het wekt zeker de interesse van de karpers.
Drijvend met korstje werkt het ook super, je ziet de vissen dan de goo wolk "proeven"
En daarna gaan ze meestal toch kijken waar het vandaan komt.

Ik zou niet meer zonder van huis gaan.
Het kost dan wel wat.. maar je kunt er ook best lang mee doen...
vaa doe ik alleen haakaas en evt stick/pva foam/ of ander haakvoer een dikke druppel geven.
Stukjes foam en plastic aas voorzie ik ALTIJD van goo (of magma glug).
Soms doe ik wel eens gek zoals op de foto, maar dit heeft me nog niets opgeleverd.

Gr SF
leen  
#44 Gepost : maandag 5 augustus 2013 00:56:10(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
spodfather schreef:
En dit na 2 maanden blanken!!!!
Stukjes foam en plastic aas voorzie ik ALTIJD van goo (of magma glug).

Hoe komt het je altijd je plastic aas voorzie van Goo en toch 2 maanden blankt? Of zou dit gewoon een geval zijn van "ondanks" i.p.v. "dankzij"?

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 augustus 2013 00:57:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ferenc  
#45 Gepost : maandag 5 augustus 2013 12:20:37(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Omdat ie de 2 maanden zonder goo had gevist. Shhh
hugo lammers  
#46 Gepost : maandag 5 augustus 2013 14:55:23(UTC)
hugo lammers

10 ponder

Gielen_24 schreef:

Van korda is ook pva vriendelijk Knipoog
maar die kost je wel veel meer Knipoog

absoluut waar dat het veel meer kost maar zoals ik al aangaf gebruik ik het enkel voor de zig die ik echt op grote afstand heb liggen. Normaliter gebruik ik andere technieken (spod) om mijn zig te 'bevoeren'. Maar nieuwe producten testen vind ik altijd wel interessant en zeker op de zig.

Of het daadwerkelijk meer vis oplevert op een 'bodem rig' durf ik niet te stellen. Wellicht dat sommige smaken wel echt TE zoet zijn.
ABSje  
#47 Gepost : maandag 5 augustus 2013 21:41:47(UTC)
ABSje

15 ponder

Ik heb het spul een klein beetje getest in mijn koivijver, evenals het gene wat ik zelf gemaakt heb. En ze worden er toch wel erg actief van.

Met de boilies zie je het verschil per vis zijn smaak toch echt. De ene soort wordt echt aggresief gepakt door één karper, terwilj een andere soort door meerdere karpers wordt gepakt.

Ik ben alleen niet erg gek van die almond, omdat die overal verschrikkelijk vast op zit.

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 augustus 2013 21:42:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#48 Gepost : maandag 5 augustus 2013 21:53:50(UTC)
spodfather

20 ponder

dat 2 maanden blanken dat komt omdat ik bezig ben op een voor mij nieuw,en hevig gedresseerd water bezig ben.
Het gemiddelde gewicht van de vissen licht rond de 30 pond, en het zijn er maar weinig.
Er wordt elke dag wel gevist en sweekends is het dringen voor de betere spots.

Enne ik gebruik niet op elke hengel imitatieaas, en dus ook niet op elke hengel goo of glug.
het valt me wel op dat de vangsten allen met gedipt aas zijn gevangen.

Dat vissen er door geprikkeld worden staat voor mij vast. Ik vind het ideaal als je korte sessies vist en je wilt snel een mooi geurspoor aanleggen vanaf je haakaas.

Maargoed iedereen vist op andere wateren, en vissen reageren overal en altijd anders.
het feit dat het zo herkenbaar maakt gaat er ook voor zorgen dat de vissen een voor een de visuele geur en smaak explosies gaan mijden. Erg dressuurgevoelig bij langdurig en veelvuldig gebruik lijkt me.
gr SF

ABSje  
#49 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 01:35:02(UTC)
ABSje

15 ponder

je hebt trouwens 2 soorten Goo.

Er zijn twee varianten verkrijgbaar de power smoke en de bait smoke. De power smoke zal tijdens het inwerpen vooral zijn werk doen in de hogere waterlagen. De bait smoke is dunner en trek hierdoor in het aas of de PVA stick, doordat de baits smoke diep in het aas trekt zal het aas niet alleen een erg goede smaak krijgen, maar zal het aas over een lange periode enorm veel attractie afgeven in het water.

Tip:
Voor het best resultaat combineer je de bait smoke met de power smoke.
ferenc  
#50 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 10:21:33(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Dan moet je het idd wel de tijd geven om het in te laten trekken. Zo op het aas gesmeerd lost de dunnere variant veel sneller op.
ABSje  
#51 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 11:58:16(UTC)
ABSje

15 ponder

Ik werd hier gisteren attent op gemaakt door de verkoper in de viswinkel hier.

Het was mij opgevallen dat de er verschil zat tussen de Goo die ik momenteel aan het bekijken was thuis. Ik heb bijv Almond Power Smoke , en Mystic Spice Bait Smoke.

Ik ben dus vanacht ook gaan zoeken op de site van Korda, wat ik dus ook in mijn vorige reactie had neergezet is er een verschil voor de waterlagen.

Het beste is dus om de Bait smoke te laten soaken een dag van tevoren in je haakaas.
De Power smoke zou ik bij het vissen er pas opsmeren? Dit is zo dik, dat trekt er toch niet goed in. Als je dit gecombineerd in een bakje gaat gooien om het allebei te laten soaken, ben ik bang dat je de bait smoke dikker maakt waardoor die minder goed erin trekt.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 9 augustus 2013 12:01:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ferenc  
#52 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 13:16:27(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

ipv erin te laten trekken kan je het op laten drogen. Zo word het een hardere plakkerige laag die langdurig afgeeft in het water.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 9 augustus 2013 13:17:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ABSje  
#53 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 14:49:38(UTC)
ABSje

15 ponder

Ook de moeite waard om te proberen. Momenteel laat ik het eerst inweken. Daarna laat ik het een uur drogen. Dan heb ik denk ik een combinatie van wat ik zeg en watjij zeg ferenc.

En anders smeer ik die dikke er dan ook nog op, en laat ik het dan drogen. Dan moet het uren af kunnen geven volgens mij.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 9 augustus 2013 14:51:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ferenc  
#54 Gepost : vrijdag 9 augustus 2013 15:58:21(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Je moet zorgen dat je de vis al binnen heb voordat het opgelost is Like
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.