CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
Vraagje over chod rig, en grippa rig.
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 20-7-2013(UTC) Berichten: 11 Locatie: Heemskerk
|
Heren,
Ik viste altijd met het lead clip systeem en ben nu over gestapt op de inline en helicopter systemen, Maaarrrrr..... Nu heb ik al een paar runs gehad alleen schoot er een voor de kant los en de rest niet goed aangeslagen,,
Nu is mijn vraag ik vis met de chod rig, en de grippa rig, is er nog een speciale manier van aanslaan met deze rigs? Of nog betere tips om de rigs te verbeteren?
Want ik heb wel veel meer activiteit met dit systeem dan met de leadclips.
Hoor het graag,
Donny
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 13-2-2013(UTC) Berichten: 13
|
zorgen dat je beats goed op je leader zitten, dat als de vis wegzwemt de beats de eerste klap al geven, ik heb dit wel ook gehad en ik zette er beats op van ace en toen haakte de vis wel goed!
veel succes ermee! |
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert |
|
|
|
|
Oke dankjewel kevin, ik heb de beats van MAD Vast rubbertje met een losse beat dus dat zit wel goed vast daarom vind ik het zo raar hoeveel cm van je lood heb jij de beats dan?
Groetjes
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Hoi Donny
Aanslaan doe je eigenlijk alleen maar om de haak helemaal vast te zetten. Bij het krijgen van een run is de vis namelijk al gehaakt. Hierbij kun je dus niet heel snel iets fout doen. Wel kun je kijken naar het type haak dat je gebruikt. Misschien houd deze niet goed tijdens de dril.
Welke haken gebruik je als ik vragen mag?
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Hoi Erwin,
Ik gebruik de G-Carp Super hook Size 8 zijn toch echt goede scherpe haken zit nu weer een sessie en op beide onderlijnen al een run gehad, en jawel weer losgeschoten, Vind het wel zonde dit is al de zoveelste sessie dat her gebeurd.
Groetjes
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Donny, hoe zwaar lood gebruik je? |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Henk een 78 gram fox en eentje van 64 gram fox
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Het lood kan volgens mij niet de oorzaak zijn, die 64 en 78 gram zijn zwaar genoeg om je rig te goed te laten haken. Ik vis ook altijd met die gewichten in combinatie met de zelfde systemen en ik heb die problemen niet, of ik moet het niet merken hahah. Ik denk zelf dat je rig niet goed inhaakt, misschien wel te agressief/ snel indraaid en daardoor niet genoeg vlees van de onderlip pakt. Als je rig dan net een velletje van de onderlip pakt kan je de vis nog landen maar de kans is natuurlijk groter dat deze los schiet. Plaats anders een foto van je systeem en onderlijn.. Knoop je je onderlijntjes zelf of koop je ze in de winkel? Hoe groot is je aas in combinatie met de haakgrootte die je gebruikt. (hier is laatst nog een mooi stukje over geschreven) Kijk anders eens verder dan de gripparig of de Chod rig. Ik vis zelf graag met de KD-rig, lekker simpel en ik kan deze op allerlei manieren variëren en aanpassen aan elke situatie. Bewerkt door de gebruiker maandag 29 juli 2013 22:05:03(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
donnypolonio schreef:Henk een 78 gram fox en eentje van 64 gram fox Probeer het eens zwaarder ± 100 gram, ik zelf kom niet onder de 140 op rivier zelf nog meer. @ Peter Het maakt wel degelijk iets uit het gewicht, hoe zwaarder des te dieper zet de haak. Maar goed hier ben ik van overtuigd, een ander doet gewoon zijn eigen ding. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Dat ben ik met je eens Henk. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Heren, Bedankt voor al deze tips, heb zwaarder lood erop geknald en ben eens mijn onderlijnen gaan onderzoeken, wat bleek nou heel erg stom!! Ik had op mijn chod rigs geen chod haken. Dat aangepast en ze haken nu als een gek. Ben toch blij dat ik er zelf achter ben gekomen en door dat zwaardere lood toch een beter en zekerder gevoel bij gekregen! Sorry voor de late reactie maar wou het jullie toch nog even melden. Volgend weekend gaan ik nog even een sessie doen nu al zin in!! Groeten Donny
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
Vraagje over chod rig, en grippa rig.
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.