CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Daiwa windcast br 5500 lda vrijloop molen 2013 review
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 10-7-2012(UTC) Berichten: 1
|
aangezien ik op internet geen informatie of gebruikers ervaring over deze nieuwe molen kon vinden, en dat wel irritant vond, bij deze voor de mensen die hem mischien willen kopen. Ik heb er 2 aangeschaft vol gespoeld met parralelium polivilon 35/100ste prijs 125, per stuk bij db hengelsport Mijn eerste indruk een super gaaf molentje, voor een bigpit niet té groot te lomp of te zwaar vind ik. alles in verhouding vrijloop systeem werk gewoon perfect super af te stellen hetzelfde als de slip bovenop. het geluid van de vrijloop ratelt leuk voor die prijs ,het zou denk ik niet zo klinken zoals de duurdere molens, maar als je hem iets zwaarder instelt klinkt het al heel wat beter samengevat: wil je een goede vrijloop molen voor niet al teveel geld en een bigpit zou ik deze zeker aanbevelen!!! DEZE VRAAG: heb je deze molen wat vind je er van prijs/gewicht/grote/etc. brand maar los! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 20 juli 2013 23:35:38(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
de boog kan op zijn navel niet altijd gespannen zijn! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ook ik heb deze molens aangeschaft via DB-Hengelsport en vannochtend binnen gekregen. Ik heb er nog niet mee gevist , maar mijn eerste indruk is zeer positief. Ik ben net even weg geweest om er nieuw nylon van Piet Vogel op te laten zetten en hoop er volgende week een nachtje mee te vissen.
|
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 13-7-2011(UTC) Berichten: 5
|
Fijne molens, heb er drie op dit moment onder m'n scope's (10ft) zitten. Waar ik ze gekocht heb hadden ze er een 35/100 lijn opgespoeld welke een beetje springerig is en als ik wat slappere lijnen had (bijv. na ophalen en opnieuw beazen)onder de spoel doorging (spoel eraf draaien en lijn loshalen dus). Heb er in de tussentijd weer mijn vertrouwde Shimano-technium en Nash lijn opgezet, geen problemen meer
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-2-2013(UTC) Berichten: 139
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Haha, ik heb ook gegokt (kon geen ervaringen vinden op het net) en er 2 gekocht. Ik heb er ondertussen een vis of 6 op gedrild en ik ben zeer tevreden!
Veel kwaliteit voor die prijs, en natuurlijk de perfect af te stellen Daiwa-slip. Niet iedereen heeft namelijk de centen om Infinity's te kopen...
Voordien viste ik met Daiwa Emcasts, die hadden ook een heel goede slip maar geen baitrunner.
Groot pluspunt is ook dat ze standaard geleverd worden met een 2e identiek spoel. Perfect voor mij, zo heb ik eentje met 0.35 technium invisitec en eentje met 0.25 gevlochten lijn.
gr, Stijn |
Blanken is een kunst. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik vraag me serieus af waarom deze minder goed zouden zijn dan infinity's. Ik had eerder al ontdekt dat gewone windcast's niet slechter zijn (of zelfs beter) dan bv daiwa entoh's.
|
|
|
|
|
De infinity's zijn iets beter afgebouwd en hebben iets meer lagers, alleen vind ik dit ten opzichte van de nieuwe windcast 5500br geen verschil van €240 euro waard Ik vind het tot nu toe echt heerlijke molens met een hele goede slip. |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Nouja ik heb dus windcast's en Entohs tegelijk gehad. Ondanks dat Entoh's meer kogellagers moeten hebben, draait de windcast echt wel soepeler en beter uitgebelanceerd. Ik kan me voorstellen dat in dit geval hetzelfde geldt. In mijn ogen is het het grote prijsverschil niet waard. Misschien dat je kunt overwegen om toch voor 2e hands infinity's te gaan ipv nieuwe windcast's br.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 11
|
Iemand al problemen met de slip? Namelijk dat er geen ratelt geluid komt van de vrijloop !! Heb hier 1 molen met die probleem, molen is nog weinig gebruikt !!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Veertje aan de binnenkant van de spoel verloren/gebroken??
|
|
|
|
|
Bij mij was het veertje aan de binnenkant van de spoel afgebroken waardoor je tijdens het drillen niet meer dat tikgeluidje hebt. Ook had ik last van het feit dat wanneer je de slip strakker zette de druk niet konstant bleef. Ik heb de molens terug gestuurd naar de winkelier en kreeg netjes een nieuwe spoel en de slip is nagekeken. Waar ik me eigen wel aan bleef ergeren is dat harde ratelgeluid in de baitrunnerstand. De hoofdslip vind ik nog steeds niet om over naar huis te schrijven(slecht af te stellen wanneer je hem strakker draait) In tegenstelling tot mijn vorige ultegra's draaien deze molens echt enorm stroef. En meschien wel het ergste van deze molen is de enorme hoeveelheid plastic er bij deze molen gebruikt is. De tijd zal het leren hoelang deze molen het vol gaat houden bij andere vissers, alleen ik heb ze alweer verkocht Ik heb nu via mp de oude Daiwa Emblems Z5500 t(de japanse) gekocht en man man wat een wereld van verschil Groet Danny |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 11
|
Heb even gekeken naar mijn spoel of er eventueel een veertje aan de binnenkant van de spoel weg is of is gebroken. Dit is niet het geval. Als ik zonder spoel op de baitrunner stand het asje rond draai dan krijg ik ook geen ratelt geluid. Bij die andere 2 wel.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Misschien dat iemand zich geroepen voelt om hier een review over te maken. |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Daiwa windcast br 5500 lda vrijloop molen 2013 review
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.