logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jurkarper1  
#1 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 15:22:31(UTC)
jurkarper1

5 ponder

Ik ben van plan om nieuwe piepers te gaan halen, wil hiervoor wel wat geld kwijt zijn daarom de keuze tussen delkim txi plus of de fox rx set. Welke voordelen en nadelen zijn er bij beide piepers? Ik zelf zou gaan voor de delkims. Laat effe wat weten

De groete
Sponsor
remon v wanrooij  
#2 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 15:36:00(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Delkim heeft geen wieltje dus dat is een voordeel voor in de winter of slecht weer.
De fox heeft wel een wieltje en geeft daarmee een terug loper aan met een andere toon en dat is daarom weer zijn voordeel.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Boe  
#3 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 16:14:50(UTC)
Boe

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Fox heeft beide. Op de meest gevoelige stand heeft die en tril en wieltje.
jurkarper1  
#4 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 16:15:32(UTC)
jurkarper1

5 ponder

remon v wanrooij schreef:
Delkim heeft geen wieltje dus dat is een voordeel voor in de winter of slecht weer.
De fox heeft wel een wieltje en geeft daarmee een terug loper aan met een andere toon en dat is daarom weer zijn voordeel.

Goed voorbeeld! Maar neem aan dat als je 3 piepe krijgt dat je naar Je hengels kijkt en concludeert dst je hanger of swnger weer gezakt is...
wimvg  
#5 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 16:26:28(UTC)
wimvg

10 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb delkim gehad, lange tijd tevreden gew, tot op dag de problemen begonnen geen ontv meer op 10 meter, een delkim die na 2 dagen plat ging telkens opnieuw en opnieuw, alles binnen gedaan, waar na week later weer zelfde probl, nu heb ik fox rxen en tot hier toe tevreden

mvg
jurkarper1  
#6 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 17:00:41(UTC)
jurkarper1

5 ponder

wimvg schreef:
ik heb delkim gehad, lange tijd tevreden gew, tot op dag de problemen begonnen geen ontv meer op 10 meter, een delkim die na 2 dagen plat ging telkens opnieuw en opnieuw, alles binnen gedaan, waar na week later weer zelfde probl, nu heb ik fox rxen en tot hier toe tevreden

mvg

Dan denk ik toch dat ik voor de rx set ga
remon v wanrooij  
#7 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 17:44:45(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

jurkarper1 schreef:
remon v wanrooij schreef:

Goed voorbeeld! Maar neem aan dat als je 3 piepe krijgt dat je naar Je hengels kijkt en concludeert dst je hanger of swnger weer gezakt is...

Je kan niet bij elk water altijd je hengels goed zien en daarmee gebruik makend van een soundbox toch weten wat er gebeurd door middel van de verschillende tonen.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Lodewijk  
#8 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 18:29:50(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
fox rx
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
luuk  
#9 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 18:47:56(UTC)
luuk

15 ponder

delkim txi plus.

de batterijen gaan langer mee.
iedere delkim heeft zijn eigen frequentie dus nooit geen storing of ontvangst van iemand anders.
ik heb ze al meer dan 4 jaar zonder problemen, en hebben alle weersomstandigheden wel mee gemaakt.

gr luuk
one life live it
Lodewijk  
#10 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 18:51:27(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
nooit geen storing met een delkim???
hier alleen maar gezeur met die dingen
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
luuk  
#11 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 19:33:54(UTC)
luuk

15 ponder

maar zijn dat dan toevallig de delkims met de nieuwe frequentie dan.
ik ben al op verschillende plekken in nederland en frankrijk geweest maar nergens problemen.
one life live it
ronald308  
#12 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 19:37:24(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
luuk schreef:
delkim txi plus.

de batterijen gaan langer mee.
iedere delkim heeft zijn eigen frequentie dus nooit geen storing of ontvangst van iemand anders.
ik heb ze al meer dan 4 jaar zonder problemen, en hebben alle weersomstandigheden wel mee gemaakt.

gr luuk

Ik heb al 13 jaar fox lxr en heb nog nooit gehad dat ik de zelfde frequentie had als iemand anders
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
DioR  
#13 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 19:57:47(UTC)
DioR

15 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Zelf heb ik de RX en mn maatje heeft Delkims. Beide piepers doen gewoon wat ze moeten doen. Delkim vangt zn signaal op door trillingen. De Fox gebruikt een wieltje. Ik kan persoonlijk geen voordeel vinden van de Delkim ten opzichte van de Fox of andersom.

Wat ik wel veel lees is dat de service van Fox wat sneller is dan die van Delkim.

Beide piepers zijn naar mijn mening geen miskoop. Ik ben voor de Fox gegaan omdat ik het geluid van de Delkim na verloop van tijd vervelend ga vinden. Daarbij zijn de Fox ook meer dan 150 euro goedkoper dan de Delkim.

Als ik jou was zou ik dus bedenken wat jij voor een geluid uit je piepers wilt hebben en/of je het geluid van de Delkim 150 euro meer waard vind.
luuk  
#14 Gepost : zaterdag 20 juli 2013 20:25:05(UTC)
luuk

15 ponder

DioR schreef:
Zelf heb ik de RX en mn maatje heeft Delkims. Beide piepers doen gewoon wat ze moeten doen. Delkim vangt zn signaal op door trillingen. De Fox gebruikt een wieltje. Ik kan persoonlijk geen voordeel vinden van de Delkim ten opzichte van de Fox of andersom.

Wat ik wel veel lees is dat de service van Fox wat sneller is dan die van Delkim.

Beide piepers zijn naar mijn mening geen miskoop. Ik ben voor de Fox gegaan omdat ik het geluid van de Delkim na verloop van tijd vervelend ga vinden. Daarbij zijn de Fox ook meer dan 150 euro goedkoper dan de Delkim.

Als ik jou was zou ik dus bedenken wat jij voor een geluid uit je piepers wilt hebben en/of je het geluid van de Delkim 150 euro meer waard vind.

het zulen allebij idd wel goede beetmelders zijn maar de delkim heeft vergeleken bij de fox rx wel meerdere funkties.
ik denk dat je de delkims moet vergelijken met de nx-r of ntx-r.

succes word er zo niet makkelijker op.

greetz
one life live it
Ruud Gosselink  
#15 Gepost : zondag 21 juli 2013 08:35:16(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Breede lachd Dat is toch wel een heel mooi probleem....Dat je piepers zo vaak af gaan dat je het een vervelend geluid gaat vinden.Breede lachd

Ik heb de rx en ben er heel tevreden over. Ik heb er met de rechte en schuine letters door elkaar en die doen het netjes op lampje 1 t/m 4 van de ontvanger. Je hoort best vaak (van mensen die het echt wel kunnen weten, bijv Henk en Erwin) dat de modellen met de rechte letters meer storingen hebben, maar ze hebben mij in alle weersomstandigheden nooit in de steek gelaten.
De frequentie van de rx kun je dmv 8 microswitches zelf instellen. D eerste keer zat ik me af te vragen wat die kerel een eind verderop zat te schreeuwen, maar even de frequentie veranderen en het probleem was opgelost. Toen wist ik meteen dat het bereik verder is, dan ik ooit van mijn hengels vandaan ga.

Niet alleen het geluid is anders bij een terugzakker, maar het nagloeilampje blijft constant branden bij een beweging van de lijn vooruit en knippert bij een zakker. En inderdaad staat de brolly wel eens zo, dat ik de hengels niet kan zien.

big carp  
#16 Gepost : zondag 21 juli 2013 11:44:42(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
waarom geen nash rs1 onverwoest baar zelf de ontvanger is waterdicht en blijft zelfs drijven IN HET WATER .
en met en geranti waar beide merken niet aan kunnen kapot is nieuw zonder vragen te stellen .
en je hoeft niet meer uit je bivvy te kommen voor alles bij te stellen van geluid en gevoeligheid .
nooit geen valse beten meer door dat het de snelheid van je lijn "meet" en niet de trilling .
en anti diefstal alarm zit er op .

delkim : vind ik te duur en niet zo veel +punten over gehoord

fox: vind ik triestig ieder jaar en nieuw model en eten baterijen die nog duur zijn ook zeker de kleine baterijen (uit ervaring de EOS X )

dat is mijn mening maar als ik het hier zo lees van iedereen zou je beter voor de fox gaan
maar zou toch de nash rs1 eens van dichter bekijken zonde iets op te dringen natuurlijk Like

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 juli 2013 11:58:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

remon v wanrooij  
#17 Gepost : zondag 21 juli 2013 12:05:44(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Alleen bij de rs1 MOET je de ontvanger erbij kopen om het af te stellen.
Tevens zit ook daar een wieltje in Knipoog.

Delkim heeft trouwens ook een anti-diefstal erop zitten.
z2h-productions
Andre  
#18 Gepost : zondag 21 juli 2013 12:24:02(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ach t is alkbei geen troep en bij beide merken schijn je wel eens van die 'maandagmorgen' modellen tussen te zitten. Kies die die jij hey mooist vind en waarvan het geluid jou het meeste aanstaat.
Ruud Gosselink  
#19 Gepost : zondag 21 juli 2013 12:58:04(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

De rx-en vreten geen batterijen. Ongeveer een keer per jaar gaat er een gewone blokbatterij in.
Mijn maat heeft die kleinere, de mmxr, die wordt gek van de batterijen. Dat zijn namelijk wel die kleintjes en moeten een paar keer per jaar vervangen worden.

Wanneer je geen ontvanger wil, kun je beter voor de sx gaan, zelfde pieper, maar zonder zender en een stuk voordeliger. Alleen niet meer in de winkel.
jurkarper1  
#20 Gepost : dinsdag 23 juli 2013 22:41:04(UTC)
jurkarper1

5 ponder

Ik ben eruit! Ik ga voorde rx set, het geluid... Vind ik mooier bij de delkims maar om daar 150 euro extra uit te geven is ook alweer zo iets... En de rx set hoor ik niet vaak problemen over gehoord! Bedankt mannen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.