5 ponder Lid sinds: 7-7-2013(UTC) Berichten: 17 Locatie: Nederland
|
Ik ben nog steeds bezig met het vinden van een goedkoop karpermolentje. Ik heb al die tijd gezocht naar een molen mét baitrunner, maar hoorde laatst dat je ook gewoon met een ander molentje met de slip open kunt vissen en als je beet hebt hem strakker draait. Is dat waar, wat zijn jullie ervaringen en hoe doen jullie het?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2013(UTC) Berichten: 163 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Heey Mark, Ik vis nu al een tijdje op karper, en ik gebruik een gewone molen en net wat je zegt, ik draai de slip iets verder dicht wanneer ik ga takelen. Het is beiden mogelijk. Ik zou zeggen, probeer ze beiden eens voor je een molen aanschaft. Succes |
Iedereen heeft recht op mijn mening |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ik heb nooit met baitrunner's gevist altijd met gewone slip . vind het veel makkelijker zo .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik ben begonnen met een gewoon 2000 molentje en de slip open. dit gaat perfect . nu heb ik er een met baitrunner spool dit vindt ik het beste . als ik jouw was pak gewoon een molentje van thuis en vis daar is mee.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
zolang je maar genoeg lijn erop heb!! komt hier ook te vaak voor dat ik een molen moet afkeuren omdat we hier op karper vissen en niet op brasem |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Lodewijk schreef:zolang je maar genoeg lijn erop heb!! komt hier ook te vaak voor dat ik een molen moet afkeuren omdat we hier op karper vissen en niet op brasem goed punt . alleen als je maximaal 60 - 75 meter uit de kant vist en op je spoel staat 150 meter lijn of meer . en je vist niet in frankrijk en niet zoveel nachten . zou het volgens mij kunnen . maar je hebt al baitrunners van spro voor 24 euro - 60 euro . En de helius baitrunner van raven is ook niet verkeerd om is te zien wat het is zo'n baitrunner .
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2013(UTC) Berichten: 163 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Denk er wel om bij een gewone molen dat je de slip niet te los zet! Je wil bij een run niet je lijn in de knoop hebben |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
als een vis even wil spelen met je heeft ie zo 60 meter van je gewonnen daar verkijk je je behoorlijk op |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-7-2012(UTC) Berichten: 283
Bedankjes: 9 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
kijk hier eens naar, ik heb ze ook en ik heb nog niet echt iets slechts kunnen vinden. De slip is in een halve draai van los naar vast te zetten. Op de molen ging 300M 0,35 shimano technium camo. De prijs valt ook nog best mee, ik had de molen voor 56,- met lijn. Ik viste zelf ook eerst met baitrunner, maar vind dit toch fijner. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 19 juli 2013 12:14:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-3-2013(UTC) Berichten: 60
|
Het gebruik van een baitrunner of slip is afhankelijk per persoon. Een voorbeeld : Mijn vismaat zweert bij het gebruik van een baitrunner systeem en wil ook niet anders. Ik daarentegen heb eerst met baitrunner gevist maar heb deze molens verkocht en nieuwe bigpit molens gekocht omdat ik een slip als fijner ervaar. Maar dit is natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Ik zou je adviseren om beide systemen te gebruiken. Vraag of je een molen mag lenen van iemand. Inderdaad de tip : genoeg lijn ! vind ik ook zeer belangrijk. Ik heb molens met minimaal 400 meter lijn alleen om het feit dat dit mij gerust stelt als ik verder uit de kant moet vissen (gebeurt weinig maar toch). tip : cormoran bigpit molens! Bewerkt door de gebruiker vrijdag 19 juli 2013 12:51:57(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Eigenlijk is een molen nooit te groot, maar wel vaak te klein. Vis je echt nooit op groot water, dan is het natuurlijk wel een beetje weggegooid geld om van die dikke jongens vol te spoelen.
Het baitrunnersysteem is niet voor niks uitgevonden. het vist gewoon wat makkelijker wanneer je met een draai aan de slinger of tik tegen de knop je slip op de juiste stand hebt staan. Ik heb zelf nu geen BR (Daiwa Emblem Pro), maar wanneer mijn molens weer aan vervanging toe zijn, denk ik er toch over om deze weer aan te schaffen.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Lodewijk schreef:zolang je maar genoeg lijn erop heb!! komt hier ook te vaak voor dat ik een molen moet afkeuren omdat we hier op karper vissen en niet op brasem ok fijn om te weten kerel Op de andere hengels zitten de okuma longbow 50 Spoelcapaciteit 0,30mm - 250 meter. Is dat dan ook al te klein? |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Daar kom je volgens mij in de meeste situaties wel mee weg.
Mijn mening over baitrunners: het werkt gewoon net wat gemakkelijker om met één klik over te kunnen schakelen van vrijloop naar gevechtsslip (die je dan vooraf kunt instellen). Zonder baitrunner moet je nog wel even finetunen naar de goede slipstand, maar dat went vrij snel.
Aan de andere kant laten maken baitrunners molens groter, zwaarder en duurder en bovendien kan er meer kapot (al hoor ik daar nooit iemand over). Ik heb zelf molens zonder baitrunner, vooral omdat ik dit mooier vind en een baitrunnermolen van vergelijkbare kwaliteit bovendien veel duurder is.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Andre schreef:Daar kom je volgens mij in de meeste situaties wel mee weg.
Mijn mening over baitrunners: het werkt gewoon net wat gemakkelijker om met één klik over te kunnen schakelen van vrijloop naar gevechtsslip (die je dan vooraf kunt instellen). Zonder baitrunner moet je nog wel even finetunen naar de goede slipstand, maar dat went vrij snel.
Aan de andere kant laten maken baitrunners molens groter, zwaarder en duurder en bovendien kan er meer kapot (al hoor ik daar nooit iemand over). Ik heb zelf molens zonder baitrunner, vooral omdat ik dit mooier vind en een baitrunnermolen van vergelijkbare kwaliteit bovendien veel duurder is. Dat is eigelijk gewoon kolder. Elke vis vraagt een andere situatie met drillen, pas jij je eigen en je slip niet aan op de vis dan verspil je een hele boel. In dat opzicht is een quick drag slip systeem gewoon het beste en is een baitrunner overbodig gezien je toch altijd aan het afstellen bent. Tevens moet je de slip nooit te los zetten, laat hem maar moeite hebben met lijn pakken als hij op de steunen ligt. Als je het zo bekijkt is een baitrunner gewoon overbodig en heeft het geen enkel nut. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
|
Hier sluit ik mij bij aan zoals ik eerder al vermelde : ) |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Een baitrunner 2 systeem <3 een dubbele slip voorop, echt super super super. Ik heb niks met vrijeloop molens maar goed dat is ieder voorzich.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 7-11-2010(UTC) Berichten: 7
|
ik heb de shimano big baitrunner lc. dik tevreden over. baitrunner stand goed afgesteld. gevechtslip goed afgesteld. dus niet te zwaar. het klopt soms moet je de weerstand aanpassen ivm met de omgeving zoals obstakels. dan gaat er niks boven de goede oude vinger op de spoel om hem af te remmen. beter controle over de vis kun je niet hebben.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
Eerst geschreven door: johnnyb121 ik heb de shimano big baitrunner lc. dik tevreden over. baitrunner stand goed afgesteld. gevechtslip goed afgesteld. dus niet te zwaar. het klopt soms moet je de weerstand aanpassen ivm met de omgeving zoals obstakels. dan gaat er niks boven de goede oude vinger op de spoel om hem af te remmen. beter controle over de vis kun je niet hebben.
Ben het geheel met je eens, als je de br molen goed hebt afgesteld (bij een goede dril, waarbij het uiterste van hengel en lijn gevraagd werd)en je stelt hem dan weer, als je het visje dicht bij de kant hebt, iets losser, hoef je verder haast nooit meer bij te stellen. Bij de volgende run kun je makkelijk bij remmen met je vinger. Groot voordeel is dat je altijd de slip goed hebt staan. Hoe vaak ik al niet getwijfeld heb of ik de molen op bite stand had staan zal ik maar niet zeggen. Maar snelle controle vanuit mijn stoel of ik de handel over heb gehaald is dan het enige wat ik hoef te doen. Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 juli 2014 20:12:56(UTC)
| Reden: verbetering |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.