25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik ga 2 b-carp karperhengels halen om te beginnen met karpervissen zijn dit geschikte stokken voor op een vijver te vissen en af en toe op het kanaal en soms een nachtje en o ja ze zijn 2,75 lbs b
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Die zullen hun werk prima doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
|
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Lekker allround toch, dan kan je er ook mee uitwijken naar de kanalen en kleinere rivieren. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Plaats eens een foto, ik kan deze op google niet zo snel vinden vinden, ik heb geen idee over welk type je het nu hebt namelijk
|
|
|
|
|
ik vindt er zelf ook niks op google alleen in mijn viswinkel noemen ze toch echt b carp viper ze zijn 2,75 ponds 3 m60 lang kosten 40 euro het stuk
|
|
|
|
|
ronald308 schreef:Waarom 2,75lbs? goede vraag ik vis vooral op een vijver een 3 ponds hengel is soms net overdreven ik zelf vindt 2,75 lekker allround kan alle kanten op ik kan soms een nachtsessie op het kanaal doen kan naar een rivier ik wil ook soms naar het albert kanaal kanaal van beverlo en het kanaal kwaadmechelen dessel ......... wat zou jij dan pakken
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
3 lb is perfect voor kanaal en meeste 3 lbs hebben ook nog wel wat actie... de mijne toch ... ik heb zelf fox warrior s 3 lbs (niet de kurken versie) |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
|
tomvliet1998 schreef:ronald308 schreef:Waarom 2,75lbs? goede vraag ik vis vooral op een vijver een 3 ponds hengel is soms net overdreven ik zelf vindt 2,75 lekker allround kan alle kanten op ik kan soms een nachtsessie op het kanaal doen kan naar een rivier ik wil ook soms naar het albert kanaal kanaal van beverlo en het kanaal kwaadmechelen dessel ......... wat zou jij dan pakken Ja dan zou ik wel iets zwaarder gaan,als jje dat allemaal wilt bevissen.Maar als beginnend karpervisser zou ik niet direct naar die kanalen en rivieren gaan.Wat ik heb gedaan(ik neem aan dat 98 jouw bouwjaar is)toen ik die leeftijd van jou had.Gewoon lekker ervaring op doen op plaatselijke putjes en beekjes.En dan ben je geen 2,75 lbs nodig dan red je het ook zat 2lbs de vissen zijn vaak wat kleiner en dan beleef je veel meer sport aan zon hengel dan zon zware pook.Als die beekjes en putjes er bij jou zijn teminste! Anders heb ik niks gezegd |
|
|
|
|
tim_tigers schreef:3 lb is perfect voor kanaal en meeste 3 lbs hebben ook nog wel wat actie... de mijne toch ... ik heb zelf fox warrior s 3 lbs (niet de kurken versie) Ik heb de kurken versie 2,75 lbs is zwaar genoeg ook voor obstakels Brugpijlers enzo,vis je dan ook op een scheepvaart kanaal?Tegenwoordig noemen ze alles kanalen namelijk |
|
|
|
|
ronald308 schreef:tomvliet1998 schreef:ronald308 schreef:Waarom 2,75lbs? goede vraag ik vis vooral op een vijver een 3 ponds hengel is soms net overdreven ik zelf vindt 2,75 lekker allround kan alle kanten op ik kan soms een nachtsessie op het kanaal doen kan naar een rivier ik wil ook soms naar het albert kanaal kanaal van beverlo en het kanaal kwaadmechelen dessel ......... wat zou jij dan pakken Ja dan zou ik wel iets zwaarder gaan,als jje dat allemaal wilt bevissen.Maar als beginnend karpervisser zou ik niet direct naar die kanalen en rivieren gaan.Wat ik heb gedaan(ik neem aan dat 98 jouw bouwjaar is)toen ik die leeftijd van jou had.Gewoon lekker ervaring op doen op plaatselijke putjes en beekjes.En dan ben je geen 2,75 lbs nodig dan red je het ook zat 2lbs de vissen zijn vaak wat kleiner en dan beleef je veel meer sport aan zon hengel dan zon zware pook.Als die beekjes en putjes er bij jou zijn teminste! Anders heb ik niks gezegd er zijn wel putten en dan heb ik het over echt groot water alleen daar mag je op de meeste niet vissen dan is er een riviertje alleen karper is daar niet echt goed er zitten echt maar misschien 30 kleintjes over een grote rivier ( de grote nete ) dan zijn er kanalen dicht bij mij alleen deze zijn meestal vrij groot en moet ik wel met zo een stok komen ( het albertkanaal, het kanaal kwaadmechelen dessel ,kempisch kanaal ,kanaal naar beverlo) en dan een paar club vijvers de lak bijvoorbeeld waar ik het meeste te vinden ben alleen deze vijver is redelijk groot en dikke laag zachte bodem en dan een betaal water in oosterlo de karperhoeve
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-6-2013(UTC) Berichten: 144
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
|
|
|
|
|
absje ik heb deze hengel vandaag gezien en denk dat deze beter is als deze van b carp wat denken jullie de 2,75 van jrc of van b carp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-6-2013(UTC) Berichten: 144
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Nja ik ben niet bekend met b carp, en wel met jrc.. ik zou sneller richting jrc neigen.. Heb ook goede service gehad van jrc in het verleden...
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 22-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
ik zou toch ook eerder voor de gevestigde waard van JRC gaan... zij hebben hun naam al gemaakt. en hun service zit zeker ok!
en nog even ivm je genoemde kanalen die jij wil gaan bevissen... kan je perfect doen met een 2.75Lbs. maar gezien je vele andere post en vragen daarin... zou ik je aanraden hier al beginner zeker nog niet te begeven! het zijn enkele van de meeste harde kanalen in ons land... leer eerst maar eens de kneepjes van onze hobby voor je daar naar toe trekt
grtzzzzzzzzz Boutske
|
|
|
|
|
ja ik weet het b-carp is redelijk nieuw ik denk zelf ook dat ik de hengels van jrc ga kopen ik bestel ze dan wel ik denk dat ik uiteindelijk de mooiste hengels heb gevonden voor deze prijs of heeft iemand nog commentaar of weet je andere hengels rond de 40 a 50 euro zou het fijn zijn als je effe een linke stuurt
|
|
|
|
|
ik heb 2 sonik sks hengels van 2,75 pond gekocht ik kon deze goedkoper krijgen als die van jrc .
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Alles lijkt tegenwoordig om de prijs te gaan en niet meer het materiaal en zijn kwaliteit.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.