40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Interessant Erwin, dat getal. Gewichtsverlies? Als corrosie? Waar kan ik dat terugvinden? Ik hoorde laatst dat lood onder water niet schadelijk is. Zou getest zijn door .... Kwam zeer betrouwbaar over. Zelf kan ik het niet testen dus ik sta open voor elke gefundeerde conclusie. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 19-6-2013(UTC) Berichten: 68
|
@jannes helemaal gelijk b
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik hoorde laatst iets... zou getest zijn door... en kwam zeer betrouwbaar over...
Tja, als je dit soort verhalen geloofd... sorry, ik ga het niet uitleggen. Leg een loodje van 100 gram in een bakje water en weeg het over een jaar, wanneer mogelijk ook over 5 jaar. Je zal het zien. Dit is dan in een stilstaande omgeving. Nog beter... zelfde stukje lood in open water aan een stevig touwtje. 1 tot 1.5% verlies. Je kunt je ook de moeite besparen, het is gewoon zo.
Misschien kun je op het net iets vinden over ir. Jos Lobée. De laatste jaren ben ik al regelmatig met hem in gesprek over de gevolgen van lood verlies binnen de sportvisserij. Hij is al jaren bezig om de productie van een goed! alternatief op poten te zetten.
Wanneer je twijfels hebt over de gevolgen van lood smelten en misschien ook het verhaal geloofd dat looddampen niet schadelijk zijn... ga even een dagje smelten in in de berging. Leg de paracetamol maar klaar!
Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
De coating zal de eerste jaren denk wel houden maar daarna als het afbrokkelt is het toch giftig afval. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 6 juli 2013 20:55:58(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Met dhr. Jos Lobée kan ik iets. Sta ik voor open. Iets met cijfers en praktijk. Niet elkaar napraten. Ik wilde eens een onderbouwd antwoord lezen. Vandaar mijn vraag want ik ben geen voorstander van loodverliezen. Als je m'n vraag goed had gelezen, had je niet zo'n offensief antwoord hoeven geven. Er staat nergens dat ik een voor- of tegenstander ben. Begrijpend lezen heet dat.
Dus bedankt voor de naam en verder succes met je winkeltje.
|
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
Ik kan aardig begrijpend lezen David en vandaar mijn reactie. Wanneer je geen voorstander bent van loodverliezen... houden zo. Geloof me maar gewoon, schrijf namelijk niet zoveel onzin en wat ik op een board gooi komt echt niet uit de lucht vallen. Zeker met dit onderwerp ben ik al een paar jaar bezig (en erger me dus al net zo lang aan die DVD`s waar bewust of onbewust? het verliezen van lood wordt gepromoot). Helaas, af en toe een roepende in de woestijn. Overigens kan ik ook vertellen dat er steensoorten zijn die een veel groter sg hebben dan de witte die af en toe gebruikt worden als steenlood. Ook hier stuiten we weer op enkele problemen, die op zich wel op te lossen zijn, maar karpervissers betalen liever 2.- voor een F. loodje van 100gr dan een steentje in het zelfde gewicht die 4.- moet kosten. BTW, coating maakt inderdaad niets uit, vertraagd het proces enigszins maar je kunt beter kijken naar manieren waarop je geen lood verspeeld. Mvg Erwin PS: Dank je wel... m`n winkeltje gaat lekker |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
zullen we met zijn allen oppervlakte gaan vissen? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
Wel lache. Ik begin met een probleem over een systeem dat ik lood verlies en het word meteen weer een gigantische discussie. Ik krijg zelfs geen antwoorden meer op mijn eigen threats hahaha
|
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
|
Niks nieuws toch tegenwoordig hier op het forum. Maar ik zou ze van korda is proberen, proberen is goedkoper dan elke keer nieuwe loodjes aanschaffen. Soms schieten verbeteringen te ver door. Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 01:25:23(UTC)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Eigenlijk is een visveilig systeem dat het lood heel vlug lost , eigenlijk dus helemaal niet zo veilig .
|
|
|
|
|
tomvliet1998 schreef:Eigenlijk is een visveilig systeem dat het lood heel vlug lost , eigenlijk dus helemaal niet zo veilig . Niet voor het milieu.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 19-6-2013(UTC) Berichten: 68
|
En je geld die van korda zijn best, probeer die is ! Of je kan ook eens inline proberen gewoon leadcore-lood-wartel-onderlijn (wel het warteltje lichtjes in het lood drukken zodat de vis het niet kan gebruiken om los te komen. Mvg ruben
|
|
|
|
|
Kijk Jannes en Ruben, Hier heb ik wat aan hahaha Ik ga het eens proberen!! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ik zou eens een pakje van de goedkoopste tailrubbers halen die je kan vinden. Van die dikke rubberen dingen. Wellicht match je niet helemaal met kleur maar deze tailrubbers zijn vaak niet zo zacht als de exemplaren van Fox. Zo kan je in ieder geval de clips zelf nog wel gebruiken! Die van Fox zijn zo ontworpen om snel je lood te lossen. Vrij kansloos mijn inziens omdat het niet nodig moet zijn om lood te lossen om een vis te vangen. Zet je overigens je wartel vast met de bijgeleverde pinnetjes? Dit bevordert namelijk het verlies van lood. Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 15:15:31(UTC)
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 123
|
Allemaal met stenen vissen dan maar? Maarja... wie wil daar nu nog tijd in steken?
|
|
|
|
|
@Tim Inderdaad zet ik het vast met bijgeleverd pinnetje. Ik zal eens proberen zonder. Danke voor de tip!!
@ Fesker. Ik vind hier in de buurt nergens dergelijke stenen gewichten in de winkels. Misschien een optie maar worden deze niet te groot?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Waarom geen bismut gebruiken? Wordt ook al als vervanger van het lood in de hagelbuks gebruikt... Ach sorry off topic... Maar toch, de moeite van het vermelden waard denk ik. Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 16:39:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
@Badboy: Het pinnetje is ervoor bedoeld om je wartel te fixeren. gebruik je dit pinnetje niet, dan zal in de theorie de wartel eerder uit de loodclip schieten dan dat het stuk lood van de loodclip loskomt. Door het gebruik van het pinnetje stimuleer je dus dat je lood eerder loskomt. Flikker die pinnetjes dus weg en druk je tailrubber goed op je loodclip. Nu zal je als het goed is je lood veel minder snel kwijtraken.
|
|
|
|
|
timvanzanten schreef:@Badboy: Het pinnetje is ervoor bedoeld om je wartel te fixeren. gebruik je dit pinnetje niet, dan zal in de theorie de wartel eerder uit de loodclip schieten dan dat het stuk lood van de loodclip loskomt. Door het gebruik van het pinnetje stimuleer je dus dat je lood eerder loskomt. Flikker die pinnetjes dus weg en druk je tailrubber goed op je loodclip. Nu zal je als het goed is je lood veel minder snel kwijtraken. Dus heb je dan uit eindelijk het systeem van korda?? Of ben ik nou gek? Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 19:13:25(UTC)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.