logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
remon v wanrooij  
#1 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 20:20:04(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Inderdaad zoals de titel zegt, steeds meer Nederlanders komen terug van een weekje vissen in Frankrijk met een boete van 320 euro.
De politie geeft onterecht boetes uit voor het vissen / nachtvissen waar het gewoon mag.

Heeft iemand er nog meer informatie over?

Ik heb zelf al 5 mensen gesproken die aan een Franse rivier zaten en bekeurd werden, ook als ze netjes hun vergunning lieten zien met een kaart dat ze in de nachtviszone zaten. De politie had er lak aan en gooide zo hun papieren weg met als resultaat iedereen 320e boete.

En wat te doen in deze situatie? Als je in discussie gaat aan de waterkant word je gewoon afgevoerd.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Sponsor
Ruud Gosselink  
#2 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 20:38:40(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Aan een rivier, of een rivier in het bijzonder?
rubendv2000  
#3 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 21:21:00(UTC)
rubendv2000

10 ponder

Het kunnen ook nep agenten kunnen zijn die het op buitenlanders munten
omdat de buitenlanders het toch niet weten
remon v wanrooij  
#4 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 21:25:26(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Nee ze zijn echt..
Je krijgt gewoon de boetes thuis gestuurd, vals adres opgeven gaat niet want ze nemen je id kaart gegevens ook over en checken het zo na. Raar maar waar!
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
remon v wanrooij  
#5 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 21:26:03(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Ruud Gosselink schreef:
Aan een rivier, of een rivier in het bijzonder?

Hier ging het vooral om de moselle.
z2h-productions
bertkamp  
#6 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 22:29:36(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
kans dat dat gericht is op 'russen'
Ik zou in ieder geval de locale gendarmerie opzoeken en om opheldering vragen.
Lodewijk  
#7 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:25:31(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
raar, want een boete moet je 9 van de 10 keer gelijk aftikken omdat je buitenlander bent..........
hoe ik ze hier altijd om de tuin lijd is door gewoon te bluffen.
hou je dom, spreek alleen nederlands en
zeg dat je wil betalen maar met een credit card..... hun hebben hier niet de middelen voor om dat te accepteren.
zelf heb ik me er al 4 keer uitgeluld zo. ( ging wel om verkeers overtredingen trouwens )
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
zandervanschaeybroeck  
#8 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:36:22(UTC)
zandervanschaeybroeck

5 ponder

doen dat je je id niet bij hebt of gewoon niet betalen Mee eens en in tegenspraak gaan .

grtz
Maxweasel  
#9 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:39:26(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Sorry, maar dit is je reinste stierenstront Blij

Als dit om echte agenten gaat, dan zullen ze dit niet doen als je officieel zit. Ofwel zaten de mensen die het voorgehad hebben dus ergens waar het toch niet mocht (of deden ze iets dat niet mocht) ofwel zijn het (en daar zet ik m'n geld op) gewoon cowboyverhalen...

Als het echte agenten zijn en je kan aantonen dat je volledig legaal bezig bent dan zullen ze je niet lastig vallen. Een woordje frans spreken en vlot meewerken helpt meestal. Je eruit proberen lullen moet je doen als je iets aan het doen bent dat niet mag Blij Blij Blij
remon v wanrooij  
#10 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:53:32(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Ik heb de boetes gezien die waren opgestuurd en geloof mij dat het geen onzin is.. Er zijn meerdere mensen waarbij dit is overkomen. Er is zelfs contact met Nachtvissen in Frankrijk of hun opheldering konden geven.
z2h-productions
ABSje  
#11 Gepost : woensdag 3 juli 2013 01:44:22(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Maxweasel schreef:
Sorry, maar dit is je reinste stierenstront Blij

Als dit om echte agenten gaat, dan zullen ze dit niet doen als je officieel zit. Ofwel zaten de mensen die het voorgehad hebben dus ergens waar het toch niet mocht (of deden ze iets dat niet mocht) ofwel zijn het (en daar zet ik m'n geld op) gewoon cowboyverhalen...

Als het echte agenten zijn en je kan aantonen dat je volledig legaal bezig bent dan zullen ze je niet lastig vallen. Een woordje frans spreken en vlot meewerken helpt meestal. Je eruit proberen lullen moet je doen als je iets aan het doen bent dat niet mag Blij Blij Blij

Jou reactie slaat kant noch wal en is puur gebaseerd op jou persoonlijke mening over de geloofwaardigheid van dit alles.

Ik heb eerder al van dit soort verhalen gehoord via via van verleden jaar frankrijk.. Ik geloof er best in, en mensen gaan dit echt niet zomaar uit de duim zuigen!
Maxweasel  
#12 Gepost : woensdag 3 juli 2013 08:20:33(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
ABSje schreef:

Jou reactie slaat kant noch wal en is puur gebaseerd op jou persoonlijke mening over de geloofwaardigheid van dit alles.

Ik heb eerder al van dit soort verhalen gehoord via via van verleden jaar frankrijk.. Ik geloof er best in, en mensen gaan dit echt niet zomaar uit de duim zuigen!

Klopt, omdat ik het inderdaad beschouw als zijnde "verhalen" zolang ik het niet van iemand hoor die ik zelf ken en vertrouw. Je hoort zoveel op internet, en vaak is er wel wat van waar. Ik geloof bv gerust dat Remon personen kent die een boete gekregen hebben, maar waarschijnlijk vertellen ze hem dan toch niet alles en zullen ze toch wel wat aan het doen geweest zijn wat niet mag (inbreuk op lokaal politiereglement, open vuur maken, etc...).
Ik geloof namelijk niet in zulke gestapo-handelingen van de Franse politie, zulk iets aanvechten hier (in West-Europa) is te makkelijk en die agenten riskeren hun job. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn, ook bij de politie, maar zoals gezegd, ik geloof er niet meteen in. Indien het wel waar zou zijn is het een kwestie van enkele papiertjes, zelfs vanuit België of Nederland, om deze boete nietig te laten verklaren. (Je vakantie valt dan wel in het water, maar zelfs dat, als je daags erna naar het lokale politiebureel gaat en vriendelijk om uitleg vraagt zou je die toch wel moeten krijgen.)
ABSje  
#13 Gepost : woensdag 3 juli 2013 12:17:10(UTC)
ABSje

15 ponder

Als je in Frankrijk vriendelijk geholpen wilt worden, moet je een heel behoorlijk mondje frans kunnen.

Heb zelf genoeg gezeik meegemaakt in frankrijk na een aanrijding. Reed zo'n scooterdebiel tegen ons aan. De politie verdomde het om een woordje engels te praten. Dit is heel bekend van het franse volk. Uiteindelijk adviseerde de anwb die voor ons het onderhandelen deed nota bene ons om weg te gaan daar de schade gering was, omdat die fransen elkaar steunen. Uit de mond van de anwb die de agenten gesproken hadden in t frans...
coatednuts  
#14 Gepost : woensdag 3 juli 2013 12:24:13(UTC)
coatednuts

20 ponder

Tja, er moet toch wat gedaan worden aan de recessie he^^ Het is Fransen goed eigen in ieder geval om zo te reageren. Heb ooit eens om een pakje shag met vloei gevraagd aan de toonbank. Zelfs papier roule hielp niks... Uiteindelijk zelf maar achter de toonbank gestapt, de benodigde spullen gepakt, geld neergelegd en in het Nederlands gezegd dat ze het wisselgeld in hun ... kunnen steken.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
ABSje  
#15 Gepost : woensdag 3 juli 2013 12:29:05(UTC)
ABSje

15 ponder

coatednuts schreef:
Tja, er moet toch wat gedaan worden aan de recessie he^^ Het is Fransen goed eigen in ieder geval om zo te reageren. Heb ooit eens om een pakje shag met vloei gevraagd aan de toonbank. Zelfs papier roule hielp niks... Uiteindelijk zelf maar achter de toonbank gestapt, de benodigde spullen gepakt, geld neergelegd en in het Nederlands gezegd dat ze het wisselgeld in hun ... kunnen steken.

Amen!

sjovenistisch volk
coatednuts  
#16 Gepost : woensdag 3 juli 2013 12:36:07(UTC)
coatednuts

20 ponder

Moet ik zeggen dat je hier ook belachelijk de lul bent als buitenlanders als je een verkeersovertreding maakt...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Lodewijk  
#17 Gepost : woensdag 3 juli 2013 13:10:16(UTC)
Lodewijk

55 ponder

de oudere generatie fransen kunnen geen frans.
rede is heel simpel, ze hebben het niet nodig. ook niet voor vakantie want zeg nou zelf, nederland is qua grootte met frankrijk een pis dorp. heel simpel.
de andere generatie ( laten we zeggen tussen de 25 en 40 ) kregen vroeger alleen engels op dure prive scholen. ( had je dus geld dan kon je het leren )
de 'nieuwe' jeugd krijgt het nu gewoon op school. de zoon en dochter van mijn werkgever zijn allebei 18 en ik kan behoorlijk goed en duidelijk met ze praten.

niks dus sofinistisch maar frankrijk is gewoon een stukkie groter dan nederland, en ja als je de kleinste bent van de klas ( nederland ) moet je ergens anders goed in zijn he Blij

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 13:11:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ABSje  
#18 Gepost : woensdag 3 juli 2013 13:26:28(UTC)
ABSje

15 ponder

Dus wel sjovenistisch.. Ik heb er zoveel meegemaakt die de hele tijd frans praatte, en als het in hun belang was ineens praatten ze engels tegen me.. rara..

Je word al buitenlander 9 van de 10 keer ook vervelend behandeld ten opzichte van als je goed frans spreekt..

Dit verschil is super te merken.

Ook weer gemerkt hoe ze naar mijn vader reageerde, of naar mijn tante die vloeiend frans spreekt...

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 13:27:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Johan Krenger  
#19 Gepost : woensdag 3 juli 2013 14:11:26(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Lodewijk schreef:
de oudere generatie fransen kunnen geen frans.
rede is heel simpel, ze hebben het niet nodig. ook niet voor vakantie want zeg nou zelf, nederland is qua grootte met frankrijk een pis dorp. heel simpel.
de andere generatie ( laten we zeggen tussen de 25 en 40 ) kregen vroeger alleen engels op dure prive scholen. ( had je dus geld dan kon je het leren )
de 'nieuwe' jeugd krijgt het nu gewoon op school. de zoon en dochter van mijn werkgever zijn allebei 18 en ik kan behoorlijk goed en duidelijk met ze praten.

niks dus sofinistisch maar frankrijk is gewoon een stukkie groter dan nederland, en ja als je de kleinste bent van de klas ( nederland ) moet je ergens anders goed in zijn he Blij

Dus de oudere fransen spreken geen frans? Dus...

Maar heb ook wel met jongeren meegemaakt dat ze bijna geen woord engels konden, en dat terwijl we een super gezellige week hebben gehad.. maar wel met veel handen en voeten haha
Lodewijk  
#20 Gepost : woensdag 3 juli 2013 14:55:28(UTC)
Lodewijk

55 ponder

engels bedoel ik.
en ja je weet het met jeugd he.
sprak jij vloeiend duits op school na een half jaar?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.