logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mtbvincent  
#1 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 11:20:31(UTC)
Mtbvincent

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Ik kan het niet laten mijn mening te geven op dit moment.

Ik het vervelend te lezen dat er mensen zijn die zelf de moeite niet nemen om een water uit te pluizen.
Zij die de informatie van het forum niet lezen of de moeite willen doe om zelf vis te vinden.

Natuurlijk is het fijn om wat info te hebben dat besef ik ook heel goed.
Maar je ziet vaak dat mensen lid worden puur om de volgende vraag te stellen,

Waar zit op water x de vis en hoe vang je deze met het grootste gemak? Sick

Sponsor
Peter D  
#2 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 11:49:22(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ben ik volledig met je eens !!Tik 'm aan!
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
ronald308  
#3 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 12:19:04(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Hier erger ik me al zo lang aan.Welke diepte moet ik vissen.
Welk aas,welke rig.Alles moet zoveel mogelijk voorgekauwd
worden.Het zelf een beetje uitzoeken hoe alles werkt het kleine beetje
pionieren.Maakt je hobby toch veel leuker of ben ik nou de enige in mn soort?
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Maxweasel  
#4 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 13:33:58(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Eerlijk gezegd jongens vind ik dat jullie hierin overdrijven. Het internet is er nu eenmaal en het zorgt inderdaad bij veel mensen voor gemakzucht. Daar waar we vroeger op café of aan de waterkant allerlei ideeën en info uitwisselden zijn we nu ook een online-community.
Niet dat ik zomaar verwacht dat iedereen aan zomaar iedereen gaat info geven over hoe en met wat te vissen, maar basis info geven over het water zoals: Je mag daar vissen of niet, dagkaart of vispas, nachtvissen of niet, beginnerswater of absoluut niet makkelijk, etc... is toch info die niet bepalend is voor jezelf of je dan meer of minder vis gaat vangen en je helpt er wel een mede-visser mee.
Als mensen speciaal daarvoor lid worden wil het zeggen dat ze echt wel naar die info op zoek zijn. Dus waarom zou het dan slecht zijn om die info online te zoeken?

Waar ik me dan wel weer aan stoor is dat mensen info vragen die een paar topics geleden al aan beurt geweest is. Als je dan toch info zoekt, zoek dan ook effectief. Plaats je post in het correcte sub-forum, etc...
Mtbvincent  
#5 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 13:35:24(UTC)
Mtbvincent

15 ponder

Nog een nadeel wat ik zelf ervaren heb,
Iemand had paar tips gegeven over een water.
Week erop zaten alle stekken vol met nieuwe gasten.
Geen probleem op zich, alleen het boeit ze niet wat ze daar doen.
Rotzooi maken, 50 kilo duivenvoer in het water pleuren bij aankomst en denken dat ze vis vangen...
Als je iemand wilt helpen kan het beter via een pbtje vind ik.
Mtbvincent  
#6 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 13:47:25(UTC)
Mtbvincent

15 ponder

Juist
Johan Krenger  
#7 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 14:21:45(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbare tijd die je gaat krijgen op het betreffende water..
Als ik ergens een weekendje heen ga dan zijn een aantal basis info's toch wel mooi meegenomen.
BV: waar je absoluut niet moet zitten aan een water, zit je (waarschijnlijk) een weekend voor niks te vissen!

Verder ben ik natuurlijk wel met jullie eens dat de wateren die in je directe omgeving zitten prima zelf te ontdekken zijn, hetgeen het vangen van vis (althans mij) extra mooi maakt! Like
thimon  
#8 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 14:29:36(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Mtbvincent schreef:
Ik kan het niet laten mijn mening te geven op dit moment.

Ik het vervelend te lezen dat er mensen zijn die zelf de moeite niet nemen om een water uit te pluizen.
Zij die de informatie van het forum niet lezen of de moeite willen doe om zelf vis te vinden.

Natuurlijk is het fijn om wat info te hebben dat besef ik ook heel goed.
Maar je ziet vaak dat mensen lid worden puur om de volgende vraag te stellen,

Waar zit op water x de vis en hoe vang je deze met het grootste gemak? Sick

hopaaa !! dat soort dingen kan ik me dus ook helemaal dood aan ergeren. mensen moeten er zelf eens wat meer tijd en moeite in stoppen ! Like
Doorzetten wordt beloond!
ronald308  
#9 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 14:55:11(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Die bedrijven bestaan toch al betaalwateren noemt men die toch?
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Henk Haarlem  
#10 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 18:01:15(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ronald308 schreef:
Die bedrijven bestaan toch al betaalwateren noemt men die toch?

Dus op iedere btw is een vangst gegarandeerd? Nee hoor

Het verschil tussen een btw en een bv openbaar grindput is alleen het bedrag wat er betaald moet worden, voor de btw meer dan voor een grindput (vergunning),
maar daar heb je dan ook meer voor terug. Knipoog
denk aan rust veiligheid en sanitair.

Maar je moet ook daar je best doen om een vis te kunnen vangen.

Ik heb het nooit kunnen begrijpen die negativiteit over btw, niemand verplicht je te gaan. Knipoog

Ik heb wel een theorie er over waarom, maar laat ik daar maar niets over zeggen.Silenced

Vergeet ik zowaar ontopic te reageren,

Je kan ook niet reageren op zulke vragen stellers. Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 juli 2013 18:06:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
big carp  
#11 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 18:49:29(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ben nog nooit naar en btw gewist vang hier ook mijn vissen (en ook boven de 20kg ) Blij.
vind wel dat je het minstens 1 keer moet doen als karpervisser dus er stat mij ook nog en trip te wachten .
wat me wel opvalt is dat mensen eerst boeken en dan gaan rond vragen wat hoe en waar vind ik niet echt logis maja .

ik wil altijd wel wat info kwijt over bepaalde wateren maar ook enkel het nodige : waar mag gevist worden waar niet en verguneng info nachtvissen ...
zal nooit vertellen daar met dit en zo daar zo diep gintert daar heb ik zelf ook voor moeten "werken" .
ik verwacht voor mezelf ook niet meer of minder van andere personen als ik met zulke vraag zit, basis info is genoeg voor mij de rest wil ik toch altijd zelf uitzoeken maar goede raad sla ik niet in de wind
het wil niet zeggen dat iemand op plaats x goed vangt dat ik dat ook zal doen meestal vang ik daar dan weer nix .
ook zo en leuke vraag is als je aan het water zit na en tijdje te praten met iemand is: met wat vis je of hoeveel heb je er al gevangen? NIX

wat wel leuk zou zijn is als je iemand tips en trikcs verteld je er ook en mededeling van terug krijgt van ja het werkt voor mij ook of net niet,
het gaat beter zo hoe je zegt , dat wist ik niet .... leuker voor de persoon die je mss de oplossing biet en leuker voor jou met de oplossing opzak .
wand wat willen we hier allemaal helpen en geholpen worden of niet soms ? het is natuurlijk altijd te zien met wat en over wat maar da moet ieder voor zichzelf uitmaken

ronalddehoog  
#12 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 20:30:30(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet helemaal. Als mensen het graag uitgekauwd voorgespuugd willen krijgen, dan is dit toch hun keuze? Als deze mensen er de uitdaging niet van inzien om het zelf uit te zoeken, dan is dit toch hun keuze? Mijn insziens is een forum bedoeld om vragen te stellen. Dit doen deze mensen dan ook.

Mocht je je hier aan ergeren, reageer dan niet en negeer het gewoon.

Als er mensen zijn die deze vragenstellers willen helpen, dan is dat ook hun goed recht. En is iedereen blij?
Voer geen oorlog, voer de vissen.
remon v wanrooij  
#13 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 21:35:46(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Basis informatie geven is nooit geen probleem, het liefste dan over de PM.
Ik heb mijn thuis water helemaal naar de klote zien gaan door het internet, iemand die even vertelt dat er op dat stuk kanaal goed gevangen worden en meteen de stekken erbij via google maps.. Fijn als ze meteen jou stekje aanwijzen waar je al 8 jaar zonder iemand om je heen zit te vissen.

Over BTW wateren hou ik mijn mond maar.. Hou je van je hobby dan ga je niet naar een BTW water, daarmee support je indirect en de diefstal en handel in karper en daar is afgelopen jaar al genoeg bewijs door middel van foto 's en artikelen van de politie zelf. En dat mensen dan nog trots gaan op hun vis en op de foto ermee gaan is het zelfde als een hoer kopen en die trots voor stellen aan je familie.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 juli 2013 21:40:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
coatednuts  
#14 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 22:29:38(UTC)
coatednuts

20 ponder

Zucht... waar is de mystiek gebleven?
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Jasperbuth  
#15 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:03:10(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Ga dit niet eens lezen en op antwoorden. Ergens hebben jullie gelijk maar ik vraag me soms ook af om sommige thuis niks te vertellen hebben..
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
Lodewijk  
#16 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:22:45(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
en weer word er van het onderwerp afgedwaald.........
crew doe hier is een keer wat aan......
was vroeger een vaste bezoeker maar kom hier steeds minder omdat het forum een beetje achteruit holt in mijn ogen
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Maxweasel  
#17 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:36:13(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Vraag ik me toch af waarom sommigen zich storen aan off-topic reacties? In technische posts kan ik dat perfect begrijpen, maar hier is het een gewone gezonde discussie. Bij een discussie of een gesprek in het echt wisselen de onderwerpen elkaar toch ook af zonder dat daarom het vorige al afgesloten is? Daarom net dat de fora er zijn, om als gemeenschap te fungeren en te communiceren.
Als je enkel louter technische en bruikbare info wil moet je een niet interactieve database aanleggen in mijn ogen. Blij
jannes  
#18 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:37:26(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb mijn reacties verwijderd, zoals Lodewijk aangeeft ging het ineens over betaal wateren en niet meer over het onderwerp.
coatednuts  
#19 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:44:12(UTC)
coatednuts

20 ponder

Mja, als het onderwerp bestaat uit een mening van een ander, blijft het in mijn ogen een subjectief gebeuren waar als volgt op gereageerd mag worden. De doorverwijzing naar betaalwateren komt mij heel logisch over. Ik adviseer een ieder dan ook diegenen die vragen naar stekken, door te verwijzen naar betaalwateren, niks geheimzinnigs aan daar.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
FisherDaniel  
#20 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:44:29(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Zo einde discussie, mijne zijn weg
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.