15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Goeiemiddag iedereen,
Ben een beetje aan het kijken geweest over het aas gedrag Van de karpers en in spelen op of met feromonen. Er zijn blijkbaar productjes die daarbij een stimulerende Werking hebben en nabootsen van dat feromoon .
Wat weten julie hier over?
Bv: feromoon ampule van ultrabaits, pol vitamo, boterzuur ...
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Slecht voor de karper en de portemonee. |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
|
Slecht ? Het wordt toch gebruikt en boilies van gemaakt? En boterzuur kan je simpel maken met wat aardappel.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
hopla het weles nietes gaat van start 1-1 Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juli 2013 18:52:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ik denk dat het probleem erin ligt dat feromonen bij karper voornamelijk worden gebruikt al seksferomonen. Het afscheiden van feromonen om mannetjes te lokken dus. Het zet niet aan tot foerageren en daardoor zie ik niet de voordelen ervan in. Het is onbekend wat voor feromoon er in Ultrabite zit. Is het een seksferomoon dat geloof ik er niet in. Is het een herkenningsferomoon, dan zou het kunnen werken maar zou karper het dan kunnen waarnemen? Het is algemeen bekend dat Karper hormonen voor de paai kan ruiken. Denk aan Prostaglandines maar dit hormoon is echt voor de paai. Ik geloof er dus niet in!
Pol Vitamo is overigens een eetlustopwekker en boterzuur bevat zover ik weet ook geen feromonen.
|
|
|
|
|
ma stel nu dat het seksferomoon is?dan lokt het mss wel de mannetjes tot op de stek. tijdens de paai vis ik soms tussen of enkelle meters (max 5 meter)van ze af en vang er dan geregeld. dan zou het kunne da het met dat feromoon ook zou lukken? pol vitamo is het proberen waart? boterzuur ga k morgen is gebruiken heb er een dip van gemaakt.
grtz
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.