logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jasperbuth  
#21 Gepost : zondag 30 juni 2013 13:43:04(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

wietse97 schreef:
Jasperbuth schreef:
Tja ik vind je voer ook helemaal niks om eerlijk te zijn. 25 kilo tijgers heb je al voor 45 euro. Dan zou ik dat lekker meenemen ipv 8 verschillende soorten voer

ik heb ook tijgers.

ik neem van alles wat mee, waar ik hier het meeste op vang ga ik daar mee vissen. heb ik daar helemaal geen actie op, dan weer wat anders. je moet toch proberen wat ze er het lekkerst vinden? ik snap niet waar jullie je zo druk over maken...

we vragen ook naar de eigenaar, wat de karpers het lekkerst vinden hier, en hoe meer soorten voer je bij je heb, hoe meer kans dat je die ene goede bolie bij je heb of niet? Like

Als één boilie goed loopt en die is ineens op omdat je maar 1 kilotje bij je hebt en je gaat ineens weer met een andere boilie op die stek vissen zal niet echt ten goede van je vangsten zijn dan denk ik. Zeker niet als het een paar keer gebeurd. Ik zou lekker veel partikles meenemen, 25 kilo Tijgers, daar kan je dan aardig mee los gaan. Ga niet meerdere soorten gebruiken, gaat je echt bezuren (Denk ik)

Succes!!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
wietse97  
#22 Gepost : zondag 30 juni 2013 13:47:24(UTC)
wietse97

25 ponder

Jasperbuth schreef:
wietse97 schreef:
Jasperbuth schreef:
Tja ik vind je voer ook helemaal niks om eerlijk te zijn. 25 kilo tijgers heb je al voor 45 euro. Dan zou ik dat lekker meenemen ipv 8 verschillende soorten voer

ik heb ook tijgers.

ik neem van alles wat mee, waar ik hier het meeste op vang ga ik daar mee vissen. heb ik daar helemaal geen actie op, dan weer wat anders. je moet toch proberen wat ze er het lekkerst vinden? ik snap niet waar jullie je zo druk over maken...

we vragen ook naar de eigenaar, wat de karpers het lekkerst vinden hier, en hoe meer soorten voer je bij je heb, hoe meer kans dat je die ene goede bolie bij je heb of niet? Like

Als één boilie goed loopt en die is ineens op omdat je maar 1 kilotje bij je hebt en je gaat ineens weer met een andere boilie op die stek vissen zal niet echt ten goede van je vangsten zijn dan denk ik. Zeker niet als het een paar keer gebeurd. Ik zou lekker veel partikles meenemen, 25 kilo Tijgers, daar kan je dan aardig mee los gaan. Ga niet meerdere soorten gebruiken, gaat je echt bezuren (Denk ik)

Succes!!

haha bedankt, 25 kilo zal niet meer lukken, maar ik zal wel wat meer meenemen.

ik maak een boliestek, waar ik een snowman op bevis, en een particel stek waar ik met twee tijgernootjes en een roze nepmaisje op bevis.

moet goedkomen denk ik...
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
jannes  
#23 Gepost : zondag 30 juni 2013 13:57:34(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Waarom maar 2 hengels? Heb je een gedeelde stek of mag je niet met 3?
Jasperbuth  
#24 Gepost : zondag 30 juni 2013 14:04:43(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Achja het is je eigen pakkie aan. Zou ik naar frankrijk gaan zou ik eerst zorgen dat ik het geld heb om aardig wat voer in te slaan. Maar dat is mijn idee.

FisherDaniel  
#25 Gepost : zondag 30 juni 2013 14:09:16(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Maxweasel schreef:
Wij vertrekken met 2 man ook naar een betaalwater aanstaande vrijdag. Wij nemen 100kg boilies van de ene soort mee en dan nog 50kg van een andere soort als backup. Van elke soort ook nog eens ongeveer 75% sticks/pellets (dus nog eens een 100kg pellets in totaal), en dan nog een ruime hoeveelheid hennep/kemp. (Spijtig genoeg zijn op het water waar wij gaan vissen geen particles toegelaten, dus daarom dat we het op deze manier zullen oplossen)
Ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven, m'n vorig betaalwateravontuur (bijna 15j geleden) was een serieuze tegenvaller maar ondertussen heb ik een vrouw en dochtertje van 2j erbij en lijkt het me wel leuk om vakantie en vissen te combineren. Blij

Damn dat is veel. hoe duur kost dat je wel niet?
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Jasperbuth  
#26 Gepost : zondag 30 juni 2013 14:49:01(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

FisherDaniel schreef:
Maxweasel schreef:
Wij vertrekken met 2 man ook naar een betaalwater aanstaande vrijdag. Wij nemen 100kg boilies van de ene soort mee en dan nog 50kg van een andere soort als backup. Van elke soort ook nog eens ongeveer 75% sticks/pellets (dus nog eens een 100kg pellets in totaal), en dan nog een ruime hoeveelheid hennep/kemp. (Spijtig genoeg zijn op het water waar wij gaan vissen geen particles toegelaten, dus daarom dat we het op deze manier zullen oplossen)
Ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven, m'n vorig betaalwateravontuur (bijna 15j geleden) was een serieuze tegenvaller maar ondertussen heb ik een vrouw en dochtertje van 2j erbij en lijkt het me wel leuk om vakantie en vissen te combineren. Blij

Als je later werkt en je kan met een goede boilieboer een mooie prijs afspreken nog steeds aardig wat maar in vergelijking met de zakjes van 10 kilo in de winkel niet zo veel Knipoog
wietse97  
#27 Gepost : zondag 30 juni 2013 14:52:17(UTC)
wietse97

25 ponder

jannes schreef:
Waarom maar 2 hengels? Heb je een gedeelde stek of mag je niet met 3?

het was mijn idee niet, Daniel's vader had een weekend geboekt voor 2 personen met 2 hengels. al wil je 3 hengels moet je bij betalen. ik ben harstikke blij dat ik mee mag.

en over het voer. ik heb dit jaar al zo'n 700-800 euro aan visspullen uitgegeven, ik wil het nu ff rustig aan doenBlij

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Maxweasel  
#28 Gepost : zondag 30 juni 2013 15:59:47(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Wel rekening houden dat we dus met 2 man, elk 4 hengels, dus 8 hengels in totaal vissen. Bedoeling is om enkel die 100kg en 75kg sticks van de ene soort te gebruiken. Die andere soort nemen we gewoon mee voor moest het echt lopen, of moesten we een aparte stek eens proberen met de andere soort, maar eigenlijk is het de bedoeling dat we deze achteraf hier in België kunnen gebruiken. Boillies komen van bij Eddy Sterckx, water dat we gaan bevissen is Villedon. Alle info die we gevonden hebben en gekregen hebben van mensen die er al geweest zijn is heel duidelijk: Als (let wel ALS!) het loopt, vliegen de bollen er door als niets.

Het is dus idd een betaalwater, vrouw en kind gaan mee, huisje gehuurd, het moet echt een vakantie zijn voor ons. Maar met een vismaat die ook meegaat is het ook wel de bedoeling om een visje op de kant te krijgen.
ABSje  
#29 Gepost : zondag 30 juni 2013 16:10:23(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Jongens ik wens jullie heel veel plezier. Ik ben zelf nog niet eerder geweest. Ik ga volgend jaar als ik het op tijd weet te plannen.
FisherDaniel  
#30 Gepost : zondag 30 juni 2013 18:39:47(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

ABSje schreef:
Jongens ik wens jullie heel veel plezier. Ik ben zelf nog niet eerder geweest. Ik ga volgend jaar als ik het op tijd weet te plannen.

dankjewel. we laten wel weten of het mischien aan te raden is
Doe je ding, Vang vis.
Henk Haarlem  
#31 Gepost : zondag 30 juni 2013 18:43:26(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Lodewijk schreef:

vind 250 kilo voer aso veel om eerlijk te zijn

Hoeft toch niet allemaal het water in?Dus...
Wat niet opgaat gaat weer mee naar huis.

@ Wietse

Beter 50 kilo teveel mee, dan een kilo te weinig.

Ik neem voor een week minstens 75 kilo bolle mee, soms meer.
en zeker 10 potten partikels.

± 10 kilo per dag minstens.
Op 3 a 4 hengels niet veel. Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 30 juni 2013 18:55:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Henk Haarlem  
#32 Gepost : zondag 30 juni 2013 18:49:55(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

wietse97 schreef:
nu even verder in volgende reactie omdat ik weleens heb gehad dat ik een enorm verhaal overnieuw moest typen op de een of andere manier.

voer`
IS dit wel toegestaan daar????
En wil je veel bijvangsten hebben zoals zeelt?
~ 2 kilo tijgernoten
~ 5 kilo duivenvoer
~ 1 kilo hennep

Dit vind ik een slechte keus
~ ongv. 6 kilo bolies (5 verschillende smaken)
Per smaak 1 kilo????Dus...

Waarom 6?
~ 6 verschillende soorten pop up en vers. diameters

zijn er ook honden en eenden dan?

~ hondenbrokken, en brood

Dan eerder de zigrig inzetten.
( mocht er wat vissen in de bovenste waterlagen azen)

WAAROM dit?Dus...
~ 1 pak keukenzout
Hopelijk niet als vervanger van rocksalt, is zeker niet het zelfde Nee hoor

Wietse van der Schee

Bewerkt door de gebruiker zondag 30 juni 2013 18:57:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
wietse97  
#33 Gepost : zondag 30 juni 2013 21:10:26(UTC)
wietse97

25 ponder

Henk Haarlem schreef:
wietse97 schreef:
nu even verder in volgende reactie omdat ik weleens heb gehad dat ik een enorm verhaal overnieuw moest typen op de een of andere manier.

voer`
IS dit wel toegestaan daar????
En wil je veel bijvangsten hebben zoals zeelt?
~ 2 kilo tijgernoten
~ 5 kilo duivenvoer
~ 1 kilo hennep

Waarom niet toegestaan???

Dit vind ik een slechte keus
~ ongv. 6 kilo bolies (5 verschillende smaken)
Per smaak 1 kilo????Dus...

ongeveer wel ja

Waarom 6?
~ 6 verschillende soorten pop up en vers. diameters

ik heb een 4-pack fluo popups gekocht, en nog 2 andere bakjes popups

zijn er ook honden en eenden dan?

~ hondenbrokken, en brood

u met zeker de leukste? -.-

Dan eerder de zigrig inzetten.
( mocht er wat vissen in de bovenste waterlagen azen)

ik heb nog geen zig rig systee,

WAAROM dit?Dus...
~ 1 pak keukenzout
Hopelijk niet als vervanger van rocksalt, is zeker niet het zelfde Nee hoor

http://www.carpfeeling.c.../1663/Tijgernoten-en-PVA

hierom Knipoog

Wietse van der Schee

wietse97  
#34 Gepost : zondag 30 juni 2013 21:13:58(UTC)
wietse97

25 ponder

Henk Haarlem schreef:
Lodewijk schreef:

vind 250 kilo voer aso veel om eerlijk te zijn

Hoeft toch niet allemaal het water in?Dus...
Wat niet opgaat gaat weer mee naar huis.

@ Wietse

Beter 50 kilo teveel mee, dan een kilo te weinig.

Ik neem voor een week minstens 75 kilo bolle mee, soms meer.
en zeker 10 potten partikels.

± 10 kilo per dag minstens.
Op 3 a 4 hengels niet veel. Knipoog

wij gaan een weekend voor 2 hengels.

het zal vast wel genoeg zijn, en zo niet halen we een in een hengelsportwinkeltje, of bij de eigenaar van het meer, wel wat meer voer.

Henk Haarlem  
#35 Gepost : zondag 30 juni 2013 21:22:42(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

wietse97 schreef:

GelukkigSilenced
Mvg. Henk Haarlem.

bram van gemert  
#36 Gepost : zondag 30 juni 2013 22:37:19(UTC)
bram van gemert

5 ponder

FisherDaniel schreef:
Maxweasel schreef:

teveel voeren op een een betaalwater kan ook tegen je werken heb tot nu toe op 30 verschillende betaalwateren gevist en zie het heel vaak aankomen en gelijk kilo,s bolies voeren en dan blanken heb het zelf ook meegemaakt dat we paar vissen per dag vingen met weinig voer en toen gingen voeren en dat het dan helemaal dood viel op het ene water werk het wel(villedon bijv daar werkt het meestal wel) op een ander niet wat ik de beste manier vind rustig aan beginnen 10 a 20 bolies per hengel en een kilo los voer bijv een mix van pellets hennep mais tygers en als je dan gaat vangen het opvoeren zelf gebruik ik meestal 10 kilo bolies en 25 kilo los voer in de week soms wat meer soms wat minder ligt er aan hoe het loopt
op veel wateren heb ik op 1 hengel een paar kilo bolies en het dubbele los voer per dag gevoert maar er bijna nooit meer op gevangen als op hier boven genoemde manier soms wel maar meestal niet
wat je ook vaak ziet dat mensen niet veel vangen bijv 10 kilo bolies over hebben en dit de laatste nacht voeren alles of nicks als het dan niet werkt blijft alles liggen en vang soms dagen niets meer op die plek niet zo leuk voor de gene die na je komt
gr bram
wietse97  
#37 Gepost : zondag 30 juni 2013 22:43:52(UTC)
wietse97

25 ponder

super bram, zo ga ik het waarschijnlijk ook doen. gewoon klein beginnen en opbouwen.

Maxweasel  
#38 Gepost : zondag 30 juni 2013 23:26:39(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Hoi Bram,

we zijn zeker niet van plan om toe te komen en alles er in te keilen. Als het helemaal niet loopt hebben we waarschijnlijk 80% van alles terug mee, want ik ben er van overtuigd dat als de vis er niet zit een hele hoop in het water kieperen zeker niet helpt. Blij Maar zoals je zelf al zegt, naar wat ik gehoord heb over Villedon, als de vis op de stek zit is het een kwestie van hem er te houden. De vis zou er echt in enorme scholen zwemmen en een voerplek is dan snel leeg.
We hebben een boot mee, voerboet met dieptemeter/visvinder en een "kijkbuis" om vanuit de boot toch een paar meter diep te kunnen kijken.
Ik denk dat we zo goed als mogelijk voorbereid zijn, maar zoals altijd blijft het vissen. Verkassen zit er niet in aangezien we dus een huisje hebben en vrouw en kind mee.
Laatste dagen alles of niks voeren is ook onze stijl niet, en trouwens, daarvoor is het voer ook te duur, om zomaar weg te gooien. Blij
bram van gemert  
#39 Gepost : zondag 30 juni 2013 23:49:02(UTC)
bram van gemert

5 ponder

Maxweasel schreef:
Hoi Bram,

we zijn zeker niet van plan om toe te komen en alles er in te keilen. Als het helemaal niet loopt hebben we waarschijnlijk 80% van alles terug mee, want ik ben er van overtuigd dat als de vis er niet zit een hele hoop in het water kieperen zeker niet helpt. Blij Maar zoals je zelf al zegt, naar wat ik gehoord heb over Villedon, als de vis op de stek zit is het een kwestie van hem er te houden. De vis zou er echt in enorme scholen zwemmen en een voerplek is dan snel leeg.
We hebben een boot mee, voerboet met dieptemeter/visvinder en een "kijkbuis" om vanuit de boot toch een paar meter diep te kunnen kijken.
Ik denk dat we zo goed als mogelijk voorbereid zijn, maar zoals altijd blijft het vissen. Verkassen zit er niet in aangezien we dus een huisje hebben en vrouw en kind mee.
Laatste dagen alles of niks voeren is ook onze stijl niet, en trouwens, daarvoor is het voer ook te duur, om zomaar weg te gooien. Blij

max
helemaal met eens de manier om villedon te bevissen hoop voor je dat je n.o. wind heb dan ga je ze daar vangen
heb er 4 jaar geleden ook gezeten met mijn vrouw heel leuk
FisherDaniel  
#40 Gepost : maandag 1 juli 2013 01:44:31(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

bram van gemert schreef:
Maxweasel schreef:
Hoi Bram,

max
helemaal met eens de manier om villedon te bevissen hoop voor je dat je n.o. wind heb dan ga je ze daar vangen
heb er 4 jaar geleden ook gezeten met mijn vrouw heel leuk

Wat heeft de wind richting te maken om vissen te vangen? zou fijn zijn om te weten voordat we daar geen rekening mee houden..
Doe je ding, Vang vis.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (14)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.