CarpFeeling Forum
»
Karpervissen in....
»
Frankrijk
»
allerlaatste check eerste keer Frankrijk
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
beste CF'ers ongetwijfeld hebben jullie misschien al gehoord over het weekend vissen in Frankrijk op Etang Marco samen met Daniel. dit is volgend weekend al! omdat ik dit zo goed mogelijk wil voorbereiden en niet zonder vis naar huis wil gaan, is dit mijn laatste check. ik heb een lijstje gemaakt voor wat ik mee ga nemen. verbeteringen of dingen wat er nog niet opstaat hoor ik dat graag, zodat ik niks essentieels vergeet. tips van jullie Frankrijk- gangers hoor ik ook graag ! hengels etc. - 2 gewone 2,75 lbs hengels - 2 Shimano baitrunners st 6000 ra volgespoeld met 0,35/100 fox warrior draad - 1 reserve hengels (gebruik ik ook als spodhengel) - 1 rersve molen (spotmolen) - 1 stevige rodpod - 8 losse banksticks (verschillende groottes, soorten) - sounderbox set (3+ 1 receiver) - 2 losse reserve piepers - groot genoeg schepnet - 1 grote weegzak, bewaarzak - 1 reserve onthaakmat (daar hebben we er ook een gehuurd) - spod uiteraard tenten etc. - een tent (camouflage kleur) - stretcher (gehuurd ivm ruimte), als past deze niet in de tent dan slaap ik gewoon op een matje. ~ veel haringen (stevige) ~ kussen ~slaapzak ~slaap kleding etc. |
|
|
|
|
|
nu even verder in volgende reactie omdat ik weleens heb gehad dat ik een enorm verhaal overnieuw moest typen op de een of andere manier.
voer`
~ 2 kilo tijgernoten ~ 5 kilo duivenvoer ~ 1 kilo hennep ~ ongv. 6 kilo bolies (5 verschillende smaken) ~ 6 verschillende soorten pop up en vers. diameters ~ heel veel verschillende nep mais, tijgernoten enz ~ hondenbrokken, en brood ( mocht er wat vissen in de bovenste waterlagen azen) ~ 1 pak keukenzout ~ verschillende kleuren pop up dumbels ~ stick mix ~ pva schuimpjes
klein spul ~ 20 meter pva ~ 15 stuks reserve lood ~ onderlijnen map met ca 30 vers onderlijntjes erin ~ veel verschillende haken ~ tube ~ leadcore~ ~ 2 hoofdlampjes ~ gewone lampen voor in de tent ~ slippers en crocs ~ laarzen ~ 2 paar schoenen ~ dip ~ flavour ~ bivy tafel ~ goede stoel ~
nou dit is alles wat denk nodig te hebben, mis ik nog iets laat het a.u.b. weten
alvast heel erg bedankt
Wietse van der Schee |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-3-2013(UTC) Berichten: 171
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijknging nam ik een kwart mee van dit en heb ik gewoon vis gevangen, waar ben je bang voor? |
|
|
|
|
|
Bjorn Schoemacher schreef:Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijknging nam ik een kwart mee van dit en heb ik gewoon vis gevangen, waar ben je bang voor? ik ben nergens bang voor maar wil gewoon zo goed mogelijk voorbereid zijn. misschien is het wel een heel moeilijk water waar heel veel gevist wordt, en de vissen alles al kennen. dan is het toch beter om meerdere, verschillende materialen mee te nemen? |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Dat moet lukken met alles dat je meeneemt 20 jaar geleden gingen wij naar frankrijk met een stationwagen en materiaal voor 3 man. Anno 2013 peugeot teepee krijg ik er alles niet meer in voor 2 man 2weken gelden nog in france geweest voor 4 nachten had mee voor mij alleen 50 kg tarwe droog 50 kg hennep droog 50 kg boillies. Resultaat 27 vissen gemiddeld gewicht rond de 13 kg wel op openbaarwater hoe meer je gaat naar france hoemeer je meedoet. Het was wel een water waar ik al jaren op vis en weet wat er nodig is om goed te vangen. b Bewerkt door de gebruiker vrijdag 28 juni 2013 23:08:30(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Nogal weinig voer. Als er een bepaalde boilie goed loopt ben je snel uitgevist. Heb wel meegemaakt dat van de 10 vissers er maar 1 boilie ving. Toen was 20kg nog niet genoeg voor 3 dagen. Zonde als je vis moet laten schieten door een tekort.
Reserve kleding Batterijen Regenkleding Zwembroek Eet spullen, bestek, pannen Vouwbare emmer
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
wietse97 schreef:Bjorn Schoemacher schreef:Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijknging nam ik een kwart mee van dit en heb ik gewoon vis gevangen, waar ben je bang voor? misschien is het wel een heel moeilijk water waar heel veel gevist wordt, en de vissen alles al kennen. goh wie weet.......... het is immers een betaal water. |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
ferenc schreef:Nogal weinig voer. Als er een bepaalde boilie goed loopt ben je snel uitgevist. Heb wel meegemaakt dat van de 10 vissers er maar 1 boilie ving. Toen was 20kg nog niet genoeg voor 3 dagen. Zonde als je vis moet laten schieten door een tekort.
Reserve kleding Batterijen Regenkleding Zwembroek Eet spullen, bestek, pannen Vouwbare emmer
tja bolies zijn duur zat. ik ga wel veel voeren met een particel mixje en beetje bolies, zeker niet te veel. bedankt voor de tips ! |
|
|
|
|
|
Lodewijk schreef:wietse97 schreef:Bjorn Schoemacher schreef:Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijknging nam ik een kwart mee van dit en heb ik gewoon vis gevangen, waar ben je bang voor? misschien is het wel een heel moeilijk water waar heel veel gevist wordt, en de vissen alles al kennen. goh wie weet.......... het is immers een betaal water. hoeft niet, het bestaat nog niet zo lang, en in 2012 zijn er weer veel nieuwe vissen bij gegooid dus... |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
wietse97 schreef:ferenc schreef:Nogal weinig voer. Als er een bepaalde boilie goed loopt ben je snel uitgevist. Heb wel meegemaakt dat van de 10 vissers er maar 1 boilie ving. Toen was 20kg nog niet genoeg voor 3 dagen. Zonde als je vis moet laten schieten door een tekort.
tja bolies zijn duur zat. ik ga wel veel voeren met een particel mixje en beetje bolies, zeker niet te veel. bedankt voor de tips ! boilies kunnen duur zijn. Bereken zoiezo eens wat de hele trip gaat kosten. Zonde als je het gene moet laten schieten waarvoor je komt, karper dus.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Muggen spray en iets van after bite, je zal de eerste niet zijn die ze lek steken.
|
|
|
|
|
jannes schreef:Muggen spray en iets van after bite, je zal de eerste niet zijn die ze lek steken. ohja goede, bedankt! |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 17-8-2012(UTC) Berichten: 22
|
6 verschillende soorten boilies ? jij hebt wel veel vertrouwen in veel soorten precies grtz
|
|
|
|
|
zandervanschaeybroeck schreef:6 verschillende soorten boilies ? jij hebt wel veel vertrouwen in veel soorten precies grtz 3 soorten vis ik altijd (met vertrouwen mee). animol seafish, the cellution en robin red. die andere neem ik mee voor als ze hier niet op te vangen zijn |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Tja ik vind je voer ook helemaal niks om eerlijk te zijn. 25 kilo tijgers heb je al voor 45 euro. Dan zou ik dat lekker meenemen ipv 8 verschillende soorten voer |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 79
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Wij vertrekken met 2 man ook naar een betaalwater aanstaande vrijdag. Wij nemen 100kg boilies van de ene soort mee en dan nog 50kg van een andere soort als backup. Van elke soort ook nog eens ongeveer 75% sticks/pellets (dus nog eens een 100kg pellets in totaal), en dan nog een ruime hoeveelheid hennep/kemp. (Spijtig genoeg zijn op het water waar wij gaan vissen geen particles toegelaten, dus daarom dat we het op deze manier zullen oplossen) Ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven, m'n vorig betaalwateravontuur (bijna 15j geleden) was een serieuze tegenvaller maar ondertussen heb ik een vrouw en dochtertje van 2j erbij en lijkt het me wel leuk om vakantie en vissen te combineren.
|
|
|
|
|
Maxweasel schreef:Wij vertrekken met 2 man ook naar een betaalwater aanstaande vrijdag. Wij nemen 100kg boilies van de ene soort mee en dan nog 50kg van een andere soort als backup. Van elke soort ook nog eens ongeveer 75% sticks/pellets (dus nog eens een 100kg pellets in totaal), en dan nog een ruime hoeveelheid hennep/kemp. (Spijtig genoeg zijn op het water waar wij gaan vissen geen particles toegelaten, dus daarom dat we het op deze manier zullen oplossen) Ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven, m'n vorig betaalwateravontuur (bijna 15j geleden) was een serieuze tegenvaller maar ondertussen heb ik een vrouw en dochtertje van 2j erbij en lijkt het me wel leuk om vakantie en vissen te combineren. zoo, dat is veel hahha, hoelang ga je? |
|
|
|
|
|
Jasperbuth schreef:Tja ik vind je voer ook helemaal niks om eerlijk te zijn. 25 kilo tijgers heb je al voor 45 euro. Dan zou ik dat lekker meenemen ipv 8 verschillende soorten voer ik heb ook tijgers. ik neem van alles wat mee, waar ik hier het meeste op vang ga ik daar mee vissen. heb ik daar helemaal geen actie op, dan weer wat anders. je moet toch proberen wat ze er het lekkerst vinden? ik snap niet waar jullie je zo druk over maken... we vragen ook naar de eigenaar, wat de karpers het lekkerst vinden hier, en hoe meer soorten voer je bij je heb, hoe meer kans dat je die ene goede bolie bij je heb of niet? |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Maxweasel schreef:Wij vertrekken met 2 man ook naar een betaalwater aanstaande vrijdag. Wij nemen 100kg boilies van de ene soort mee en dan nog 50kg van een andere soort als backup. Van elke soort ook nog eens ongeveer 75% sticks/pellets (dus nog eens een 100kg pellets in totaal), en dan nog een ruime hoeveelheid hennep/kemp. (Spijtig genoeg zijn op het water waar wij gaan vissen geen particles toegelaten, dus daarom dat we het op deze manier zullen oplossen) Ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven, m'n vorig betaalwateravontuur (bijna 15j geleden) was een serieuze tegenvaller maar ondertussen heb ik een vrouw en dochtertje van 2j erbij en lijkt het me wel leuk om vakantie en vissen te combineren. welk water ga je heen??? vind 250 kilo voer aso veel om eerlijk te zijn |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen in....
»
Frankrijk
»
allerlaatste check eerste keer Frankrijk
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.