CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
" Verschrikkelijk " : komt dit door dierenmishandeling of iets anders??????
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
Het volgende verschikkelijke meegmaakt, zie foto!!!! komt dit door dierenmishandeling "OF" bestaan er toch foute "collega" vissers? Misschien foute gevlochte lijn? Misschien fout loodsysteem? Misschien foute Oosteuropeanen? Misschien een eikel die niet weet wat te doen? Misschien ( geloof het eigenlijk niet ) door de natuur ( snoek ) Al met al zijn wij hier heel erg van geschrokken. Je zou bijna de neiging krijgen om te stoppen met vissen !!!!!!! SERIEUS Hier loop je bijna elke dag mee in je hoofd, al dagen zijn we uit ons doen. Gelukkig hebben we de wetenschap dat de meeste collega's wél sportief met hun vangsten omgaan. Wat vinden jullie van deze ervaring? Gr. Ruud & Sander Ruud & Sander heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mss wel zo te water gelaten door ze moeder?
weet niet hoe de vis er verder uitziet, maar dat zou dan ook behoorlijk beschadigd moeten zijn als de vis door onkunde is verkloot. |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-3-2012(UTC) Berichten: 300
Bedankjes: 17 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Volgens mij is die vis misvormd geboren |
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard... |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
tsja wat kan je dr van zeggen 500 keer per jaar gevangen? krijg je ook zo'n bek........ ook die vissen bestaan |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Peter D schreef:Volgens mij is die vis misvormd geboren Ik deel deze mening ook |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik denk een misvormde vis door genetische afwijkingen, huid is verder glad en niet beschadigd Bewerkt door de gebruiker maandag 17 juni 2013 17:03:41(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
kan van en schroef van en boot zijn mss of als ze nog klein zijn van roofvis
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Oost-Europeanen waren het niet, dan had je alleen nog maar een graat gehad.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 360
Bedankjes: 4 keer
|
Zo te zien foutje van moeder natuur, er lopen toch ook lelijke mensen rond
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik denk dat het bijna onmogelijk is om zo een vis te verklote ik denk dat dit met alle respect de mensen wie hier onder lijden een soort misvormde gehandicapte vis is gewoon natuur en anders denk ik dat hij als kleintje een groot lood systeem moest mee sleuren van een 150 gram en zo flink zijn neus heeft geschaafd maar hij heeft preciesgeen litteken maar voor ik de foto zag dacht ik aan een gewonde vis , lood systeem in de bek , of dood (maar dit is bijna drie keer erger om te zien )
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
|
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-11-2011(UTC) Berichten: 24
|
ik denk dat hij gewoon heel vaak is gevangen |
ted |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-8-2012(UTC) Berichten: 81
|
ik denk dat gewoon zo is geboren
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
wat vaak zo is dat er zo dus danig hard gedrild word met onveilige systemen dat je gewoon de hel vis kapot trekt maar het is echt een vervelend gezicht |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-9-2012(UTC) Bekijkt berichten in topic: 172
Bedankjes: 1 keer
|
Heb je ook vaak als je een bak met jonge vis bekijkt. Er zit er vaak wel een handjevol bij met een scheve bek of zelfs een ontbrekende vin. Als je het zeker wilt weten moet je het aan m vragen volgende keer
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Niet te achterhalen. Het kan uiteraard zijn dat de vis ooit vast is blijven zitten en een stuk van de bek heeft afgescheurd. Dat kan er uiteindelijk zo uit komen te zien.
Het kan echter ook een misvorming zijn vanuit de geboorte, of een ziekte die de vis heeft gekregen. Ik heb thuis een boek liggen van een koidokter en daarin staan ook foto's van dichtgegroeide bekken etc. Die vissen zijn altijd in de vijver gehouden en niet gevangen.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
Al met al, wat het ook mocht zijn, wij waren er flink van uit ons doen. zoiets wil je niet op je matje hebben, ook al was hij 26 pondjes. Voorlopig maar niet op dat water vissen, ff verder zoeken naar een mooie stek. iemand iedeeen rondom Rotterdam?? |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 82
|
ik herken die vis. (denk ik) ik zie dat je uit rotterdam komt dus het zou best eens kunnen dat een maatje van mij deze vis ook heeft gevangen. ik heb wat verhalen gehoord over hoe ze hier vroeger karpers op de kant trokken. en heb het vorig jaar zelf gezien.... het kan voor zover ik zie een vergroeiing zijn maar ondeskundig ( ) vissen zal er ook wel mee te maken hebben.. |
keep fishing! dat is het motto |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik heb ooit jonge vissers vuurwerk in een karper zijn mond zien duwen ze hebben direct hun vergunning afgenomen en een paar nieuwe vissen moeten kopen of anders gingen ze ermee naar de politie
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
" Verschrikkelijk " : komt dit door dierenmishandeling of iets anders??????
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.