logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
bram1999  
#1 Gepost : maandag 17 juni 2013 13:12:20(UTC)
bram1999

10 ponder

hoeveel moet je voeren en hoelang voor succes?
Sponsor
michiell_  
#2 Gepost : maandag 17 juni 2013 13:15:26(UTC)
michiell_

25 ponder

Is afhankelijk van vele factoren.
1. hoe groot is het water
2. veel witvis aanwezig en wat is het bestand karper
3. is het druk bevist ?
4. met wat ja je juist voorvoeren en met welk aas ben je van plan te vissen ?

Ook heeft iedereen een andere strategie ivm. het voorvoeren. sommigen vinden 1kg voeren veel sommige vinden 4kg voeren niet veel..

als je wat meer info over het water/bestand geeft kunnen we je denk ik beter helpen.

groeten
De Doorzetter Wint !
bram1999  
#3 Gepost : maandag 17 juni 2013 13:24:40(UTC)
bram1999

10 ponder

water is niet erg groot 10 m breed 120 m lang. het is 1 m breed zit riet langs de kant.
en kleine plekjes met plomebladen.
vangt er heel soms wat maar er zit erg veel. zit ook witvis van voorn tot brasem en zeelt.
ik wil gaan vissn met pop up of nep mais.
er licht wat blad op de bodem
michiell_  
#4 Gepost : maandag 17 juni 2013 13:32:36(UTC)
michiell_

25 ponder

bram1999 schreef:
water is niet erg groot 10 m breed 120 m lang. het is 1 m breed zit riet langs de kant.
en kleine plekjes met plomebladen.
vangt er heel soms wat maar er zit erg veel. zit ook witvis van voorn tot brasem en zeelt.
ik wil gaan vissn met pop up of nep mais.
er licht wat blad op de bodem

Goh,

Ik weet niet hoelang je vanplan bent om te gaan voeren.
zelf heb ik succes gekend met door 1 dag voor te voeren.
Maar ook om weken voor te voeren..

de goede/mindergoede stekken zal je zelf wel kennen waarschijnlijk, aangezien het water niet zo breed is (10meter)

en dus gemakkelijk overal kunt voeren zou ik gewoon gaan voor een partikel mix met enkele boilies er in en zo afbouwen naar alleen boilies bijvoorbeeld : 1kg partikels (duivenvoer,tijgernoten,hemp etc.. + enkele boilies) na 2 dgaen 750gr partikels en boilies en zo afbouwen tot de dag ervoor of 2 dagen ervoor je enkel nog met boilies voert ivm de witvis een beetje aan de kant te houden.

heb zelf ook goed gevangen door heel de tijd met partikels te vissen en dan met 2 18mm boilies aan m'n hair te doen om zo de witvis niet aan de haak te slagen of toch een kleinere kans tot witvis heb.

ik zou een beetje uitproberen, en ze zeggen altijd : de doorzetter wint en da vis komt wel !

Groeten
De Doorzetter Wint !
Sander Bierglas  
#5 Gepost : maandag 17 juni 2013 14:12:08(UTC)
Sander Bierglas

20 ponder

Voorvoeren op een water van 0.12 hectare? Dus... Waarom zou je? Waar wil die vis heen zwemmen dan?

Bewerkt door de gebruiker maandag 17 juni 2013 14:12:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Tom98  
#6 Gepost : maandag 17 juni 2013 16:38:16(UTC)
Tom98

15 ponder

Sander Bierglas schreef:
Voorvoeren op een water van 0.12 hectare? Dus... Waarom zou je? Waar wil die vis heen zwemmen dan?

dit wilde ik ook al zeggen! Op zo'n klein watertje hoef je naar mijn mening helemaal niet voor te voeren, hoogstens de dag van te voren een klein beetje, maar een hele voercampagne heeft geen zin.
Zowi  
#7 Gepost : maandag 17 juni 2013 18:30:56(UTC)
Zowi

5 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 2 keer
Wat de heren hier boven mij al zeggen, naar mijn mening hoef je op een klein water, helemaal dat water wat jij gaat bevissen, niet voor te voeren. Gewoon lekker instant en geduld hebbenLike
'U zit nu al 3 uur naar mij te kijken. Waarom gaat u zelf niet vissen?' 'Daar heb ik het geduld niet voor.'
bram1999  
#8 Gepost : maandag 17 juni 2013 18:39:53(UTC)
bram1999

10 ponder

okay dat snap ik maar het water zit verbonden met duikers aan groot water
dus het is eigenlijk wel groot qua oppervlak
Bennie  
#9 Gepost : woensdag 19 juni 2013 13:08:17(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heeft nu niet veel zin om voor te voeren (te veel natuurlijk voedsel)Knipoog je kan nu beter op de vis gaan zitten en instand aan de gang gaan denk dat je daar nu meer succes mee zal behalen! ik zou die stek nog even laten voor wat het is
en het in het najaar proberen te bevissen en te bevoeren Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 juni 2013 13:12:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#10 Gepost : woensdag 19 juni 2013 16:11:20(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Pavlov.
Say hello to my little friend
bram1999  
#11 Gepost : woensdag 19 juni 2013 19:45:03(UTC)
bram1999

10 ponder

wat is pavlov
?
Jorden  
#12 Gepost : woensdag 19 juni 2013 19:57:50(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Als ik me niet vergis is Pavlov een wetenschapper.

Hij heeft in zijn carriere een experiment uitgevoerd dat hij elke dag een belletje liet rinkelen, en dan zijn hond eten gaf.

Na een tijd kreeg de hond automatisch honger als Pavlov het belletje liet rinkelen.

Wat David dus bedoeld is dat als je gaat voorvoeren, de vis automatisch je bol gaat herkennen en honger gaat krijgen.

Maar aangezien je op zo een klein water vist met veel natuurlijk voedsel zou ik het afraden om veel te gaan voeren.
Ik weet niet of je met meerdere vissers op dat stukje water zit, maar als jullie allemaal gaan voorvoeren zal je niet meer veel gaan vangen.

Ik zou zeggen, als je persé wil gaan voorvoeren, gooi elke dag een paar boilies op je stek neer om de vis toch te laten wennen aan je aas.
Me...myself...and my rods!
DavidT  
#13 Gepost : woensdag 19 juni 2013 21:40:57(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ongeacht de grootte van een tuinvijver, sloot of wat dan ook je "leert" de vissen dat er steeds ergens iets te snaaien valt. Een vis weet het niet van zichzelf maar is alleen maar bezig om te overleven en daarom opportunistisch. Zo min mogelijk energie verspillen om te overleven. Ook in een slootje zijn er voorkeursplekken. Als je die weet te vinden, maak je het jezelf makkelijker. Misschien liggen ze nu niet te wachten op een pond boilies maar wel op een maiskorreltje in combinatie met een kronkelend wormpje. Dus weg met die pieper en kijken naar je pen.
Say hello to my little friend
Bennie  
#14 Gepost : donderdag 20 juni 2013 08:58:05(UTC)
Bennie

15 ponder

Jorden schreef:
Als ik me niet vergis is Pavlov een wetenschapper.

Hij heeft in zijn carriere een experiment uitgevoerd dat hij elke dag een belletje liet rinkelen, en dan zijn hond eten gaf.

Na een tijd kreeg de hond automatisch honger als Pavlov het belletje liet rinkelen.

Wat David dus bedoeld is dat als je gaat voorvoeren, de vis automatisch je bol gaat herkennen en honger gaat krijgen.

Maar aangezien je op zo een klein water vist met veel natuurlijk voedsel zou ik het afraden om veel te gaan voeren.
Ik weet niet of je met meerdere vissers op dat stukje water zit, maar als jullie allemaal gaan voorvoeren zal je niet meer veel gaan vangen.

Ik zou zeggen, als je persé wil gaan voorvoeren, gooi elke dag een paar boilies op je stek neer om de vis toch te laten wennen aan je aas.
als je goed leest zit dat water verbonden aan een groot water met duikers zo als hij zegtBlijb
Bennie  
#15 Gepost : donderdag 20 juni 2013 09:00:17(UTC)
Bennie

15 ponder

@ Bram,is die verbonden met een rivier of een meer?
coatednuts  
#16 Gepost : donderdag 20 juni 2013 10:53:10(UTC)
coatednuts

20 ponder

bram1999 schreef:

Heb er net 3 nachten vissen opzitten. De eerste 2 nachten op een stek ruim voorgevoerd; helemaal niks, geen stootje. Derde nacht, zonder voeren op de bonnefooi ergens neergestreken en hoppa, raak. Waar hangt succes vanaf? Voer in ieder geval niet voor een ander^^ Is mijn advies.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
bram1999  
#17 Gepost : donderdag 20 juni 2013 10:59:39(UTC)
bram1999

10 ponder

op grotere vijvers inderdaad
Jorden  
#18 Gepost : donderdag 20 juni 2013 11:45:42(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Bennie schreef:
als je goed leest zit dat water verbonden aan een groot water met duikers zo als hij zegtBlijb

Maakt niet uit... meestal zijn dit plaatsen waar de karper komt om te paaien, zich te voeden, rusten... Dit is mijn ervaring met dit soort situatie.

Er is al een groot aanbod van natuurlijk voedsel, dan hoef je er niet veel te gaan voorvoeren, zoals ik al had gezegd Knipoog
Me...myself...and my rods!
Bennie  
#19 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 18:02:48(UTC)
Bennie

15 ponder

Jorden schreef:
Bennie schreef:

Maakt niet uit... meestal zijn dit plaatsen waar de karper komt om te paaien, zich te voeden, rusten... Dit is mijn ervaring met dit soort situatie.

Er is al een groot aanbod van natuurlijk voedsel, dan hoef je er niet veel te gaan voorvoeren, zoals ik al had gezegd Knipoog
nu in deze tijd van het jaar
heeft het indd niet veel zin om voor te voeren zo als ik het ook al beschreven hadKnipoog
Bennie  
#20 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 18:06:24(UTC)
Bennie

15 ponder

coatednuts schreef:
bram1999 schreef:

Heb er net 3 nachten vissen opzitten. De eerste 2 nachten op een stek ruim voorgevoerd; helemaal niks, geen stootje. Derde nacht, zonder voeren op de bonnefooi ergens neergestreken en hoppa, raak. Waar hangt succes vanaf? Voer in ieder geval niet voor een ander^^ Is mijn advies.
dat licht ook aan de periode waneer je gaat voorvoeren in juni juli zijn ook niet echt maanden om voor te voerenKnipoog voorvoeren heeft wel degelijk zin en succes als je weet hoe het moet.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.