Review NASH SIREN S5 beetmelder:Omdat ik hier weinig over vond op het net dacht ik hier even mijn ervaringen neer te pennen met de nieuwe nash siren S5 beetmelder. Het betreft hier een instapmodel van nash voor een heel democratische prijs bedoeld voor jongeren of mensen die geen toeters en bellen nodig hebben en gewoon een pieper willen die piept, niet te duur is en er nog goed uitziet ook...
kosten en pakketinhoud:Het ding moet dus 29,90euro kosten volgens nash zelf, ik heb deze gisteren op een opendeurdag van een hengelsportzaak op de kop kunnen tikken voor 47,95eur voor 2 stuks! Een mooie prijs vond ik zelf voor datgene wat je krijgt, er zit namelijk ook een hoesje bij van semi-hard plastic met een rubberfeel. Leuk dus als je de piepers ergens insteekt en je niet wil dat deze beschadigd worden. Wat wel niet bijgeleverd is dat zijn batterijen. Er moet een zogenaamde L1028 12v batterij in, dit lijkt iets heel speciaals maar is bijna overal verkrijgbaar, ik vond deze in de Hema voor 1,95eur per stuk dus ook niet echt duur. Dit type heeft ook wel eens andere benamingen zoals:
E23A, 23A, GP23A, MN21, V23GA, A23, LRV08, AG23, R23A, VR22, V23A, K23A, E23, 23A
Er is ook een klein foldertje als handleiding maar dit stelt niet veel voor, ook niet nodig als je naar de functies van het toestel ziet.
Werking:De beetmelder heeft enkel een volumeknop die ook de aan/uit functie heeft. Dit knopje is zowat het enige minpunt wat ik kan vinden aan het ding, het is namelijk nogal klein en moeilijk om te bedienen vond ik, en heb zelf al geen te grote handen dus als je grote schoppen van handen hebt kan dit wel een probleempje worden...
Ook had ik ergens gelezen dat de sterkte van de tonen niet luid genoeg zouden zijn, maar dit valt wel mee, verwacht geen delkim of fox RX die op z'n luidst staat maar het is voldoende voor de visserij waar dit ding voor ontworpen is, punt uit. Naargelang de volumesterkte die je instelt is de toon automatisch anders, maar voornamelijk hoge tonen hoor.
Er zijn 2 rode ledjes (geen andere kleuren verkrijgbaar) aanwezig op de melder, 1 run led en 1 led die een tijdje nabrandt na een run (20sec dacht ik).
Zowel run als terugzakker lijkt mij dezelfde toon, hier dus geen onderscheidt, wel beetje spijtig...
Voor de rest doet hij dus wat hij moet doen: piepen!
Een stresstest in bv regenweer heb ik uiteraard nog niet kunnen doen, maar de beetmelder lijkt hier wel degelijk genoeg voor gebouwd om door te gaan zoals eender welke andere beetmelder, maw smijt hem best niet in het water zelf.
De looks:Hij is klein, héél klein en weegt bijna niets... In vergelijking met mijn oude cormoran piepers een heel verschil. Het toestel ziet er modern uit en is toch weer eens iets anders dan de typische rechthoekige beetmelder. op dit vlak geslaagd dus, misschien komen er ooit ook nog wel 'gadgets' voor uit zoals voor zijn grote broer de siren RS1
ConclusieZoek je een simpele, modern uitziende, zonder veel poespas pieper dan is dit een goede keuze denk ik...
Ik kocht deze als vervanging voor mijn oude piepers (waar overigens niets mis mee is) omdat ik iets simpel en nieuw wou en geen zin had om veel geld uit te geven aan iets wat ik totaal niet nodig heb in mijn visserij... Ik sta namelijk op punt om nieuwe hengels te kopen en dan geef ik liever hier enkele honderden euro's aan, moesten deze piepertjes het begeven kan ik nog steeds terug naar mijn oude die al bijna 20jr oud zijn en dit zonder al teveel kosten
Nog enkele fototjes en een video:youtube filmpje wel enkel .mov formaatBewerkt door de gebruiker zaterdag 2 maart 2013 16:02:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven