logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Michael Trip  
#1 Gepost : woensdag 12 juni 2013 10:24:51(UTC)
Michael Trip

Nieuwe uitzetting

Hallo,

Ik heb sinds 10 jaar m'n hobby voor vissen weer opgepakt. Helaas is er van mijn kennis op een een of andere manier niks meer overgebleven :(

Ik heb 1,5 maand geleden voor m'n verjaardag een hengel van 2,40 gekregen. Ben hier eerst mee gaan snoeken. Hier in Apeldoorn zit helaas weinig snoek dus wil eigenlijk gaan vissen op Karper. Ook omdat ik dan lekker rustig aan de waterkant kan zitten en het me gewoon veel uitdagender lijkt Knipoog

Nu mijn vraag: Kan ik met mijn 2,40 hengel en een lijn van 30 0 op Karper gaan vissen? En zo ja, hoe kan ik het beste starten, en wat heb ik allemaal nodig?

Vrienden van mij vissen met Karper met een voerkorfje en mais eraan. Dat is volgens hun "de" methode. Maar kan over deze methode niks vinden. Welke methode zou voor mij als startende karper visser het beste zijn?

Misschien een beetje veel vragen maar hoop dat iemand mij kan helpen Blij
Sponsor
PatricS  
#2 Gepost : woensdag 12 juni 2013 11:20:57(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Eerst lekker met je vrienden meegaan en je laten informeren bij je plaatselijke hengelsportzaak.
Hengel is wel oke voor een beginner.

Belangrijkste wat je moet hebben als karpervisser (vind ik):
Ontahaakmat !!!
Groot schepnet.
Uiteraard 1 of 2 karperhengel(s)+pieper(s) (als je zeg maar statisch wil karpervissen)
Onderlijn voor je boilie-montage.

PS. Hengels-onthaakmat-schepnet-piepers kun je ook gewoon op MP kopen.
Voor je montage lijn-onderlijn-lood ed. moet je gewoon naar de hengelsportzaak gaan en je laten informeren+kopen Like

Voor je het weet wil je een compleet nieuwe set. haha komt vanzelf!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 12 juni 2013 11:22:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Johan Krenger  
#3 Gepost : woensdag 12 juni 2013 12:29:50(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Hey Michael,

In welke wijk woon je? Ik neem aan dat je vrienden vooral in de vijvers vissen!?
Ik kan je vast wel wat leuke vijvers aanwijzen bij jou in de buurt!

Michael Trip  
#4 Gepost : woensdag 12 juni 2013 12:40:04(UTC)
Michael Trip

Nieuwe uitzetting

Hoi Patrick! Bedankt voor de reactie Blij Ik zal me eens laten voorlichten bij de hengelsport zaak!

Johan: Ik woon zelf in het Centrum en ben zondagavond even wezen kijken bij de Veldvijvers bij de Fauststraat en maandagavond even bij de Sprengenpark vijver Blij zit genoeg daar volgens mij Blij

Maar ik ga zaterdag even naar de hengelsport zaak om daar wat te kopen. Maar is mijn 2,40 hengel lang genoeg of moet ik toch maar voor een langere hengel gaan en een nieuwe kopen?

Welke techniek is goed om mee te beginnen? De Method techniek? Blij
Michael Horn  
#5 Gepost : woensdag 12 juni 2013 12:43:48(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Ik raad je echt aan een complete set via marktplaats te kopen.

Met een 2,40 hengel KAN het maar ik raad het je niet aan. Juist wanneer je meer ervaring heb kan je met rare hengels veilig een karper drillen maar als beginner raad ik je juist aan niet gek te doen en gewoon het juiste materiaal te kopen. Dit voorkomt kapot materiaal, lijnbreuk maar ook papegaaienbekken.

Je kan ook bij raven het instap model halen maar ik raad marktplaats aan.
freaky  
#6 Gepost : woensdag 12 juni 2013 13:35:33(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
of gewoon beginnen met 1 penhengel en er met de pen achter de karpers aan.
dan kan je bekijken of je het karperen echt leuk vind en daarna eventueel een complete statische set kopen,

leer om te vangen, vang om te leren
Bjorn Schoemacher  
#7 Gepost : woensdag 12 juni 2013 13:51:31(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Met die hengels vissen gaat prima, ik vis op kleine wateren ook met Karper hengels van 2,7 mtr. Het gene waar je alleen tegenaan loopt is dat je niet heel ver kan ingooien. Ik vis altijd graag voor het eigen kantje en wanneer nodig gebruik ik gewoon de voerboot.

Tijdens het drillen gewoon niet teveel druk zetten en goed met je slip werken dan kan je prima een vis landen!
Johan Krenger  
#8 Gepost : woensdag 12 juni 2013 14:11:21(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Over het algemeen zit hier in de vijvers veel en vooral kleinere karpers, die heb ik zelfs nog wel met de vastestok gevangen.. 2,4 m. is wel wat kort maar vaak op de vijvers is het wel wat leuker om met wat lichter materiaal te vissen!

Sprengenpark (zat) zit in elk geval genoeg, ben er al een tijdje niet meer geweest!
Maar laat je maar informeren bij hengelsport de maten, die jongens daar vissen zelf ook op karper en kunnen je genoeg info over materiaal geven!
Michael Trip  
#9 Gepost : woensdag 12 juni 2013 15:25:47(UTC)
Michael Trip

Nieuwe uitzetting

Hallo allemaal!

Bedankt voor de antwoorden Blij Ik zal zaterdag eens even langs de hengelsport zaak de Maten gaan. die kunnen me idd wel goed adviseren!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.