logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JustMoes  
#1 Gepost : maandag 10 juni 2013 15:09:40(UTC)
JustMoes

10 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Hallo,

Ik zal mezelf even snel voorstellen aangezien ik hier nieuw ben. Ik ben Nick en ik ben 18 jaar. Vissen doe ik vooral in de kop van Noord Holland.

Ik vis nu al een aantal weken op de vijvers bij ons in de buurt en ik zou graag zelf een keer op het kanaal gaan vissen. Nu ben ik zelf bang dat als ik een run krijg dat ik dan een probleem krijg met het waterverkeer. Ik denk namelijk dat mijn lijn dan terecht zou kunnen komen in de schroef van een boot, hierdoor breekt mijn lijn natuurlijk, maa ris er een handige manier om dit te voorkomen?

Verder had ik een probleem met mijn rigs(inline lood), ik had hierdoor had ik veel troep(plantenresten) aan mijn haak/boillie. Toen ben ik overgestapt op een heli-systeem en nu heb ik hier geen last meer van, nu gooi ik alleen mijn lijn regelmatig in de knoop, is er een oplossing voor dit probleem?

Ook vraag ik mij altijd af wanneer ik boillies moet gaan bijvoeren, ik doe dit nu meestal voordat ik ga vissen(een dag vantevoren) en voordat ik mijn lijnen ingooi. Hierna doe ik het elke twee uur(5 à 10 boillies). Dit doe ik met dezelfde boillies als waar ik mee vis.

Ik denk dat ik zo al mijn vragen wel gehad heb(heb natuurlijk nog wel een aantal zaken die ik zelf uit wil zoeken ^^)

Mvg,

Nick.

PS: Ik heb het in deze categorie gezet omdat ik niet overal topics aan wou maken.
Sponsor
PatricS  
#2 Gepost : maandag 10 juni 2013 15:58:09(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
WelkomLike

Toplood is de oplossing voor je (pleziervaart)boten probleem. Heb je in vele soorten en maten. Ga je op een kanaal waar vrachtschepen over je lijnen varen zou je toch je lijnen moeten inhalen.

De manier van voeren is niet verkeerd hoe je het nu aanpakt. Misschien als extra een pva zakje met boilies aan haak en klaar.

Voor je loodmontage heb je ani-tangle sleeves van korda/fox/enz. Dit zijn rubberen tubes die vanaf je lood over je onderlijn gaan (een stukje). Zo drukt hij je onderlijn van het lood af.

Mocht je 1 van de namen niets zeggen, dan ff google raadplegen voor afbeeldingen:
-Toplood (bv fox met gele touwtje)
-Ani-tangle sleeves
-PVA

SuccesKnipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 juni 2013 15:59:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
JustMoes  
#3 Gepost : maandag 10 juni 2013 16:06:29(UTC)
JustMoes

10 ponder

Hmm, toplood had ik zelf al gevonden, maar ik bedoel meer wat ik zou moeten doen als ik een vis aan de lijn heb en er komt een boot langs, ik kan niet van de vis verwachten dat deze netjes tegen de bodem blijft zwemmen zodat mijn lijn dan niet breekt.

Verder bedankt voor de tips.
ronald308  
#4 Gepost : maandag 10 juni 2013 16:26:13(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
JustMoes schreef:
Hmm, toplood had ik zelf al gevonden, maar ik bedoel meer wat ik zou moeten doen als ik een vis aan de lijn heb en er komt een boot langs, ik kan niet van de vis verwachten dat deze netjes tegen de bodem blijft zwemmen zodat mijn lijn dan niet breekt.

Verder bedankt voor de tips.

Dat is het risico van het kanaalvissen
Mocht je nou net een vis aan het drillen zijn
en dr komt zon pleziervaartbootje aan,kun
je je top zo ver mogelijk onder water duwen.
Bij een vrachtschip kun je dit vergeten.
Vis dan wel altijd zo dat een vis het lood kan
kwijt raken ivm lijnbreuk
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Lodewijk  
#5 Gepost : maandag 10 juni 2013 17:06:50(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
hoe je hem ook niet in de knoop kan gooien is door je rigje zelf plat te duwen en vastknopen met pva.
dit lost vanzelf op en zet je rigje zich vanzelf
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Ruud Gosselink  
#6 Gepost : maandag 10 juni 2013 17:36:58(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Ik heb een paar keer een run gehad terwijl er een boot(je) aankwam. Hard schreeuwen hielp. Onder aanmoedigende kreten van de eigenaar de vis binnen gehaald.
De meeste van die mensen zijn toch ook recreanten en beleven ook plezier aan het plezier van anderen. De botterik die dan toch door je lijn vaart is pech.

Je kunt zelf een bootje meenemen en vanuit de boot drillen. Bij beroepsvaart is dat echter te gevaarlijk.

Een vrachtschip doe je helemaal niks aan. Voordat de schipper je ziet is het al te laat.
Sommige van die joekels hebben een paar honderd meter nodig om tot stilstand te komen.
Jasperbuth  
#7 Gepost : maandag 10 juni 2013 18:09:04(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Eerste vraag heb je denk ik al wel antwoord op.

Bijvoeren zou ik lekker zo houden, is prima. Ik doe om de 6 uur een handje, maar ik pas me ook wel aan aan de vangsten en tijd van het jaar.

Wat rig in de knoop betreft.. Heel je onderlijn volplakken met foampjes, deze zijn in de hengelsportzaak te krijgen.

Hoop je genoeg geholpen te hebben!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
JustMoes  
#8 Gepost : maandag 10 juni 2013 21:01:17(UTC)
JustMoes

10 ponder

Ik ben eens even bij wat vissers langs gelopen en die heb ik ook nog een aantal dingetjes gevraagd. Nu zie ik hier de hele tijd een fuut zwemmen, verstoren deze dieren je stek?
peter servais  
#9 Gepost : maandag 10 juni 2013 23:48:51(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
futen heb je geen last van, die eten je boilies niet op Knipoog

Meerkoeten zijn lastiger en als die je stek gevonden heb dan duiken ze naar de bodem totdat ze hun buikje vol hebben.
Vaak gooi ik weer wat boilies op de stek als de meerkoet klaar is met eten. (het hoort er toch een beetje bij)
Of je bouwt een andere voerstekje op waar je ze eventueel naartoe kan lokken.

Aalscholvers zijn wel echte rovers, als die door het water en over je stek patrouilleren dan kan je beter een andere stek zoeken. De rust is dan wel verstoord denk ik.. Toch hoeft dat niet te zeggen dat je niks zal vangen.
Aalscholvers eten geen boilies.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
ferenc  
#10 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 10:38:25(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Onder je eigen kant vissen geen optie? Als de scheepvaart er echt zo erg is dat je bij een run problemen gaat krijgen is wellicht een andere stek een betere optie dan een veilig lood systeem. Karper en schroeven gaan niet samen.

Ik vis ook op een kanaal met veel scheepvaart en. Heb eindelijk een stek gevonden waar we niet naar de overkant hoeven te gooien.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.