30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Trekt witvis volgens jullie karper aan?Of is witvisactiviteit op je stek een teken dat een karper je stek zal gaan paseren?Ik heb nooit een verband tussen die 2 gezien, alleen dat het mn stek verstoort.graag jullie mening hierover |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Tjah veel meningen, maar wie heeft de waarheid in pacht? Over t algemeen is de opvatting 'zien eten doet eten'. Oftewel dat witvis activiteit karper kan aantrekken. Ik denk dat ze elkaar over het algemeen niet echt in de weg zitten. Ik kan me voorstellen dat een grote groep brasems ervoor zorgt dat ze azen van de karpers verstoren, maar ik kan me ook voorstellen dat extra 'concurrentie' op de voerstek er ook voor kan zorgen dat vriend karper minder kritisch wordt en gretiger aast als gevolg van voedselnijd. Ik denk dat er niet 1 waarheid is en het per water, per situatie per sessie kan verschillen :-).
Misschien dat iemand aan de hand van de vele beschikbare onderwaterbeelden een meer sluitend antwoord kan geven?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
Heb op een bepaald water ook wellis meegemaakt dat ik eerst een brasem ving als ik geen brasem ving ving ik ook geen karper. Op een ander water ving je eerst een brasem of zeelt en dan een bepaalde vis of andersom.. Denk dat dit ook sterk afhankelijk is van het soort water dat je bevist. Maar over het algemeen zou je zeggen van wel toch. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 februari 2013 20:39:30(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
ik zie wel degelijk een link, maar heb hierover al gereageerd in het topic 'voerstrategie kanaal' Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 februari 2013 13:14:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 19-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
Op de waal heb ik daar wel mee te maken, alleen komt er geen karper in dit verhaal voor. Ik begin met het vangen van grondels, enkele windes en ooit wat voorns. Wanneer de stek is aangelegd vang ik na een tijdje alleen nog maar brasem. Ik denk dat dit met karper op dezelfde wijze zal gaan.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
ik ben absoluut van mening dat witvis de karper aantrekt. ik gebruik vaak in mijn sessies klein aas op wateren waar ook grandioos veel witvis aanwezig is. ik merk vaak dat dat in veel situaties meer aanbeten oplevert. meerdere keren mogen ondervinden dat ik meer aanbeten kreeg dan mijn maatje die gewoon met bollen zat te vissen. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Meer aanbeten van witvis haha d d |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Tuut...Tuut......Tuut... ja lap 't is ne platten
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
wat een hoop mensen vergeten is dat je misschien indd meer witvis aanbeten krijgt. maar daardoor ook meer aanbeten van karper. en aangezien ik het niet erg vind om een brasem te vangen.... vang ik daardoor vaak meer karper dan mijn maatje of andere mensen aan het water. veel mensen denken hier niet over na. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-3-2013(UTC) Berichten: 171
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik heb gisteren tijdens het pennen de boel goed kunnen observeren. Ik viste op een bedje van hennep met daarop een dikke pier aan de haak. In het begin tikte ik er enkele voorntjes en Baarsjes uit, later nog een Zeelt en na ongeveer een uurtje had er al Karper op. De witvis was gulzig aan het eten en heeft de Karper blijkbaar getriggerd, het was erg mooi om te zien hoe de stek zich opbouwde en hoe goed hennep werkt! |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
zijn zelfs karpers die mee zwemmen met scholen brasem . denk dat het in sommige gevallen over veilig assen gat. dat de karper eerst de witvis laat assen en daarna zelf aast als hij denkt dat het veilig is
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.