logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karpergek  
#1 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 16:42:19(UTC)
karpergek

Nieuwe uitzetting

tip voor de jonge karper vissers onder ons en die toch gerust willen gaan slapen in hun tent,

benodichtheden
1,visdraad
2,een pieper + steun(die je miss toch wel over heb)
3,bosjes in de buurt

wat dus de bedoeling is is dat je een soort van bewakings systeempje ga maken rond je spullen en tent

je zoekt een paar bomen op die voor jou ver genoeg staan van je tent en je spullen,
dan zet je links van je spullen vanaf het water gezien een tak in het water met net op de kant je steun met pieper je zet dan rechts van je spullen weer een stok in het water net naast de kant
nu trek je een vis lijn van de eene tak over de pieper naar omliggende bomen die ver genoeg van je tent staan en dan zo naar de andere tak die je heb neergezet,

nu zet je je pieper aan en zodra er iemand komt in de buurt van jou zal je pieper af gaan 1 hij schrik zich kapot want dit verwacht niemand en 2 je weet wat er gebeurd en ken rustig lekker gaan liggen in je tent

hoop dat er iemand hier wat aan heb,,,

mvg ferron
de karpergek
Sponsor
Ruud Gosselink  
#2 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 16:54:35(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Dan weet je dat er iemand aankomt.... en dan....???
karpergek  
#3 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 17:01:33(UTC)
karpergek

Nieuwe uitzetting

dan ken je je eige er wel op voor bereiden,
als dat plots gebeurd en je word wakker omdat je tent open word gemaakt schrik je je eige helemaal de ......
en je ken je spullen die buiten staan ook gerust achter laten

mocht dit geen goeie tip zijn dan mag er gelijk een slotje op
was goed bedoeld.
even goeie vrienden....

mvg ferron
Elmer  
#4 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 17:15:52(UTC)
Elmer

15 ponder

Ik vind het wel een goede tip hoor. Ook het geluid van de beetmelders kan al afschrikkend werken. Like
Als je niet gaat vang je zowiezo niks!
karpergek  
#5 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 17:19:19(UTC)
karpergek

Nieuwe uitzetting

Elmer schreef:
Ik vind het wel een goede tip hoor. Ook het geluid van de beetmelders kan al afschrikkend werken. Like

dankje elmer.
ronald308  
#6 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 18:49:35(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Ik heb ook zo iets.Ik heb een aanhanger voor achter de auto maar heb er geen slot voor.Dus maak ik met een touwtje mijn aanhanger aan mn rodpod vast mochten ze hem willen stelen dan begint de hele bende te bleren
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
karpergek  
#7 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 18:55:51(UTC)
karpergek

Nieuwe uitzetting

ronald308 schreef:
Ik heb ook zo iets.Ik heb een aanhanger voor achter de auto maar heb er geen slot voor.Dus maak ik met een touwtje mijn aanhanger aan mn rodpod vast mochten ze hem willen stelen dan begint de hele bende te bleren

das ook een goeie inderdaad
toch nog een extra tip erbij voor de oudere karper vissers onder ons haha super!

mvg ferron
ronald308  
#8 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 19:53:19(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Like
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
wietse97  
#9 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 23:46:49(UTC)
wietse97

25 ponder

handige tip, zag hem ook weleens in beet staan. maar al zie je t zitten stap je er zo oveeen
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Jorden  
#10 Gepost : zondag 2 juni 2013 03:16:50(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Goede tip! Knipoog Pas hem zelf ondertussen ook al enkele jaren toe en het bewakingssysteem heeft ons nog geen enkele keren laten afweten!

@Ruud: Ik begrijp jouw standpunt. Moest er iemand buiten zijn met slechte bedoelingen, wat ga JIJ als simpele visser daar tegen doen?
Moest dit bij ons voorkomen is het vrij simpel. Ik ben altijd vergezeld door een machete en een zakmes. Ik ga samen met mijn kameraad naar buiten met voldoende verlichting om alles duidelijk te kunnen zien. Mijn kameraad met een gsm in zijn hand met het nummer van de politie ingetypt. Zo kan je redelijk snel inspelen op de situatie.

Probeer altijd een gevecht te vermijden!! Riskeer je leven niet voor wat vismateriaal Knipoog

Ik probeer nu niet wapens of dergelijke te promoten! (ik ben meerderjarig, en ben hiervoor bevoegd)
Maar spreek iets af met je vismaat wat je in zo een geval zou doen! Knipoog Ben je toch een beetje voorbereid!
Me...myself...and my rods!
Ruud Gosselink  
#11 Gepost : zondag 2 juni 2013 09:05:50(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Voor het geval ze ongemerkt je spullen willen stelen is het prima om een soort van waarschuwing te hebben.
Willen ze echt kwaad dan heb je sowieso pech als je ze niet aan kan.

Jorden, dat van die machette.... daar zijn ze tussen het suikerriet misschien bevoegd voor, maar hier echt niet. Wanneer je daar een lel mee uitdeelt, heb je zelf een probleem.
Knuppeltje werkt waarschijnlijk net zo goed.

Als alarm kun je ook een draadloze sensor gebruiken. Bij sommige beetmelders (JRC) zijn die verkrijgbaar. Loopt er iemand voor langs gaat ie af.
karpergek  
#12 Gepost : zondag 2 juni 2013 12:14:01(UTC)
karpergek

Nieuwe uitzetting

wietse97 schreef:
handige tip, zag hem ook weleens in beet staan. maar al zie je t zitten stap je er zo oveeen

als je goed dun maar sterk genoeg vislijn neem moet je wel zeer goed kunnen kijken wil je dit zien,
maar ik snap wat je bedoel dus bij deze neem een lijn die zo goed als onzichtbaar is,

en ik heb inderdaad ook altijd wel wat bij me nu wat minder extreem als vroeger maar ze kunnen het maar beter laten haha,

leuk dat er zo positief op gereageerd word ik wist niet dat dit in de beet heeft gestaan want dit heb ik zelf bedacht haha,

mvg ferron
wietse97  
#13 Gepost : zondag 2 juni 2013 12:46:50(UTC)
wietse97

25 ponder

Hahah, ja maar is al een hele oude. Kreeg vroeger van ee visser al zijn oude beets. Kan ze nu zowat helamaal uit me hoofd xd
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
jori  
#14 Gepost : zondag 2 juni 2013 15:49:12(UTC)
jori

25 ponder

gewoon'n goede grote ijzere bankstick en'n een ander hard voorwerp mee nemen. al dat draad spanne is niks.
behandel iedere karper met respect!
remco83  
#15 Gepost : zondag 2 juni 2013 16:30:02(UTC)
remco83

10 ponder

ja vind het ook niet nodig ben niet bang en als iemand komt zie ik dan wel.
polen vinden mijn spulletjes niet aantrekkelijk kunnen beter de staat oplichten met toeslagen levert meer op met minder werk.
hahahaha
niet geschoten is altijd mis
Jasperbuth  
#16 Gepost : maandag 3 juni 2013 19:39:13(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Goede tip maar "professionele" dieven jatten uiteindelijk toch wel alles.
Jongeren zijn wel bij het horen van het piepje gelijk weg denk ik. Jeugd doet niks tegen volwassen dieven.

Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
David v. Z  
#17 Gepost : maandag 3 juni 2013 21:10:06(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik doe dit ook altijd! vis overigens wel altijd samen bij nachtjes en we hebben allebei een ijzeren staaf in onze tent.
en ik zit al een tijdje op kickboksen. met een hoop lawaai kun je overigens wel mensen ontmoedigen en ik denk dat het moraal een stuk minder wordt zodra je weet dat je gezien bent en er 2 mensen uit hun tent stappen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 3 juni 2013 21:13:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

gooi je problemen uit, vang je dromen.
big carp  
#18 Gepost : maandag 3 juni 2013 21:49:57(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
bij de nash rs 1 is en ingebouwd alarm bij het uitzeten van de beetmelder gaat het alarm af .
als je en lijn om de tent spant als alarm moet je meerdere lijne spannen .als de persoon er toevalig overstapt is er geen nut van zulke alarmen e
en alarm met beweeging sensor is super . je kan ook altijd met en lamp met beweeging sensor op accu aansluiten .
of als je met muige gaas voor de tent vist kan je en licht laten branden in de bivvy dan lijkt het of je wakker bent Like
Sander Bierglas  
#19 Gepost : maandag 3 juni 2013 23:15:00(UTC)
Sander Bierglas

20 ponder

big carp schreef:
bij de nash rs 1 is en ingebouwd alarm bij het uitzeten van de beetmelder gaat het alarm af .
als je en lijn om de tent spant als alarm moet je meerdere lijne spannen .als de persoon er toevalig overstapt is er geen nut van zulke alarmen e
en alarm met beweeging sensor is super . je kan ook altijd met en lamp met beweeging sensor op accu aansluiten .
of als je met muige gaas voor de tent vist kan je en licht laten branden in de bivvy dan lijkt het of je wakker bent Like

Klopt big carp, alleen als iemand kwaad in de zin heeft en voorbereid op pad gaat zal die niet afgeschrikt worden door dat iemand wakker is. Ze kijken wel even en als je wakker bent doen ze alsof ze even komen buurten, en met het juiste wapen kun je alsnog je zooitje inleveren. Heb al eens gehoord van een verhaal dat de vissers eerst werden platgespoten met pepperspray of traangas zodat ze niks meer konden zien en kapot gingen van de pijn en dat ondertussen rustig de complete setupjes in een mooie grote bus werden geladen.

Lang verhaal kort; als je de verkeerde gasten hebt en zelf niet gekker bent dan hun kun je het schudden.

Het is mij nog nooit overkomen, maar als, dan laat ze de spullen maar lekker meenemen voor dat moment. Kom ik er achter wie het geweest is, dan ga ik ze wel ophalen als zij niet voorbereid zijn.

Bewerkt door de gebruiker maandag 3 juni 2013 23:22:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
jannes  
#20 Gepost : maandag 3 juni 2013 23:34:51(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik mag altijd de honden (2 Engelse bullen) meenemen, werkt beter als wat dan ook.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (14)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.