Nieuwe uitzetting Lid sinds: 1-6-2013(UTC) Berichten: 9
|
Hallo,
Waarvoor dient een runclip op een hengel?
groeten Gerwin |
gadwin |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
|
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
nee een runclip(zoals op nash entity abbreviated hengel) |
gadwin |
|
|
|
|
|
gadwin |
|
|
|
|
op de DVD's van nash zie je ze hun lijn er achter doen
|
gadwin |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
gadwin schreef:op de DVD's van nash zie je ze hun lijn er achter doen
Wat David dus al zei. Ik verwijder mijn reactie, is dus niet het antwoord. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
en waarvoor dient een lijnclip?(niet op molen maar op hengel)
|
gadwin |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
dit bedoel ik ja waarvoor dient het? en kan de lijn een karper nog wel lijn nemen? |
gadwin |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ik zit ook al een tijdje met die vraag Ik denk dat wanneer je bv last heb van sterke stroming of een lijnzwemmer alleen een stukje van je swinger omhoog zal gaan zonder dat er daadwerkelijk lijn van je molen loopt. Alleen bij een vollen run zal deze dan loslaten (denk ik ) Echt met zekerheid durf ik het niet te zeggen , maar ik denk dat het hier een beetje mee te maken heb. Groet, Danny |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2013(UTC) Berichten: 200
|
dreamcatcher schreef:Ik zit ook al een tijdje met die vraag Ik denk dat wanneer je bv last heb van sterke stroming of een lijnzwemmer alleen een stukje van je swinger omhoog zal gaan zonder dat er daadwerkelijk lijn van je molen loopt. Alleen bij een vollen run zal deze dan loslaten (denk ik ) Echt met zekerheid durf ik het niet te zeggen , maar ik denk dat het hier een beetje mee te maken heb. Groet, Danny Je zit warm, heb deze clips ook erop zitten, als je op grote afstand vist kun je hiermee strakker vissen zonder dat er lijn van je spoel loopt of je slip hiervoor te stroef moet zetten. door de strakkere lijn krijg je een betere beetregistratie. Hetzelfde geldt voor zware wind en stroming. Minder valse piepje dus. Voordeel op korte afstand is dat je de hoek tussen molenbeugel en beetmelder verkleint waardoor je een betere registratie hebt. Voor vele (de tackle tarts)gaat dit niet op omdat ze sowieso al met de molens bijna tegen de beetmelders aan vissen, is hetzelfde idee. Bewerkt door de gebruiker zondag 2 juni 2013 00:10:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
In het begin van het boilie en vast lood tijdperk had je nog geen baitrunners. Je kon dan de molenslip los zetten, wat bij de meeste molens toen tot een enorme pruik leidde bij een flinke run. Je kon ook de molenspoel open zetten en om te voorkomen dat de lijn er af kinkte gebruikte je de lijnclip. Na een keer lijnbreuk gebruikte ik rubberbandjes waar de lijn in een lus doorheen werd getrokken. Zelfde effect. Je kunt ook met schuivend lood een lijnclip gebruiken voor het zetten van de haak. Je krijgt dan een extra tik op je lijn voordat er lijn afgegeven wordt, of dat echt werkt, zeker op afstand, is nogal twijfelachtig. Verder zie boven. Bewerkt door de gebruiker zondag 2 juni 2013 08:55:11(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Ook handig bij gebruik van slappe lijnen. Sommige lijntypes springen makkelijk van je spoel als de lijn slap ligt. Hierdoor blijft de lijn tot de clip in ieder geval strak en heb je daar dus geen last van. Bij een aanbeet wordt de lijn vanaf de andere kant op spanning gebracht en trekt hij de lijn uit de clip.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.