logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
schotta  
#1 Gepost : woensdag 29 mei 2013 23:43:23(UTC)
schotta

Nieuwe uitzetting

ten eerste zou ik me even voorstellen
ik ben stef schotman
20 jaar en actief karpervisser.
nu ben ik begonnen op een vijver van +- 8 ha.
het karperbestand is minimaal.
heel veel brasum.
bij spot sessies geen karper kunnen spotten.
de vijver waar ik het over heb ligt bij 2 andere vijvers verhuld in een natuurgebied.
je komt hier nooit vissers tegen.
heel af en toe een snoek visser want snoek zit er ook genoeg.
na een jaar regelmatig het bezoeken van het terrein nog geen een keer een karpervisser gezien.
nu is mijn vraag:
hoe moet ik het voeren hier aanpakken.
boilies kenne ze wss niet en mais/ duivenvoer word wss meteen door de brasums gepakt.
nu bedacht ik me op eerst een week 3 dagen boilies over de vijver te strooien.
en vervolgens de week erna gerichte voerstekken aan te leggen.
volgende week ga ik dus wel een voerstek maken met boilies en een toch met de mais proberen onder het motte ziet vreten doet vreten.
heeft iemand hier nog tips of aanvullingen voor?
graag jullie meningen/ tips.
mvg stef schotman A.K.A schotta
schotta heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Naamloos.png
Catch them if you can!!
Sponsor
jannes  
#2 Gepost : donderdag 30 mei 2013 07:59:37(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Welkom op CF.
Mikaël Vandevoorde  
#3 Gepost : donderdag 30 mei 2013 19:49:35(UTC)
Mikaël Vandevoorde

15 ponder

Bedankjes: 3 keer
Misschien met pop-up boven een compacte voerstek met duivenvoer en maïs (minder brasem bij mij toch). En als het kan een dag of 3 van tevoren voeren.
Dit zou ik doen hopelijk heb je hier iets aan.

mvg mikaël
big carp  
#4 Gepost : donderdag 30 mei 2013 19:52:35(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
jannes schreef:
Welkom op CF.

Mee eens Blijb
schotta  
#5 Gepost : donderdag 30 mei 2013 20:10:58(UTC)
schotta

Nieuwe uitzetting

Eerst geschreven door: Mikaë Ga naar gequote bericht
Misschien met pop-up boven een compacte voerstek met duivenvoer en maïs (minder brasem bij mij toch). En als het kan een dag of 3 van tevoren voeren.
Dit zou ik doen hopelijk heb je hier iets aan.

mvg mikaël

en wat voor rigje stel je dan voor?
snowman?
whity pool rig?
of misschien toch met POP UP maisjes?
mvg schotta
Catch them if you can!!
David v. Z  
#6 Gepost : donderdag 30 mei 2013 20:50:19(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
zou geen pop up boven particles doen, want de vis aast kort op de grond dus of ze missen de pop up of ze raken gepreoccupeerd op de particles en ze missen de pop up.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
ferenc  
#7 Gepost : donderdag 30 mei 2013 21:18:23(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Of valt juist de pop up meer op waardoor je sneller beet krijgt? Elke situatie is anders. Gewoon partikels met boilies voeren en een beetje experimenteren. Kwestie van uren maken dus.
luukcarp  
#8 Gepost : vrijdag 31 mei 2013 10:43:09(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
gewoon met 25 mm knikers voeren en vissenLike

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Jasperbuth  
#9 Gepost : vrijdag 31 mei 2013 15:18:10(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

luukcarp schreef:
gewoon met 25 mm knikers voeren en vissenLike

Waarom dan wel niet?!

Beetje proberen joh, wij doen nu precies hetzelfde op een nieuw water. 14 mm, 20 mm, dummbels, partikels.
Gewoon lekker verspreid voeren zodat de vissen aan je aas kunnen wennen, en wat betreft die laatste drie dagen, ik zou gewoon alle dagen dat je niet vist verspreid voeren en pas op de dag van vissen alleen om je haakaas, dan gaan ze er naar opzoek.

Succes!!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
DioR  
#10 Gepost : vrijdag 31 mei 2013 21:03:23(UTC)
DioR

15 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Met tijgernoten reduceer je de aanbeten van brasem. Ook dit is niet geheel brasem vrij, maar wel beter dan duivenvoer en mais.
Als het een water is waar waarschijnlijk nog nooit met tijgers zijn gevist, dan zou ik ze in het begin mengen met hennep en de boilies waar je mee vist.
Langzaam aan voer je steeds minder hennep bij en uiteindelijk voer je nog alleen tijgernoten en boilies. Zorg trouwens wel dat je voert met de boilie waarmee je ook vist. En mocht je als haakaas bij de boilie nog steeds last hebben van brasem, kan je alsnog tijgernoten als haakaas gebruiken.
Een aanpak die ik zelf zou proberen.
Of je moet gewoon door de brasem heen vangen.....
schotta  
#11 Gepost : zaterdag 1 juni 2013 01:02:35(UTC)
schotta

Nieuwe uitzetting

Heb nu di do en gisteren gevoerd alleen met boilies. Vnv alleen gevoerd op de stekken waar ik ga vissen morge. Paar uurtjes van 8 tot 3 hopen op wat actie of dat ik in elk geval vis kan spotte. Mvg
Catch them if you can!!
clauz01  
#12 Gepost : donderdag 6 juni 2013 14:20:06(UTC)
clauz01

Nieuwe uitzetting

Eerste voersessie zou ik over de gehele put voeren (dit hoeft geen 10 kilo te zijn, 2-3kg is ruimschoots voldoende), zodanig iedere zone voorzien is van een boullie of misschien meerdere. Naarmate uw sessie nadert voer je gerichter op uw uitgekozen plaats! Doordat je daar toch de enige bent heb je vrij spel en loop je niemand in de weg... Weet zeker dat de plek waar je wil vissen 'OK' is (diepte, hardheid, obstakels, wier etc.), zelf bij een iets mindere (slijk) bodem bestaan er tal van oplossingen om daar toch aan de slag te gaan! Indien je een hardere plaat weet te vinden is het toch aan te raden daar op te vissen, zodanig uw voer niet wegzakt in het slijk! Belangrijk is om deze condities snel te weten te komen, eventueel met een hengel met gevlochten draad en een lood van rond 80gr waarmee je de structuur van de bodem kan aftasten ook dieptes kan je hiermee bepalen. Tracht sowieso één montage te voorzien met een gewone boullie, diegene waarmee je voorgevoerd hebt uiteraard! De andere hengel kan je afwijkende technieken gebruiken zoals popup, snowman, enz... Gezien de hoeveelheid witvis vermoed ik dat de karpers niet al te groot zullen zijn, maar daarom ook niet van de allerkleinste, hiervoor zou ik een diameter aanraden van 18-20mm. Nog last van brasem? Ga dan voor dubbele boulliemontage of snowmanpresentatie. Particles lijken geen goede keuze tenzij je voor 'jumbo-tijgernoten' gaat! Dit zou mijn aanpak zijn om te weten te komen of er biggen aanwezig zijn! Als je wil vissen met boullies moet je ze eerst laten gewoon worden, iets wat eigenlijk een langere tijd kan in beslag nemen! Succes!
ruudje238  
#13 Gepost : donderdag 6 juni 2013 15:13:19(UTC)
ruudje238

5 ponder

clauz01 schreef:
Gezien de hoeveelheid witvis vermoed ik dat de karpers niet al te groot zullen zijn, maar daarom ook niet van de allerkleinste, hiervoor zou ik een diameter aanraden van 18-20mm.

Clauz01: Hoe legt u het verband tussen de hoeveelheid witvis en de grote van de karper? Waardoor zullen deze niet al te groot zijn dan??
"Many men go fishing all of their lives without knowing it is not fish they are after.”
clauz01  
#14 Gepost : donderdag 6 juni 2013 15:24:49(UTC)
clauz01

Nieuwe uitzetting

ruudje238 schreef:
clauz01 schreef:
Gezien de hoeveelheid witvis vermoed ik dat de karpers niet al te groot zullen zijn, maar daarom ook niet van de allerkleinste, hiervoor zou ik een diameter aanraden van 18-20mm.

Clauz01: Hoe legt u het verband tussen de hoeveelheid witvis en de grote van de karper? Waardoor zullen deze niet al te groot zijn dan??

Wel hoe meer witvis er aanwezig is, hoe minder voedsel er overblijft voor ons geliefde karpers. Doorgaans is witvis sneller bij het voedsel en komt karper nadien om alles op te ruimen, als er dan nog iets overblijft! Zelf heb ik nog nog op verschillende plaatsen gevist waar witvis dominant aanwezig is, en heb ik meerder malen aan de lijve ondervonden dat de karper eerder klein uitvalt dan groot, toch zit er meestal wel één uitschieter (+-dertigponder) tussen, maar meestal blijft het daar bij.

Andre  
#15 Gepost : donderdag 6 juni 2013 23:49:34(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Nou volgens mij is t meeste wel gezegd. Voeren met boilies en tijgers. Zeer ruim verspreid en op meerdere gedeeltes van de plas. Eventueel kun je in het begin ook nog combineren met mais of duivenvoer maar dat zou ik later afbouwen om onnodig witvis te mijden. Boilies kun je desnoods ook nog 2 soorten doen, vismeel en zoet. Als je met 3 hengels mag vissen, vis je elke hengel met een ander aasje.
tomvliet1998  
#16 Gepost : donderdag 13 juni 2013 21:13:51(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
ik zou een chod systeem met een rood wit paars roze oranje pop upje en een maisje of 1 of 2 dit op een voer plek van mais vis dit systeem dicht bij planten zoals lellies wier riet en niet in te helder water
veel geluk
tomvliet1998  
#17 Gepost : donderdag 13 juni 2013 21:14:43(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
of misschien tijgernoten met pinda s
DeVisVerschrikker  
#18 Gepost : woensdag 19 juni 2013 02:54:47(UTC)
DeVisVerschrikker

15 ponder

Man
Nederland

Als je maden wil gebruiken, kan je een (groot) stuk vlees aan een boom hangen boven het water, dan vallen de maden vanzelf in het water Breede lach
Iedereen heeft recht op mijn mening
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.