logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
M. Chiron  
#1 Gepost : donderdag 21 juni 2012 01:46:00(UTC)
M. Chiron

10 ponder

Aangezien ik nieuw ben in deze tak van het vissen, zit ik met een vraag:

Wat is eigenlijk het verschil tussen flavours, liquids en dips?

Hoe kun je deze middelen gebruiken etc...

Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 21 juni 2012 10:02:16(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Flavour: Vloeibaar ingrediënt voor het geven van een geur aan boilies
Palatant: Vloeibaar ingrediënt voor het geven van zowel geur als smaak aan boilies
Liquid: vloeibare toevoeging voor het boosten van boilies of partikels
Dip/soak: dikke stroperige vloeistof meestal gebruikt voor het dippen/boosten van je haakaas
Goo: Nog dikkere vloeistof voor het dippen/boosten van je haakaas welke zowel reuk als smaak afgeeft.
Baitsprays: Soak/dip in een verstuiver om je haakaas te boosten.
ronald kingma  
#3 Gepost : donderdag 21 juni 2012 10:07:25(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
kort maar krachtig en nog meer zelfs dan je vroeg. goed bezig Tim Like

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
M. Chiron  
#4 Gepost : donderdag 21 juni 2012 23:25:28(UTC)
M. Chiron

10 ponder

timvanzanten schreef:
Flavour: Vloeibaar ingrediënt voor het geven van een geur aan boilies
Palatant: Vloeibaar ingrediënt voor het geven van zowel geur als smaak aan boilies
Liquid: vloeibare toevoeging voor het boosten van boilies of partikels
Dip/soak: dikke stroperige vloeistof meestal gebruikt voor het dippen/boosten van je haakaas
Goo: Nog dikkere vloeistof voor het dippen/boosten van je haakaas welke zowel reuk als smaak afgeeft.
Baitsprays: Soak/dip in een verstuiver om je haakaas te boosten.

Bedankt Tim! Tik 'm aan!

En hoe kan ik deze middelen het beste inzetten/gebruiken?

Heb zelf een potje Gulp Irish Cream dip. Hoe lang moet ik m'n aas dippen en werkt dit ook op nep-aas, bijv plastic mais of popups?

En hoe zit het met combinatie's kwa boilies en dips? Kan ik bijv. de Irisch Cream dip gebruiken op een vismeel, fruit of een kruidige etc boilie of zijn dat slechte combinatie's?

En ik ben wel geïnteresseerd in het boosten van mijn voerbolies. En als ik het goed begrijp zit ik dan met een liquid goed. En dan is het de bedoeling dat ik de hoeveelheid boilies met een scheut liquid in laat trekken? Hoeveel ml liquid moet ik dan gebruiken of bijv een kilo?

En Korda Goo heb ik al naar zitten kijken, maar dat vind ik aardig prijzig met €16,- per flesje.

Misschien weet iemand nog wel een topic of site waar ik meer over aas+toebehoren kan lezen/leren.

Ik vind aas namelijk een belangrijke schakel in mijn visserij. Blijb

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 juni 2012 23:27:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#5 Gepost : donderdag 21 juni 2012 23:50:50(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Dat zijn een hoop vragen!

Je kan je aas net zolang dippen als je wilt. sommige doen het een paar uur, anderen laten het weken soaken. Het dippen van plastic aas kan prima. Wel het liefst zo poreus mogelijk imitatieaas gebruiken. Mais van Enterprise tackle of Alien Baits lenen zich hier prima voor.

In principe zijn de mogelijkheden eindeloos. natuurlijk kan een vismeel boilie dippen in een fruit dip en andersom. Het kan zelfs dressuur doorbrekend werken!

Liquids zitten vaak in flessen met meer inhoud als soaks,dips, en Goo. liquids zijn vaak verdund en kan je prima in grote hoeveelheden gebruiken om je boilies of partikels te boosten. de aanbevolen hoeveelheid per kilo staat meestal op de fles.
M. Chiron  
#6 Gepost : zaterdag 23 juni 2012 15:29:20(UTC)
M. Chiron

10 ponder

Super bedankt Tim! Blijb

Zijn er nog meer mensen die over dit onderwerp nog wat kwijt willen of een toevoeging hebben?
Hansoo  
#7 Gepost : donderdag 30 mei 2013 17:14:28(UTC)
Hansoo

Nieuwe uitzetting

timvanzanten schreef:
Dat zijn een hoop vragen!

Je kan je aas net zolang dippen als je wilt. sommige doen het een paar uur, anderen laten het weken soaken. Het dippen van plastic aas kan prima. Wel het liefst zo poreus mogelijk imitatieaas gebruiken. Mais van Enterprise tackle of Alien Baits lenen zich hier prima voor.

In principe zijn de mogelijkheden eindeloos. natuurlijk kan een vismeel boilie dippen in een fruit dip en andersom. Het kan zelfs dressuur doorbrekend werken!

Liquids zitten vaak in flessen met meer inhoud als soaks,dips, en Goo. liquids zijn vaak verdund en kan je prima in grote hoeveelheden gebruiken om je boilies of partikels te boosten. de aanbevolen hoeveelheid per kilo staat meestal op de fles.

Hoi Tim, een vraag over de flessen Liquids. Toevallig staat het er bij mij niet op de fles van de hoeveelheid ml toevoegen per 1 kilo bolies. Kan je mij hiermee helpen alvast bedankt.

Grt Hans.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 mei 2013 17:16:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#8 Gepost : donderdag 30 mei 2013 18:40:31(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Op de website van het merk gekeken?
Say hello to my little friend
big carp  
#9 Gepost : donderdag 30 mei 2013 18:55:52(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
bij mij weten kan je met meeste: dip, boost, Liquid,... producten niet OOVER Flavouren.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.