logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#21 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 19:08:59(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Henk Haarlem schreef:
David;

Quote:
Taalgebruik is wel erg netjes voor een jongetje van 10.

Dat zeker (hij is een compliment voor zijn ouders) heb het dan ook niet over taal gebruik maar over gebruik taaltekens. Knipoog

"Die sommige he"
Dit sloeg op iemand die hier eens van 17:30 tot s'avonds ± 23:00 uur geweest is, en begon met spammen en na een reactie van mij over ging in debielen taal, nu kan ik daar goed mee omgaan, maar toch, zo'n idioot komt er toch ff in hier. Knipoog

Henk, wanneer het verwijswoord naar een enkele persoon verwijst gebruik je geen 'sommige', maar 'die ene' of 'die enkele' , wanneer je naar meerdere personen verwijst komt er een n achter (sommigen) Wanneer je naar zaken verwijst, dat zouden in die zin de taalfouten kunnen zijn ,dan is het correct zonder n.

Gewoon effe zeuren, omdat het kan....Mee eens Mee eens

Verder mee eens. Hoewel ik zelf ook niet helemaal schoon ben van off-topic- of domme antwoorden.

Het zijn ook niet allemaal kinderen die wel heel slordig zijn in het taalgebruik. Het lijkt wel of er onder de karpervissers een heel hoog percentage dyslexie heeft.
(Inclusief mijn maat, maar die zit nergens op een forum.)

Knipoog ik zei ook al, ik ben geen taal nazi, ben zelf ook niet foutloos Ruud.
Maar het helpt wel indien je gebruik maakt van ,.!? enzo. Knipoog
Klein beetje let op fouten en die er uit haalt, in plaats je het aan mij over laat om er achter te komen wat je schreef/bedoeld.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Boe  
#22 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 20:38:42(UTC)
Boe

10 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ook word er vaak in topics gereageerd met antwoorden waar niet om word gevraagt. Voornamelijk bij ervaringen. Er worden irrelevante antwoorden gegeven zoals een andere tent of hengel aanraden terwijl daar niet om gevraagd word.
big carp  
#23 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 20:47:00(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
Boe schreef:
Ook word er vaak in topics gereageerd met antwoorden waar niet om word gevraagt. Voornamelijk bij ervaringen. Er worden irrelevante antwoorden gegeven zoals een andere tent of hengel aanraden terwijl daar niet om gevraagd word.

Mee eens of mag dit niet meer zo kort Schamen monkey
L.hattke  
#24 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 20:51:24(UTC)
L.hattke

10 ponder

Henk ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik ben zelf ook nog geen oude rot als jou,ben er 21.

Maar ik erger me er ook vaak genoeg aan, en ik vind dat je ook iedereen in zijn waarden moet laten.
Zo zijn er vaker topics van mensen die serieus problemen hebben met de vangsten en serieus tips nodig hebben en dan worden ze uitgelachen door jongetjes die net 2 jaar geleden een hengel van hun pappa hebben gekregen.

(Even naar de jeugd) Ik dacht vroeger toen ik begon met karper vissen ook dat ik alles wist na dat ik 1 seizoen redelijk wat karpers gevangen had maar geloof mij en vis nu al n paar jaartjes, je leert altijd wat bij en vooral van de ouwe garde die veel meer ervaring hebben.

We hebben hier allemaal dezelfde hobby en we moeten het niet zien als n competitie want dan moet je gaan wedstrijd vissen.
Gun elkaar de mooiste vangsten!!!

m.v.g

Luc
it's not just fishing........it's a way of LIfe...
Sander Bierglas  
#25 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 21:02:24(UTC)
Sander Bierglas

20 ponder

FisherDaniel schreef:
Sander Bierglas schreef:
Ja ik erger ik me ook aan enkele van deze voorbeelden. Vragen stellen, geen probleem, iedereen moet leren, maar hou het idd overzichtelijk.
Dan zijn er jongens (zal geen namen noemen, maar ze hebben een fishing team en maken youtube filmpjes met piepers en zo) die alleen maar posten om te posten en hun rang omhoog willen krikken, volgens mij staat hier ook iets over geschreven in het regelement van dit forum.

We zouden het alleen leuk vinden als er meer mensen naar ons filmpjes kijken, vandaar dat we af en toe een link van ons filmpje plaatsen. hier is toch niks mis mee?

ik leer veel van dit forum en vind het fijn dat er veel mensen bereid zijn dingen aan anderen uit te leggen.

MVG daniel

Daniel ben blij dat je veel hier opsteekt. Maar waar ik op doel is; kom zelf eens wat vaker met vragen, start een onderwerp of praat ook eens mee in andere topics dan vangsten, systeemopstellingen, youtube filmpjes etc. Wat ik alleen van jullie zie is na elke nieuwe prent of video een opmerking als Nice!, Mooi!, Geweldig! en Prachtig! Dit komt eerder over als "pondjes tikken" dan dat je dit echt meent. Voeg er eens iets aan toe, bijv. waarom je een filmpje mooi vind of tegenovergesteld waarom je iets niet goed vind.

Verder zijn jullie niet de enige hoor, dus vat het niet al te persoonlijk op, heb jullie maar als voorbeeld genoemd.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 mei 2013 21:06:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Jordy Paauw  
#26 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 21:05:27(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Sander Bierglas schreef:
FisherDaniel schreef:
Sander Bierglas schreef:
Ja ik erger ik me ook aan enkele van deze voorbeelden. Vragen stellen, geen probleem, iedereen moet leren, maar hou het idd overzichtelijk.
Dan zijn er jongens (zal geen namen noemen, maar ze hebben een fishing team en maken youtube filmpjes met piepers en zo) die alleen maar posten om te posten en hun rang omhoog willen krikken, volgens mij staat hier ook iets over geschreven in het regelement van dit forum.

We zouden het alleen leuk vinden als er meer mensen naar ons filmpjes kijken, vandaar dat we af en toe een link van ons filmpje plaatsen. hier is toch niks mis mee?

ik leer veel van dit forum en vind het fijn dat er veel mensen bereid zijn dingen aan anderen uit te leggen.

MVG daniel

Daniel ben blij dat je veel hier opsteekt. Maar waar ik op doel is kom zelf eens wat vaker met vragen, start een onderwerp of praat ook eens mee in andere topics als vangsten, systeemopstellingen, youtube filmpjes etc. Wat ik alleen van jullie zie is na elke nieuwe prent of video een opmerking als Nice!, Mooi!, Geweldig! en Prachtig! Dit komt eerder over als "pondjes tikken" dan dat je dit echt meent. Voeg er eens iets aan toe over waarom je een filmpje mooi vind

+1
Geniet en drink met je maten!
luukcarp  
#27 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 21:25:35(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
ik heb het verwijderd

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
big carp  
#28 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 21:50:08(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
luukcarp schreef:
ik heb het verwijderd

dat hoeft nu ook weer niet jullie zijn fier op met de vissen die je vangt en wil dat met iedereen delen .
wat normaal is e.
vind het zelf beter dat je er en eigen pagina voor neemt dan is iedereen er zelf vrij van te kijken of niet .
er word meer bedoelt denk ik : van heb en eigen menig over iets bv: waarom je iets mooi vind - waarom je met dat soort aas vist-of waarom net niet - hoe jullie het zouden doen - .... wees informatief
je kan ook alt info vragen stellen bv: waarom en waar run rig gebruiken ...
FisherDaniel  
#29 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 23:03:51(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Sander Bierglas schreef:
FisherDaniel schreef:
Sander Bierglas schreef:

MVG daniel

Daniel ben blij dat je veel hier opsteekt. Maar waar ik op doel is; kom zelf eens wat vaker met vragen, start een onderwerp of praat ook eens mee in andere topics dan vangsten, systeemopstellingen, youtube filmpjes etc. Wat ik alleen van jullie zie is na elke nieuwe prent of video een opmerking als Nice!, Mooi!, Geweldig! en Prachtig! Dit komt eerder over als "pondjes tikken" dan dat je dit echt meent. Voeg er eens iets aan toe, bijv. waarom je een filmpje mooi vind of tegenovergesteld waarom je iets niet goed vind.

Verder zijn jullie niet de enige hoor, dus vat het niet al te persoonlijk op, heb jullie maar als voorbeeld genoemd.

Ik zal er op letten en me aanpassen. Blij
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Henk Haarlem  
#30 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 23:30:48(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

luukcarp schreef:
ik heb het verwijderd

Ik bedoelde alleen een naam verwijderen Luuk, het gaat niet om iemand speciaal maar om de manier hoe het ging.
Maar goed je deed er iets mee, en dat zegt weer iets over jou Like

Maar kijk wat er nu hier gaande is, een heleboel reacties, en allemaal met respect voor elkaar, begrip voor elkaar en met onderbouwende meningen, dit leest toch veel lekkerder?

dit kan als iedereen hier aan blijft denken het topic niveau toch hoger laten komen dan die teletubbie heuvel Knipoog
ongeacht je leeftijd, het niveau kan best leuk zijn indien je evt na een verkregen antwoord eens terug komt met je bevindingen daarover?
waren de tips bruikbaar? welke tip was de beste voor jou situatie.

Feedback terug krijgen is net zo leuk als geven.Tik 'm aan!

En nog iets over "jonkies" 90 % van wat ik denk te weten heb ik geleerd van een 13 jaar jongere.

Dus leeftijd in deze materie is niet belangrijk, het is belangrijk dat je er open voor staat. Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 mei 2013 23:32:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Guus N  
#31 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 23:36:02(UTC)
Guus N

25 ponder

Sander Bierglas schreef:

Ik was al bang dat ik hem niet tegen zou komen, maar hier hebben we het dan toch.
Ik ben het helemaal met je eens Sander.
Ik word er een beetje gek van een filmpje hier en een filmpje daar, onnozele antwoorden en vragen...Nee hoor
Jorden  
#32 Gepost : woensdag 29 mei 2013 01:05:44(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Wat ga je er aan doen Henk? Ik hang hier ook al enkele jaren rond op het forum, en in die 3 jaren komen altijd dezelfde vragen of nutteloze reacties voor. Ben hier zelf ook wel eens schuldig aan geweest Whistle Vandaar dat ik me de laatste tijd niet zoveel meer "moei" met vele topics Knipoog Ik heb mijn eigen mening over veel dingen, maar als ik die uit word ik direct afgeschoten (figuurlijk dan natuurlijk).

Het forum word elke dag groter, dus ook meer mensen met een eigen mening én visie.

Het Carpfeeling Team kan misschien die ponden wel weg halen, de nutteloze reacties zullen blijven komen vrees ik Knipoog
Me...myself...and my rods!
peter servais  
#33 Gepost : woensdag 29 mei 2013 02:04:38(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Wat ik me wel eens af vraag is of de echte guppies (jonge nieuwe forumleden) onder ons wel eens eerder op een forum aktief zijn geweest. Dit kan eventueel verklaren waarom ze in het begin erg veel topics starten en reageren op andere topics. Naar mate ze langer aktief zijn op een forum zie je het overaktief reageren gelukkig vaak wel terug lopen.
Verder ben ik het eens met Henk, ik kan me hier ook wel aan irriteren, maar je moet er toch ook wel een beetje voor open blijven staan. Waar nodig kan zo'n persoon, door middel van aanwijzingen een beetje de goede richting op geholpen worden.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 mei 2013 02:06:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
luukcarp  
#34 Gepost : woensdag 29 mei 2013 08:17:19(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Like

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Henk Haarlem  
#35 Gepost : woensdag 29 mei 2013 11:01:28(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Jorden schreef:
Wat ga je er aan doen Henk? Het is niet wat IK er aan moet doen maar wat WIJ er aan kunnen doen Jorden. Knipoog

Ik hang hier ook al enkele jaren rond op het forum, en in die 3 jaren komen altijd dezelfde vragen of nutteloze reacties voor.
Soms kan het geen kwaad om iets te herhalen, dat hoort bij leren, zolang er maar geen irritaties uit voortvloeit dan.

Ben hier zelf ook wel eens schuldig aan geweest Whistle Thats make two of us. Knipoog

Vandaar dat ik me de laatste tijd niet zoveel meer "moei" met vele topics Knipoog En dat bedoelde ik dus met wegvallen van de "cracks"
Ik heb mijn eigen mening over veel dingen, En die zijn bruikbaar.
maar als ik die uit word ik direct afgeschoten (figuurlijk dan natuurlijk).
Een meningsverschil kan een discussie voeden of indien dit zonder respect gebeurd afschieten idd, dus laten we respect houden voor elkaar is mijn boodschap dan maar. Like

Het forum word elke dag groter, dus ook meer mensen met een eigen mening én visie.
Ik kreeg juist het gevoel van krimp, vanwege wegblijven/gaan van de oude garde.

Het Carpfeeling Team kan misschien die ponden wel weg halen, de nutteloze reacties zullen blijven komen vrees ik Knipoog
Dat laat ik over aan de moderators, liet hierover ook maar mijn mening wapperen.

Thanks voor je bijdragen in deze topic.Tik 'm aan!
Mvg. Henk Haarlem.

Henk Haarlem  
#36 Gepost : woensdag 29 mei 2013 11:03:03(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

peter servais schreef:
Wat ik me wel eens af vraag is of de echte guppies (jonge nieuwe forumleden) onder ons wel eens eerder op een forum aktief zijn geweest. Dit kan eventueel verklaren waarom ze in het begin erg veel topics starten en reageren op andere topics. Naar mate ze langer aktief zijn op een forum zie je het overaktief reageren gelukkig vaak wel terug lopen.
Verder ben ik het eens met Henk, ik kan me hier ook wel aan irriteren, maar je moet er toch ook wel een beetje voor open blijven staan. Waar nodig kan zo'n persoon, door middel van aanwijzingen een beetje de goede richting op geholpen worden.

Aan alle reacties te zien hier, is dit al gaande nu. Knipoog
Mvg. Henk Haarlem.

Erwin  
#37 Gepost : woensdag 29 mei 2013 12:27:02(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo allemaal

Bedankt voor deze feedback. Dit zorgt er voor dat wij nog beter weten wat er gaande is en waarin wij het forum van CarpFeeling kunnen verbeteren.

Om te beginnen is het forum ontstaan vanuit de gedachte dat het heel laagdrempelig en vooral leuk moet zijn. Vragen worden beantwoord zonder dat iemand de wind van voren krijgt. Ook als de vraag al tien keer is gesteld. Dit zorgt namelijk voor een gemoedelijke sfeer en dat mensen zich er snel thuis voelen. Dit was in het verleden vaak een probleem omdat de jonge garde zich niet durfde te mengen tussen 'de cracks'. Een nadeel aan deze insteek is dat er vaak dezelfde vragen worden gesteld en mensen zich hier aan (kunnen) storen. Dit merk je vervolgens weer in sommige antwoorden.

Niet iedereen bezoekt elke dag het forum en zal alleen posten als hij/zij een prangende vraag heeft. Hier moet deze persoon in mijn mening gewoon antwoord op krijgen. Al is het middels een verwijzing naar een ander topic. Hier is een forum namelijk voor. Elkaar helpen.

Zoals we kunnen lezen zijn er mensen die om deze reden wegblijven of helemaal niet meer reageren. Dit vinden wij uiteraard erg jammer omdat we deze website maken en onderhouden voor jullie als bezoeker.

Wij zullen er daarom scherper op zijn jullie punten meenemen in de ontwikkeling van CarpFeeling.

Toch zal ik niet willen wijken van de laagdrempeligheid van CarpFeeling. Naast een gezellige website proberen we mensen wat bij te brengen. Jong en oud. Je kunt helaas niet naar alle monden voeren. Met andere woorden, zal iedereen wel iets anders willen zien aan het forum. Dit is erg lastig gezien het aantal bezoekers Knipoog

Ik hoop dat mijn uitleg helder is en nogmaals. We gaan hier heel kritisch naar kijken en ik wil jullie bedanken voor jullie mening.

M.v.g. Erwin
badboy70  
#38 Gepost : woensdag 29 mei 2013 19:27:11(UTC)
badboy70

15 ponder

Henk ik ben het met je eens. Er word veel app-taal gebruikt zonder leestekens ed.'
Ik heb me vooral geërgerd dat mensen afgezeikt worden door een kinderclubje alhier.
Respect voor de kids die hier komen en wat willen leren en willen laten zien dat ze goed bezig zijn.
Echter is het respect voor de oudere onder ons ver te zoeken.
Ik heb me dan ook alleen nog maar op het lezen van topics gehouden de laatste week omdat ik geen zin heb in het commentaar van enkele figuren hier.'
Ook ben ik al aan't rondkijken gegaan naar andere forums waar niet zo negatief gereageerd word.
Tips zijn voor mij altijd welkom maar mensen afkraken die 30 jaar ouder zijn gaat bij mij te ver.
Zelf heb ik vier kinderen en als ik dan een kereltje leuke karpers uit de sloot zie halen met een big smile op zijn gezicht smelt ik gewoon weg. Schitterend hoe iemand op die leeftijd kan genieten!
Zelf ben ik op 11 jarige leeftijd begonnen en zie mijzelf dan ook nu nog steeds met zo'n smile bij iedere vis die ik op de mat krijg. Ook ik kan nog iedere dag leren van de nieuwste technieken en wilde ook wel andere tips geven maar die pret was voor mij snel afgenomen hier! Hopelijk gaat het hier in de toekomst beter Like
Til de vis zonder de vis te tillen
leen  
#39 Gepost : woensdag 29 mei 2013 20:41:19(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Vindt het allemaal een beetje (erg) overdreven. Wat je niet wilt lezen, lees je niet, en als je geen interesse hebt in een filmpje, dan klik je gewoon niet op de link (ben nog niet tegengekomen dat er links geplaatst worden die suggereren dat er iets anders zal gebeuren dan het starten van een filmpje).

Zelf vindt ik de muziek die "eronder" gezet wordt irritante boem-boem-tering-herrie-rampestamp die ik voor geen meter kan associëren met (karper)vissen. Maar ieder zijn meug hoor.

Voor de rest gaat het er hier relatief heel ontspannen aan toe. Of denk je dat een forum ineens heel anders is dan wat je op straat tegenkomt? Kom dagelijks dwaaslichten op de weg tegen en gasten die het normaal vinden als ze zonder vergunning op een invaliden parkeerplek hun auto (willen) zetten en verbaasd zijn als ik vraag wat voor handicap ze hebben(vergunning ligt in ieder geval niet achter de voorruit).

Wat een leuke optie zou zijn is om bij een bericht een melding te doen aan de beheerders kan hier wel :
http://www.karperwereld....h.php?search_id=newposts

Dan hoeven we ieder geval daar geen "discussies" over te krijgen(gewoon melden en het daar bij laten).

En laten we alstublieft jongeren van 10,11,12,13 jaar niet ineens "beoordelen" als volwassen. Zouden we wel willen misschien, maar is het terecht?
Ik mag wel zeggen dat ik niet eens dit durfde/kon vragen toen ik die leeftijd had. Jullie wel? Nou dan...

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 mei 2013 20:45:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jannes  
#40 Gepost : woensdag 29 mei 2013 23:23:11(UTC)
jannes

25 ponder

badboy70 schreef:
Henk ik ben het met je eens. Er word veel app-taal gebruikt zonder leestekens ed.'
Ik heb me vooral geërgerd dat mensen afgezeikt worden door een kinderclubje alhier.
Respect voor de kids die hier komen en wat willen leren en willen laten zien dat ze goed bezig zijn.
Echter is het respect voor de oudere onder ons ver te zoeken.
Ik heb me dan ook alleen nog maar op het lezen van topics gehouden de laatste week omdat ik geen zin heb in het commentaar van enkele figuren hier.'
Ook ben ik al aan't rondkijken gegaan naar andere forums waar niet zo negatief gereageerd word.
Tips zijn voor mij altijd welkom maar mensen afkraken die 30 jaar ouder zijn gaat bij mij te ver.
Zelf heb ik vier kinderen en als ik dan een kereltje leuke karpers uit de sloot zie halen met een big smile op zijn gezicht smelt ik gewoon weg. Schitterend hoe iemand op die leeftijd kan genieten!
Zelf ben ik op 11 jarige leeftijd begonnen en zie mijzelf dan ook nu nog steeds met zo'n smile bij iedere vis die ik op de mat krijg. Ook ik kan nog iedere dag leren van de nieuwste technieken en wilde ook wel andere tips geven maar die pret was voor mij snel afgenomen hier! Hopelijk gaat het hier in de toekomst beter Like

Voel je je aangevallen op de vis die je plaatste? Niet doen. We maken allemaal fouten. Gewoon gezellig houden denk ik maar.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.