logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#1 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 12:23:50(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo Crew en leden.

Ik zeg er maar iets over nu,|_Blij
Aan deLeden;

De laatste tijd zie ik "oude" cracks onder ons verdwijnen (helaas dit zijn wel de mensen die iets weten uit ervaring en niet alleen maar van horen zeggen) en nieuwe "jonkies" komen,
wat me de laatste tijd het gevoel geeft in "teletubbieland" te zitten,

vooral bij het plaatsen van veel vragen in veel topics die makkelijk in 1 topic kunnen.

De taal fouten (nu ben ik geen taal nazi, maar he kom op sommige??) en gebrek aan gebruik van leestekens (de bekende interpunctie) maken het er niet gemakkelijker op om te lezen, laat staan de hoofdpijn/misverstanden die dit je bezorgd.

Ook lees ik vragen die na een paar reacties antwoorden krijgen die niets maar dan ook niets met de vraag te maken hebben.
Blijf on topic!

Heel vaak ook een niets zeggende reactie, Bv "helemaal met je eens" of "dat is waar", onderbouw het of reageer niet.
of zelfs dat dan ook nog eens dubbel of trippel geplaatst, (vaker rammen op de plaats knop laat het niet sneller gaan)

Aan de Crew;

Misschien dat dit wat minder voorkomt indien er sneller "opgetreden" word?

Verwijder te vaak geplaatste reacties, of niets zeggende reacties, hou het schoon en simpel zou ik zeggen, voorkomt ook sarcastische opmerkingen.
Het glijd soms af richting Carp.... Knipoog niveau.

Of verwijder de zoveel "POND" bij de leden, maar hou alleen de reactie teller, het lijkt er soms op dat het zelfs daar belangrijk is om een dertiger te hebben. Knipoog
Zal veel reacties schelen, zeker de niets zeggende.

Zo heb me zeggie gedaan, hoop dat dit een bijdrage was/is waar we wat aan hebben.

Tik 'm aan!
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Sponsor
ericesv  
#2 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 12:34:17(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Henk voor een gedeelte ben ik het met je eens,echter wij zijn vroeger ook jong geweest.
Nu weet ik wel dat er in jou tijd nog geen computer laat staan een forum was Blij
Maar dat neemt niet weg dat wij toen ook allerlei in de ogen van de toen zittende karper visser overbodige vragen stelde.
Ik stel voor dat wij de ouderen proberen de jonge garde er op verantwoorde en respectvolle manier hierop te wijzen.
Dat deden de karpervissers in mijn tijd ook , ze beantwoorde wel mijn vragen over aardappels ,mais ,roggebrood en trouviet ballen maar lieten ook weten dat ze rust wilden aan de waterkant, zelf nadenken voor ik iets vroeg was vaak de onderliggende boodschap.
als karpervissen je passie is .
Henk Haarlem  
#3 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 12:42:43(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Eric
Ik heb ook geen probleem met vragen te beantwoorden hier, vind dat zelfs leuk anders ben ik hier niet.
Maar bv, het "slootje" komt in vier a vijf topics voor terwijl je deze vragen in 1 topic hierover kan stellen.
welk haakje, welk rigje, welk aasje, welk...... enz enz, dan ook nog een topic waar jij zelf en Erwin elkaar in de haren vliegt, is niet nodig open en bloot, doe dit via PM of Mail of zoek elkaar op, (jullie wonen niet ver van elkaar) maar doe dit met modder gooien niet hier. Knipoog

Haalt de lol hier weg, of niet ik zie het graag hoor rollende mensen, maar het heeft geen meer waarde op een forum, Knipoog of wel?
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Sander Bierglas  
#4 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 12:51:11(UTC)
Sander Bierglas

20 ponder

Ja ik erger ik me ook aan enkele van deze voorbeelden. Vragen stellen, geen probleem, iedereen moet leren, maar hou het idd overzichtelijk.
Dan zijn er jongens (zal geen namen noemen, maar ze hebben een fishing team en maken youtube filmpjes met piepers en zo) die alleen maar posten om te posten en hun rang omhoog willen krikken, volgens mij staat hier ook iets over geschreven in het regelement van dit forum.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
bertkamp  
#5 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 12:55:19(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik ben het helemaal met Henk eens!
Tong
Peter D  
#6 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 14:24:22(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik vind toch toch ook dat Cf de laatste tijd serieus aan het 'puberen' is, veel dezelfde vragen ( 'het slootje', of de voerboot ) die altijd maar terugkomen en antwoorden die idd volgens mij enkel dienen om het 'puntentotaal' (zoals ik het noem) op te krikken. En ik heb ook de indruk, zoals Henk aanhaalde, dat de serieuzere karpervissers wegblijven of zich niet meer mengen in de discussies. Eerlijk gezegd vond ik het het 1 à 2 jaar geleden heel wat interessanter dan nu...
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
Henk Haarlem  
#7 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 14:52:42(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Luuk

Als er 1 vinger naar iemand wijst, dan wijzen er 3 naar je zelf Knipoog

Het gaat niet om 1 iemand per se, maar om wat er hier veranderd is en dat wij de leden en de crew er iets mee doen.

Dus doe mij een plezier en verwijder/noem geen namen.

Tik 'm aan!
Mvg. Henk Haarlem.

DavidT  
#8 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 14:55:00(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het lot van een site die aan populariteit wint.

In dergelijke gevallen contact opnemen met een topicstarter en melden dat alle vragen in 1 of 2 topics geplaatst gaan worden door de crew wat mij betreft.

Taalgebruik is wel erg netjes voor een jongetje van 10. Hoop dat mijn kinderen ook dat niveau hebben tegen de tijd dat zij die leeftijd hebben.
Say hello to my little friend
dreamcatcher  
#9 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 15:15:24(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Dat er veel vragen worden gesteld die eigenlijk al een keer gesteld zijn in een ander topic of die meschien anders geformuleerd hadden kunnen worden komt inderdaad heel erg vaak voor. Dit is inderdaad in de meeste gevallen erg vervelend, maar als dit aan de andere kant niet gebeurd heb je kans dat heel de boel uitsterfd (zie andere forums). Over het algemeen zijn er verschikkelijk veel nuttige en handige vragen en tips gesteld op CF.

BV: de voerboot komt inderdaad erg vaak voor , maar de 1 wil een voerboot gebruiken voor een kanaal en de ander op een stadswater. Dat de vraagstelling anders neergezet kan worden ben ik het helemaal mee eens.
Maar wat ik wel een beetje proef is dat nu de oude garded'oh! zich een beetje ergerd aan de jonkiesDus... of begrijp ik dit verkeerd?

Ik hecht heel veel waarde aan de zin : verbeter de wereld en begin bij jezelf. Ik denk dat we dit in ons achterhoofd moeten houden.

Henk voor de rest snap ik jou frustatie voor een deel welMee eens

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Henk Haarlem  
#10 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 15:17:29(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

David;

Quote:
Taalgebruik is wel erg netjes voor een jongetje van 10.

Dat zeker (hij is een compliment voor zijn ouders) heb het dan ook niet over taal gebruik maar over gebruik taaltekens. Knipoog

"Die sommige he"
Dit sloeg op iemand die hier eens van 17:30 tot s'avonds ± 23:00 uur geweest is, en begon met spammen en na een reactie van mij over ging in debielen taal, nu kan ik daar goed mee omgaan, maar toch, zo'n idioot komt er toch ff in hier. Knipoog
Mvg. Henk Haarlem.

Henk Haarlem  
#11 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 15:27:29(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Dreamcatcher

Ik ben een vader van twee kinderen, inmiddels volwassen maar toch, ook zij waren jong ooit.
Nee ik erger/irriteer mij niet aan.....

Dat kan niet als je ouderlijk geduld hebt.
Maar ook tegen mijn kinderen ben ik zo, stel je vraag en laat het antwoord bezinken, snap je het niet zeg dat dan, al is dat 1000x

Er bestaan geen stomme vragen hooguit stomme antwoorden.Nee hoor

Maar ik heb ze ook altijd verteld maak er geen chaos van in je hoofd, zet alles op een rijtje.
Dat kan dus ook hier op het forum, zet je vragen op een rijtje en in 1 topic hierover, niet in 2,3,4,5, topic's, maakt het alleen maar verwarrend en onoverzichtelijk.

En geef geen commentaar indien je er niets mee zegt. (ook een tip geweest aan mijn kinderen)
Het maakt je niet slimmer en het voegt niets toe aan wat er gezegd word/is.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 mei 2013 15:32:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

PatricS  
#12 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 15:51:52(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik deel de mening van Henk helemaal.

Het is niet zo dat we vingers willen en gaan wijzen naar nieuwe leden die bijvoorbeeld: overmatig veel topics plaatsen die gebundeld kunnen worden of zich niet de moeite nemen om punten en komma's te gebruiken.

(Nieuwe leden zijn ook niet altijd op de hoogte of hebben hier geen ervaring in) Duidelijk zijn op een forum moet je soms ook leren. En dat wordt niemand kwalijk genomen.

De vraag van Henk aan de Crew, om hier op te reageren richting degene die er een rommeltje van maakt. Die vraag deel ik ook.

Nu vraag ik al een paar keer of sommige mensen hierop willen letten. Maar vaak tevergeefs.
Ik ben ook van mening dat de "Crew" hier verantwoordelijk voor is.
Ik doe het met alle liefde maar 5x per week vind ik niet meer aan mij als lid. Dan moet de Crew ingrijpen.

Ben wel blij dat het bespreekbaar wordt gemaakt. Ik dacht eerst dat ik en Henk de enige waren die zich eraan storen. (meer mensen dus)

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 mei 2013 15:55:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Frank Avezaat  
#13 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 16:11:17(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Henk,

ik begrijp je gevoel hierbij. We zullen dit zeker in de groep gooien en kijken waar we op kunnen verbeteren.
Zoals je weet wordt er sowieso gewerkt aan een nieuw forum. Voor het ontwerp daarvan lijkt dit me een mooi aandachtspunt.

Grt,
Frank
Henk Haarlem  
#14 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 16:15:36(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Frank Avezaat schreef:
Henk,

ik begrijp je gevoel hierbij. We zullen dit zeker in de groep gooien en kijken waar we op kunnen verbeteren.
Zoals je weet wordt er sowieso gewerkt aan een nieuw forum. Voor het ontwerp daarvan lijkt dit me een mooi aandachtspunt.

Grt,
Frank

Dank je wel Frank voor dit begrip.Tik 'm aan!
Mvg. Henk Haarlem.

FisherDaniel  
#15 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 17:38:50(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Sander Bierglas schreef:
Ja ik erger ik me ook aan enkele van deze voorbeelden. Vragen stellen, geen probleem, iedereen moet leren, maar hou het idd overzichtelijk.
Dan zijn er jongens (zal geen namen noemen, maar ze hebben een fishing team en maken youtube filmpjes met piepers en zo) die alleen maar posten om te posten en hun rang omhoog willen krikken, volgens mij staat hier ook iets over geschreven in het regelement van dit forum.

We zouden het alleen leuk vinden als er meer mensen naar ons filmpjes kijken, vandaar dat we af en toe een link van ons filmpje plaatsen. hier is toch niks mis mee?

ik leer veel van dit forum en vind het fijn dat er veel mensen bereid zijn dingen aan anderen uit te leggen.

MVG daniel
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
big carp  
#16 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 17:48:06(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik kan er ook wel in volgen

ik ben nog niet lang (''lid''Knipoog ik zie ook als er iemand iets vraagt over en boot er 4p over andere hun boot gaan.
vraagt er iemand iets over en bivvy dat het over iedere bivvy die te krijgen is gaat dan heb je 50 berichten en mss maar 1 waar je echt iets me bent.
ik post ook alleen iets als ik het denk te weten of WEET of uit mijn eigen ervaareng! ik help graag en ander zo als ik ook graag geholpen word door en ander.
ik zit ook te denken om en nieuwe bivvy aan te schaffen maar ben nog alle pagina's aant lezen die er over gaan VOOR ik eventueelde de'' vraag zal stellen
denk dat velen te lui zijn om eerst naar de vragen te kijken die al gesteld zijn EN DAN hun vraag te stellen .
(net als bij het vissen zijn ze te lui om eerst te kommen vragen waar je licht, hier gaan we vissen dus uit de weg )
en oke iedereen MOET leren en er zijn altijd vragen die je zelf niet zeker weet maar toen ik jong en knap (nu alleen nog knap) was leerde ik alles van mijn vader en nu nog en niet via en pc .
we doen het om er ALLEMAAL slimmer van te worden ander kan ik net zo goed danny fairbrass 4uur laten ('lullen'Knipoog
moet wel zeggen door dit forum is mijn schrijven veel verbeterd thx Like
Lodewijk  
#17 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 18:13:30(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
henk de cf politie.......

sorry kon t ff niet laten hehe
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Michael Horn  
#18 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 18:29:41(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Het valt van veel kanten te bekijken. Er staat echt genoeg op het forum, bijna alles wel wat de zo genoemde 'jonkies' zouden willen weten en dan nog meer. Echter is 't een forum om de redenen dat je kan posten, vragen reageren, etc. Als we rekening houden met de hoeveelheid informatie die er al op staat dan zou dit betekenen dat er nog weinig te vragen valt. Ik ben van mening dat het soms geen kwaad kan en we er inderdaad allemaal van leren.

Zelf ben ik ook pas 22 en voel mij aangesproken als het gaat om nieuwelingen/jonkies en ik heb ook zeker vast wel eens een vraag gesteld die al eerder gesteld is.

Persoonlijk kan ik me meer ergeren aan posts als '+1' (ga lekker op dumpert +1 geven) en posts als 'ik ook' (fijn om te weten maar onderbouw het eens).
Het ontopic blijven lijkt naast het zoeken op 't forum ook erg moeilijk hoor. Mensen zouden meer respect mogen hebben voor topicstarters en dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die meerdere onnodige topics starten maar meer over de subjectieve topics waar we nog zat van kunnen leren. Blijf ontopic of ga lekker in 't thee kransje praten en zoals Henk ook al aangaf, los je ruzies of discussies pm uit en niet zo open op 't forum.

Het is tegenwoordig belangrijker dat een ander weet wat jij hebt en vindt dan dat je de ander ook echt helpt met wat hij of zij wilde weten.
Het vissen wordt steeds commerciëler.

Excuses voor de grove taalfouten.
Henk Haarlem  
#19 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 18:29:47(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Lodewijk schreef:
henk de cf politie.......

sorry kon t ff niet laten hehe

Jij mag dit zeggen Loodje Knipoog

Maar kijk wat er nu alweer hierboven gebeurd, reageren op een reactie en niets over het topic zeggen, dan wel bijdragen aan de conversatie.
Mvg. Henk Haarlem.

Ruud Gosselink  
#20 Gepost : dinsdag 28 mei 2013 18:38:52(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Henk Haarlem schreef:
David;

Quote:
Taalgebruik is wel erg netjes voor een jongetje van 10.

Dat zeker (hij is een compliment voor zijn ouders) heb het dan ook niet over taal gebruik maar over gebruik taaltekens. Knipoog

"Die sommige he"
Dit sloeg op iemand die hier eens van 17:30 tot s'avonds ± 23:00 uur geweest is, en begon met spammen en na een reactie van mij over ging in debielen taal, nu kan ik daar goed mee omgaan, maar toch, zo'n idioot komt er toch ff in hier. Knipoog

Henk, wanneer het verwijswoord naar een enkele persoon verwijst gebruik je geen 'sommige', maar 'die ene' of 'die enkele' , wanneer je naar meerdere personen verwijst komt er een n achter (sommigen) Wanneer je naar zaken verwijst, dat zouden in die zin de taalfouten kunnen zijn ,dan is het correct zonder n.

Gewoon effe zeuren, omdat het kan....Mee eens Mee eens

Verder mee eens. Hoewel ik zelf ook niet helemaal schoon ben van off-topic- of domme antwoorden.

Het zijn ook niet allemaal kinderen die wel heel slordig zijn in het taalgebruik. Het lijkt wel of er onder de karpervissers een heel hoog percentage dyslexie heeft.
(Inclusief mijn maat, maar die zit nergens op een forum.)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
4 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.