logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
remon v wanrooij  
#1 Gepost : woensdag 22 mei 2013 19:35:45(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Beste forumleden,

Een lente als deze hebben weinig tot geen mensen meegemaakt op het forum laat staan de bewoners van het water.
De water temperaturen op de grote kanalen / rivieren bereiken maar net de 16 graden op de ondiepe stukken.
De paai was voorheen al lang voorbij gezien het water ook allang boven de 18+ had moeten zijn, maar ik vraag mijzelf nu het volgende af:

Wachten ze tot het water echter warmer is of sluipt de natuurlijke tijdklok in en letten ze niet meer op de temperatuur?

Ik weet precies de paaiplaatsen op de kanalen / rivieren die ik bevis maar heb in de afgelopen 2 weken niks gemerkt of het is gebeurd op de dagen dat ik niet aanwezig was op het water.

Mvg

Rémon

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 mei 2013 19:36:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Sponsor
freaky  
#2 Gepost : woensdag 22 mei 2013 22:14:04(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
toch echt de temperatuur voor nodig, en niet de bioklok van ze.

vorig jaar (mss zelfs 2 jaar geleden, weet het niet meer), was hier in de buurt op gegeven moment de paai ook begonnen, maar werd afgekapt door ineens een forse daling in temperatuur en heel erg wisselvallig weer, was maar 1 dag dat er gepaaid was.
en na paar weken steeg de temperatuur weer en na paar dagen redelijk stabiel rond de 20 graden zag ik weer paaiende karpers, ook op de wateren waar die paar weken ervoor gepaaid werd
leer om te vangen, vang om te leren
denotte  
#3 Gepost : vrijdag 24 mei 2013 12:03:40(UTC)
denotte

Nieuwe uitzetting

heb dit jaar ook al paaitoestanden gezien karper duwde men top van hengel gwn langs de kant ... en toen temp opnieuw zakte was dit idd terug gdn ...
dus zoals freaky al zei ze stoppen zodra de temp te laag is en wachten af zeker Tong
Lodewijk  
#4 Gepost : vrijdag 24 mei 2013 12:15:22(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
hier hetzelfde,
nog geen tekenen van paai.
nu kan de vis wel op een gegeven moment zeggen 'nu is het genoeg' en word het uitgescheten en vervolgens eten ze het op.
het kan natuurlijk ook dat ze het bij zich houden en dat de boel 'versteend' in de maag met alle gevolgen van dien natuurlijk.....
hopen op een snelle paai maar dat zal hier voorlopig ook nog niet zijn
vorig jaar was het 14 mei
jaar daarvoor 28 april al

die gene die nu nog gaat lopen klagen over opwarming van de aarde die steek ik neer met me ijskrabber
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
big carp  
#5 Gepost : vrijdag 24 mei 2013 17:54:18(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
opwarming van de aarde heeft er zeker iets me te maken de natuur verandert stil aan en de dieren zijn de eerste die het voelen of te maken me hebben !!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.