Nieuwe uitzetting Lid sinds: 25-5-2011(UTC) Berichten: 9
|
Yoo mede- karpervissers,
Ik wil dit jaar eens wat gaan knoeien met het inmiddels bekende zigrig systeem. Om de kansen te vergroten wil ik graag wat voer op de stek hebben. Nu zijn er steeds meer fabrikanten van speciaal "zig" aas maar dit vind ik echt belachelijk duur.
Ik zat zo is te denken, met een huis tuin en keuken mix moet je ook uit de voeten kunnen komen. Hebben jullie misschien nog ideeën? Zelf dacht ik al aan melk (wolk effect), gemalen mais uit blik (zinkt heel langzaam), noten olie, ordinair witbrood, gebroken katten/hondenbrokken en om het geheel wat aan te dikken wat basis lokvoer.
Als je iets te binnen schiet of je hebt een goede tip, gooi hem hier neer!
Groeten, Bastiaan
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
gaan die brokken niet drijven? |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
gewoon een zig bug er aan.. en single bait vissen ! werkt ook wel |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
|
@daniel,
Ja! maar dat is ook de bedoeling! ik wil proberen in elke laag een beetje voer te krijgen.
@michiell,
Jij al ervaring met de single zigbugs?
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 79
|
melkpoeder, havermout, maisolie, gedroogde insecten (vogelvoer),... Er zijn zoveel dingen die zweven en drijven. Je kan het zo gek niet bedenken.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Tortelduivenvoer,hennep,maples en tijgernoten. Samen met sardine, cocosmelk, tarwebloem, pellets en (gemalen) boilies. Werkt perfect over de zigs!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
gecrusht kempzaad met melk en tonijn uit blik ;P
|
|
|
|
|
@ferenc, dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit zeg! Mooi voertje Ben er laatst voor het eerst op uit geweest met de zig. Ik gebruikte verkruimelde en geweekte hondenbrokken. Het zag er prachtig uit maar helaas kwam er niets op de kant.. Vind nog erg lastig om de dieptes te bepalen. Groeten, Bastiaan
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Gewoon witbrood om je lood kneden. Dit brokkelt langzaam af en zal dan langzaam omhoog komen. Goedkoop en werkt erg goed.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-12-2012(UTC) Berichten: 155
|
|
Als je niet gaat vang je zowiezo niks! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Kokosnoot melk door de mix. Geeft een wolk waar je U tegen zegt!
Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-3-2012(UTC) Berichten: 83
|
kijk is naar nash 2013 dvd daar word heel het systeem uitgelegd bij de nash dealers meestal gratis mee te krijgen
|
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
In dit korda filmpje bespreekt ali hamidi uitvoerig over bijvoeren met zig rig vissen. Kort samengevat gooit hij 6, 7 tal spods met een redelijk natte mix met veel zwevende deeltjes bovenop de rig, uiteraard afgemaakt met een flinke lading goo (kopuh kopuh kopuh). Karpers happen op half water naar de zwevende deeltjes en komen vanzelf je rig tegen. Ik geloof dat ie er bij aanvang een spod op 6, 7 ingooit. http://nl.korda.co.uk/movies/?id=237
|
|
|
|
|
Heb de voermethode zelf nog niet getest, maar ben laatste tijd wel wat aan het ziggen geweest. Helaas tot zover nog niks gevangen, maar 1x een korte oploper gehad. Gooi m ook nog te vaak in de war, nog maar even wat op verzinnen.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 16-3-2013(UTC) Berichten: 82
|
uw haakje een foumpje eropsteken en rond uw bubble draaien en terug op je haak. zo slingert het niet als je ingooit zo komt het lood mooi voorop en volgt de bubble met de haak eenmaal in het water lost het mooi Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 mei 2013 11:46:51(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Helaas ook weer zo'n inhoudsloos filmpje die eigenlijk over vanalles gaat om te kunnen verkopen, maar inhoudelijk maar 0,001245% over het zig-(bug)rig zelf gaat.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Andre schreef:In dit korda filmpje bespreekt ali hamidi uitvoerig over bijvoeren met zig rig vissen. Kort samengevat gooit hij 6, 7 tal spods met een redelijk natte mix met veel zwevende deeltjes bovenop de rig, uiteraard afgemaakt met een flinke lading goo (kopuh kopuh kopuh). Karpers happen op half water naar de zwevende deeltjes en komen vanzelf je rig tegen. Ik geloof dat ie er bij aanvang een spod op 6, 7 ingooit. http://nl.korda.co.uk/movies/?id=237 Hmm.. dit filmpje gaat al voor 2,1547% over het zig(bug)-rig vissen. We gaan vooruit ;-). PS: ik neem het de posters van de links naar de filmpjes op geen enkele wijze kwalijk dat de inhoud zo beroerd is overigens!
|
|
|
|
|
Als het over het voeren icm zigvissen gaat is dat korda filmpje heulemaal niet gek toch? De vismethode zelf had meer informatief gekund idd :-).
Probleem wat ik overigens regelmatig tegenaanloop is dat de wateren of iig de stekken waar ik vis heulemaal niet zo diep zijn. Zeg een anderhalf tot 2 meter. In die situaties ben je vind ik met een lange onderlijn beter af dan met zo'n zigfloat.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.