25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Jorden schreef:Als ik het kon zou ik zelf meer geld uitgeven aan molens dan hengels... aangezien je tegenwoordig al een goede hengel hebt voor 50 euro. In ieder geval, koop geen goede hengel en slechte molen OF een slechte hengel en goede molen... wat hut heeft dat? Er blijft een zwak punt in je opstelling. Koop iets dat met elkaar overeenkomt. Mijn hengels kwamen 75 euro het stuk, en mijn molens ook. Voor mij de perfect combinatie ON TOPIC: Ik vermoed dat je op een betaalwater gaat vissen? Meestal kent de vis wel een paar truken om vrij te kunnen komen en aangezien je een budget hengel hebt gekocht (niks verkeerd mee!) moet je gewoon oppassen in gevaarlijke situaties (moet altijd natuurlijk..), je hengel zal alles wel aankunnen Veel plezier! Wat is dan een slechte hengel??? De gebruiker van de hengel bepaald wat de hengel kan.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
jannes schreef: Wat is dan een slechte hengel??? De gebruiker van de hengel bepaald wat de hengel kan.
Daar ben ik het niet met eens... de hengel bepaalt wat de gebruiker kan doen. Een goedkopere hengel bepaalt bijvoorbeeld dat de gebruiker maar tot dat gewicht kan werpen. En een slechte hengel is nogal ruim niet? Is moeilijk om uit te leggen... Ik heb zelf een tijdje gevist (toen ik pas begon) met stokken van 20 euro/stuk. Opzich waren dat geen "slechte" hengels op vlak van kwaliteit, maar ze drilde gewoon voor geen meter! Mijn ervaringen met goedkopere stokken is dat ze vaak snel hun stijfheid verliezen waardoor je de volledige controle over je worp, vis én visserij in het algemeen verliest. Ik spreek nu wel over een paar jaar geleden, in de tussentijd is er al veel veranderd in de goedkopere klasse van het vismateriaal... |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
Jorden schreef:Als ik het kon zou ik zelf meer geld uitgeven aan molens dan hengels... aangezien je tegenwoordig al een goede hengel hebt voor 50 euro. In ieder geval, koop geen goede hengel en slechte molen OF een slechte hengel en goede molen... wat hut heeft dat? Er blijft een zwak punt in je opstelling. Koop iets dat met elkaar overeenkomt. Mijn hengels kwamen 75 euro het stuk, en mijn molens ook. Voor mij de perfect combinatie ON TOPIC: Ik vermoed dat je op een betaalwater gaat vissen? Meestal kent de vis wel een paar truken om vrij te kunnen komen en aangezien je een budget hengel hebt gekocht (niks verkeerd mee!) moet je gewoon oppassen in gevaarlijke situaties (moet altijd natuurlijk..), je hengel zal alles wel aankunnen Veel plezier! bedankt, ja het is een betaalwater"etang marco. mijn hengels zijn niet heel slecht maar misschien iets minder als mijn molens aangezien ik pas 2 shimano baitrunners heb gekocht!! |
|
|
|
|
|
Jorden schreef:jannes schreef: Wat is dan een slechte hengel??? De gebruiker van de hengel bepaald wat de hengel kan.
Daar ben ik het niet met eens... de hengel bepaalt wat de gebruiker kan doen. Een goedkopere hengel bepaalt bijvoorbeeld dat de gebruiker maar tot dat gewicht kan werpen. En een slechte hengel is nogal ruim niet? Is moeilijk om uit te leggen... Ik heb zelf een tijdje gevist (toen ik pas begon) met stokken van 20 euro/stuk. Opzich waren dat geen "slechte" hengels op vlak van kwaliteit, maar ze drilde gewoon voor geen meter! Mijn ervaringen met goedkopere stokken is dat ze vaak snel hun stijfheid verliezen waardoor je de volledige controle over je worp, vis én visserij in het algemeen verliest. Ik spreek nu wel over een paar jaar geleden, in de tussentijd is er al veel veranderd in de goedkopere klasse van het vismateriaal... Volgens mij waren jou worden; je hengel zal alles wel aankunnen. Elke hengel heeft zijn grenzen. Een duurdere hengel kan ook niet alle gewichten weg zetten, dus elke hengel heeft zijn limiet, tenzij je gaat vissen met je spothengels met 0.? mm draad. Bewerkt door de gebruiker zondag 14 april 2013 22:27:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
jannes schreef: Volgens mij waren jou worden; je hengel zal alles wel aankunnen. Elke hengel heeft zijn grenzen. Een duurdere hengel kan ook niet alle gewichten weg zetten, dus elke hengel heeft zijn limiet, tenzij je gaat vissen met je spothengels met 0.? mm draad.
Ik snap niet direct wat je wil zeggen? Maar mijn *woorden (niet worden) kloppen wel. Zijn hengels zullen de trip naar Frankrijk zeker aankunnen. Alleen zal hij met de zwaardere en sterkere vissen meer moeilijkheden hebben door zijn iets goedkopere hengel. Dit is een algemeen feit? Een duurdere hengel met beter carbon zal in zo een omstandigheden blijven presteren, terwijl zijn goedkopere hengel zijn limiet heeft bereikt. |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Jorden schreef:jannes schreef: Volgens mij waren jou worden; je hengel zal alles wel aankunnen. Elke hengel heeft zijn grenzen. Een duurdere hengel kan ook niet alle gewichten weg zetten, dus elke hengel heeft zijn limiet, tenzij je gaat vissen met je spothengels met 0.? mm draad.
Ik snap niet direct wat je wil zeggen? Maar mijn *woorden (niet worden) kloppen wel. Zijn hengels zullen de trip naar Frankrijk zeker aankunnen. Alleen zal hij met de zwaardere en sterkere vissen meer moeilijkheden hebben door zijn iets goedkopere hengel. Dit is een algemeen feit? Een duurdere hengel met beter carbon zal in zo een omstandigheden blijven presteren, terwijl zijn goedkopere hengel zijn limiet heeft bereikt. zo denk ik er ook over |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 14-5-2013(UTC) Berichten: 6
|
Hallo!
Ik heb één Trend Majesti Carp hengel en wil graag nog een tweede kopen. Nu heb ik al gezocht, maar ik vind geen hengelsportzaak waar ze deze hengels nog verkopen! Weet iemand waar ze nog te koop zijn in de buurt? Ik woon in België, in de Kempen.
Alvast bedankt! Groetjes, Kim |
"Karpervissen is een echte way of life" |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
ah ik weet wel eentje wait a sec |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
|
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
|
En Koster heeft ze niet op voorraad!!
|
|
|
|
|
Kim schreef:Hallo!
Ik heb één Trend Majesti Carp hengel en wil graag nog een tweede kopen. Nu heb ik al gezocht, maar ik vind geen hengelsportzaak waar ze deze hengels nog verkopen! Weet iemand waar ze nog te koop zijn in de buurt? Ik woon in België, in de Kempen.
Alvast bedankt! Groetjes, Kim ik woon vlakbij henkkoster, wou deze ook halen. alleen hij bleek uit het assortiment te gaan, en was er niet meer (in de winkel dan). de webshop misschien wel, maar ik zou dan wel opschieten. |
|
|
|
|
|
Bedankt! Bij Henkkoster staat "Momenteel niet beschikbaar"... Of is dat voor als je online besteld? Misschien toch eens een mailtje sturen De goeie vangst had ik ook al gezien, maar idd enkel revolution Groetjes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oke iets te vroeg gereageerd |
|
|
|
|
Dat is ook niet mis, maar ik zoek echt een Trend Majesti Carp. Heb graag twee dezelfde hengels, anders zou ik er twee nieuwe moeten kopen... Ik heb wel een online shop gevonden, waar ik de Trend hengel kan kopen. Dan wordt die opgestuurd, is dat te betrouwen?
Groetjes |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.