25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
hey ik wil zelf boillies maken om mee op een visvijver te vissen . tot nu toe wil ik dit doen een vloeibaar en een droge kruimel mix maken die samen later de boillies worden dit vloeibaar deel bestaat uit kiwi of/en banaan een beetje honing en het grootste deel ei. de kruimel mix bestaat uit droge koekjes droog brood honden brokken en een heel kleinbeetje gewoon lok voer deze twee delen (vloeibaar en droog ) voeg ik dan samen ga ik kneden maak er balletjes van en die kook ik dan in honing voor een zoete buitenkant deze laat ik dan een dag tot 2 dagen drogen en vries ze dan in . is dit een goed recept of zijn er dingen waarvan jullie denken doe dat maar beter niet. wees niet verlegen en geef gewoon maar tips . alvast bedankt
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
tomvliet1998 schreef:hey ik wil zelf boillies maken om mee op een visvijver te vissen . tot nu toe wil ik dit doen een vloeibaar en een droge kruimel mix maken die samen later de boillies worden dit vloeibaar deel bestaat uit kiwi of/en banaan een beetje honing en het grootste deel ei. de kruimel mix bestaat uit droge koekjes droog brood honden brokken en een heel kleinbeetje gewoon lok voer deze twee delen (vloeibaar en droog ) voeg ik dan samen ga ik kneden maak er balletjes van en die kook ik dan in honing voor een zoete buitenkant deze laat ik dan een dag tot 2 dagen drogen en vries ze dan in . is dit een goed recept of zijn er dingen waarvan jullie denken doe dat maar beter niet. wees niet verlegen en geef gewoon maar tips . alvast bedankt Staat denk ik wel al in andere topics, ik zou de zoekfunctie even gebruiken |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
tomvliet1998 schreef:hey ik wil zelf boillies maken om mee op een visvijver te vissen . tot nu toe wil ik dit doen een vloeibaar en een droge kruimel mix maken die samen later de boillies worden dit vloeibaar deel bestaat uit kiwi of/en banaan een beetje honing en het grootste deel ei. de kruimel mix bestaat uit droge koekjes droog brood honden brokken en een heel kleinbeetje gewoon lok voer deze twee delen (vloeibaar en droog ) voeg ik dan samen ga ik kneden maak er balletjes van en die kook ik dan in honing voor een zoete buitenkant deze laat ik dan een dag tot 2 dagen drogen en vries ze dan in . is dit een goed recept of zijn er dingen waarvan jullie denken doe dat maar beter niet. wees niet verlegen en geef gewoon maar tips . alvast bedankt Erg origineel recept, ik zou niet weten of het werkt. een goedkope basismix kost nog geen 5 euro., het enige wat wat duurder is is de flavour, alhoewel je ook gewoon hennep of vanillesuiker er doorheen kan gooien kijk internet even goed na, staan genoeg recepten |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Heb wel een paar vangende recepten voor je. Trouvit boilie, vis hier zelf al 18 jaar mee. 90% gemalen trouvit 10% griesmeel Dit aanmaken met wat eitjes en je heb een geweldige knaller van een boilie. Volgende mix bestaat uit het volgende: De basis is 1 deel polenta 1 deel volvette sojameel 1 deel griesmeel Zoetstof en een flavour ( sunny pineapple van keencarp) en je heb een prima vangertje. Kleurstof groen en green zing flavour en Tim van zanten gaat ze stelen van je Basismix kan je eventueel verreiken met 1 deel vismeel of birdfood Maak het je niet te moeilijk, heb 1000den kg's gedraaid en belangrijkste is dat je verse en goede ingrediënten gebruikt.
|
|
|
|
|
ferenc schreef:Heb wel een paar vangende recepten voor je. Trouvit boilie, vis hier zelf al 18 jaar mee. 90% gemalen trouvit 10% griesmeel Dit aanmaken met wat eitjes en je heb een geweldige knaller van een boilie. Volgende mix bestaat uit het volgende: De basis is 1 deel polenta 1 deel volvette sojameel 1 deel griesmeel Zoetstof en een flavour ( sunny pineapple van keencarp) en je heb een prima vangertje. Kleurstof groen en green zing flavour en Tim van zanten gaat ze stelen van je Basismix kan je eventueel verreiken met 1 deel vismeel of birdfood Maak het je niet te moeilijk, heb 1000den kg's gedraaid en belangrijkste is dat je verse en goede ingrediënten gebruikt. Vis je altijd met dit recept en vang je er ook goed op?? mvg daniel |
|
|
|
|
|
Vis uiteraard ook met andere boilies. Maar de trouvit is een boilie die in elk watertje wel vis op de kant brengt. Als ik nog maar met 1 boilie mocht vissen dan zou het deze zijn.
Veel mensen stappen allemaal over op "moderne" ingrediënten en vergeten de trouvit.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
En dan kost een basismix nog geen 2 euro.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Tis alleen jammer dat die eieren tegenwoordig zo duur zijn.Ze zijn het duurste in mn hele boilie |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
We hebben hier in de buurt een aantal boerderijen die eieren verkopen. Een ervan noemen we het ''eiervrouwtje''. Daar gaan we voor de eieren. Meestal vragen we het van te voren, maar 4- of 500 kneusjes zijn geen probleem en dan betalen we 6 of 7 cent per stuk. Dan heb je ongeveer 50 cent aan ei in een kilo mix.
|
|
|
|
|
ferenc schreef:Vis uiteraard ook met andere boilies. Maar de trouvit is een boilie die in elk watertje wel vis op de kant brengt. Als ik nog maar met 1 boilie mocht vissen dan zou het deze zijn.
Veel mensen stappen allemaal over op "moderne" ingrediënten en vergeten de trouvit.
ik zal het is proberen |
|
|
|
|
|
En als het niet lukt wil ik best een kleine know how hierover maken. Kan eventueel ook wel wat mix opsturen
|
|
|
|
|
Ruud Gosselink schreef:We hebben hier in de buurt een aantal boerderijen die eieren verkopen. Een ervan noemen we het ''eiervrouwtje''. Daar gaan we voor de eieren. Meestal vragen we het van te voren, maar 4- of 500 kneusjes zijn geen probleem en dan betalen we 6 of 7 cent per stuk. Dan heb je ongeveer 50 cent aan ei in een kilo mix. Dat scheelt nog al.Ik was laatst bij een eierboer toen vroeg ik ook naar 'kneusjes' die boer zei dat er een tekort aan eieren was en dat ie voor kneusjes bijna evenveel kreeg als gewone.Die kneusjes gingen dan niet voor consumptie maar in de shampoo en dergelijke vertelde die me |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 16-3-2013(UTC) Berichten: 82
|
sweetner kan je er ook in doen werkt goed hoor die van solar powered candy gebruik ik
|
|
|
|
|
ferenc schreef:En als het niet lukt wil ik best een kleine know how hierover maken. Kan eventueel ook wel wat mix opsturen Kan je dat aub doen? wil het graag proberen ! |
|
|
|
|
|
FisherDaniel schreef:ferenc schreef:En als het niet lukt wil ik best een kleine know how hierover maken. Kan eventueel ook wel wat mix opsturen Kan je dat aub doen? wil het graag proberen ! Wat? De know how of de mix opsturen? Als je de mix wilt praten we hier privé wel even over. Zal voor de know how wel even praten met de beheerders
|
|
|
|
|
ronald308 schreef:Ruud Gosselink schreef:We hebben hier in de buurt een aantal boerderijen die eieren verkopen. Een ervan noemen we het ''eiervrouwtje''. Daar gaan we voor de eieren. Meestal vragen we het van te voren, maar 4- of 500 kneusjes zijn geen probleem en dan betalen we 6 of 7 cent per stuk. Dan heb je ongeveer 50 cent aan ei in een kilo mix. Dat scheelt nog al.Ik was laatst bij een eierboer toen vroeg ik ook naar 'kneusjes' die boer zei dat er een tekort aan eieren was en dat ie voor kneusjes bijna evenveel kreeg als gewone.Die kneusjes gingen dan niet voor consumptie maar in de shampoo en dergelijke vertelde die me Dat was verleden jaar. Ik heb dit jaar niet zelf gedraaid.Dus mijn informatie kan best verouderd zijn. Omdat de prijzen in de supermarkt niet echt veel hoger zijn had ik me gedacht dat de kneusjes ook hetzelfde waren gebleven.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Voor eieren ging ik naar de "Turk" die buurtsupers, blad eieren per 30 €2.50 |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
ferenc schreef:FisherDaniel schreef:ferenc schreef:En als het niet lukt wil ik best een kleine know how hierover maken. Kan eventueel ook wel wat mix opsturen Kan je dat aub doen? wil het graag proberen ! Wat? De know how of de mix opsturen? Als je de mix wilt praten we hier privé wel even over. Zal voor de know how wel even praten met de beheerders super! |
|
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:Voor eieren ging ik naar de "Turk" die buurtsupers, blad eieren per 30 €2.50 Daar maar is een keer kijken dan bedankt |
|
|
|
|
ik haal eieren altijd op de kinderboerderij
12 eieren voor 1 euro |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.