CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Penvisserij
»
Top 3 aas tijdens het penvissen?
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Absoluut zoete maïs in blik . Dat is mijn nummer 1 aas met de pen. Ook willen regenwormen vaak verassend goed vangen. Mijn top 3 is dus: 1 - Mais 2 - Regenwormen 3 - kikkererwten Bewerkt door de gebruiker dinsdag 27 november 2012 12:54:12(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 3-1-2013(UTC) Berichten: 22
|
-Zachte mais -kikkererwten -Wormen
Buiten die 3 gebruik ik ook (soms)nog wel eens 12mm boilie. |
Carp Counter 2013: 0
PB SchubKarper: 20 pond PB SpiegelKarper: 20 pond |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 26-1-2013(UTC) Berichten: 3
|
ik pen redelijk vaak en mag van me zelf wel zeggen dat ik daar redelijk veel ervaring in heb! vissers zoeken elkaar op en ik gaa zoo eens ook vaak met wat karper liefhebbers met een pennetje op pad en meestal pak ik altijd op een bizare weize achter elkaar karpers op diverse stekjes terweil mede vissers een dag hard werken voor 1 of twee karpertjes. ik vis dan ook niet graag met mais onder de pen. dat klinkt heel raar maar ik voer hier alleen mee ik gebruik ook vaak kikkererwten hennep of linzen en niet te vergeten duivenvoer. ik voer redelijk compact op diverse stekjes en laat na een half uur meestal precies mijn aas op het voer zakken. meestal resluteerd dit na een tot 2 minuten gelijk tot een aanbeet. als haak aas gebruik ik een flinke pluim brood wat langzaam naar de bodem zakt dit is ook meestal het eerste wat de vis pakt. verder pen ik ook op karper putjes daar gebruik ik kattenvoer uit blik. ik maak ook daarmee een stek en voer na elke karper een half blikje geloof me als daar de karpers daar op los gaan dan vang je gewoon als een malle terweil andere vissers toe kijken en denken huh hoe doet ie dat nou! dat heb ik al vaak gehad. verder presenteer ik me aas een stukje op de bodem of een stukje erboven. verder hangt er aan mij lijn een pennetje wat vrijwel recht is dus dat minder weerstand heeft als een rondere als deze onder shiet. ik vis liever niet met wormen onder de pen omdat ik hier alleen maar paling op vang. www.carpteamzuid.com dus mijn top 3 aas is kattenvoer brood en op kleine watertjes doen nep maden het ook heel goed! Bewerkt door de gebruiker zondag 27 januari 2013 13:00:10(UTC)
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 3-3-2013(UTC) Berichten: 4
|
Voerplekjes maken met pellets (alle soorten maten door elkaar) en vervolgens met een zachte hookpellet van weco op een hair gaan vissen. Een klein dumbeltje van nutrabait wilt ook wonderen verrichten!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 7-5-2013(UTC) Berichten: 151 Locatie: Arnhem Bedankjes: 7 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
1 maiskorreltje op hair met een made erbij maar je kunt ook nog met kikkererwten vissen groet jermaine |
Like ook onze FaceBook Pagina! Carp&PikeFishingTeam Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
1. tijgernoot aan hair 2. mais aan hair 3. wormen aan haakje |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
mais en tijgernoten, en al zie je een karper vlak voor je zitten, gooi er een dikke worm voor zijn neus en 9 op de 10 keer pakt hij hem! gewelidg! |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-5-2013(UTC) Berichten: 3
|
Maden,mais & wormen
(Met wormen heb je alleen wel veel baars als bijvangst) |
PR = 32 pond PR 2013 = 25 pond 5 jaar ervaring. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
Carp-thomas schreef:Maden,mais & wormen
(Met wormen heb je alleen wel veel baars als bijvangst) water waar ik altijd met de pen vist zit geen baars xd |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-11-2010(UTC) Berichten: 339
|
Mais of wormen op de hair |
leef het leven zoals je wilt ben zoals je bent en doe vooral wat je zelf wilt doen in je leven |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Iedereen heeft het over wormen, ik vang er tot nu, alleen maar snoekjes op van 20/25 cm. Bewerkt door de gebruiker donderdag 9 mei 2013 00:35:09(UTC)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
jannes schreef:Iedereen heeft het over wormen, ik vang er tot nu, alleen maar snoekjes op van 20/25 cm. lache!! maar wormen zijn toch wel top aas hoor |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Mais, wormen, kaas |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 7-5-2013(UTC) Berichten: 151 Locatie: Arnhem Bedankjes: 7 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
1:mais 2 ieren 3 ellets vind ik het beste aas voor penvisserij! |
Like ook onze FaceBook Pagina! Carp&PikeFishingTeam Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar |
|
|
|
|
hoe kan dat nou weer ik wou gewoon mais pieren en pellets typen en komt dat er! RAAR!!!! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
een : met daar een p achter maakt Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 82
|
wat dooie maden en mais om te voeren (een wormpje kan er ook tussendoor). 1 maisje in de lengte op de hair met een neppe maden erop. tot nu toe leuk wat vis erop kunnen vangen. ik moet wel zeggen, ga niet op water met veel witvis hiermee vissen. maar dat snappen de meeste denk ik wel! |
keep fishing! dat is het motto |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 27-10-2013(UTC) Berichten: 13
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Helemaal niemand die graag met kaas vist? Mooi, dan zal dat mijn nr 1 killeraas wel blijven.
Vind het erg moeilijk om tot 3 te beperken, maar denk toch: - brood - kaas - aardappel (deze kook ik dan tegelijk met voorgeweekte hennep en 2 handjes harde kattenbrokken erbij in de pan. Die kattenbrokken gaan op een gegeven moment heel ranzig schuimen, samen met de aardappel en de hennep krijg je dan een heel apart geurtje, wat gewoon ruikt naar karper. - toch een 4e: wormen, maar vind dit slechts in een heel beperkt aantal gevallen de juiste keuze. Ik vis alleen met wormen wanneer ik 100% stalking ben en het nagenoeg voor z`n neus kan laten zakken. Golven bij een rietkraag aan de eigen oever, dan gaan er een paar wormen op.
Met mais vis ik niet graag, omdat de vissen die ik het liefste zou vangen er deirect tussenuit peren (met haast) zodra ze een handje mais zien. |
Nooit begrepen waarom er zo vaak gezegd wordt dat met penvissen over het algemeen kleinere vissen worden gevangen. Gemiddelde van de laatste 10 vangsten met de pen: 28,5 pond (kleinste vis 16p, grootste 41p). |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
remon v wanrooij schreef:Mais, wormen, kaas Ik zie hier toch ook iemand kaas noemen..
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-10-2013(UTC) Berichten: 38
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Warme maanden: 1 broodvlok/korst 2 maïs 3 side-hooking boilie (bbq) Dit leg ik in op 2 handen voer, op basis van legkorrels.
Koudere maanden: 1 kikkererwten 2 maïs 3 kattenvoer (nat) Dit leg ik op een bedje voer van broodkruim/kikkererwten en iets zoets zoals stroop of bijvoorbeeld scopex. |
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Penvisserij
»
Top 3 aas tijdens het penvissen?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.