logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
l-o-r-e-n-z-o  
#1 Gepost : zondag 5 mei 2013 12:40:49(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Iemand tips voor het uitvaren van zigrig met voerboot (bt3) voerbak achterop.

Het is maar dat die rig van 1 meter niet in de war geraakt heb wel ervaring met het uitwerpen met zigrig maar zelfs die geraakt soms in de war.Dus... .
Ik zou het volgende week wel eens proberen in frankrijkThe boogie .
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : zondag 5 mei 2013 13:17:17(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Heel simpel, lood in je bakje en de zig achter je boot aan slepen.
l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : zondag 5 mei 2013 18:38:58(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
bedankt ik had het zo nog niet bekeken simpel maar goedLike .
Andre  
#4 Gepost : maandag 6 mei 2013 08:58:30(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Volgens mij mag iets minder dan 1m ook wel, zeg 60 - 70 cm. Ik merk dat dat het uitwerpen (oke niet de vraag) net iets makkelijker maakt. Wat je ook kunt doen is je onderlijn voorzicht oprollen en vastzetten met een beetje pva. Misschien is dat pva niet eens nodig in het voerbakje
ferenc  
#5 Gepost : maandag 6 mei 2013 19:35:32(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Lengte van de zigrig is afhankelijk van de diepte waarop de vis zich bevindt. Dit kan idd 60 cm zijn maar heb ook al 8 meter meegemaakt.
mike.l  
#6 Gepost : maandag 6 mei 2013 21:22:51(UTC)
mike.l

15 ponder

Gewoon optuigen zoals je een peilhengel optuigd, dan kan je vanaf je hengel de diepte zelf instellen door het aantal meters te tellen wat je omhoog gaat.(lijn geven)
Als extra drijfvermogen zet ik een ouderwetse transparante buldo in, deze zet ik op ca. 1 meter van het haak-aas.
Zeker met een voerboot met een dieptemeter vind ik dat de gemakkelijkste manier, maar ook met inwerpen gaat dit goed, maak je lijn naar het aas vast met een pva-wokkel aan de dobber en je gooit niet meer in de war.
Bij inwerpen kan je ook een klein pva-netje met wat drijvend voer bevestigigen, dan gaat de dobber je haak-as niet voorbij, werkt dus ook anti-tangle.
Bij deze methode hoef je dus niet meer te werpen met "onderlijnen" van een paar meter.
Andre  
#7 Gepost : dinsdag 7 mei 2013 10:10:04(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
ferenc schreef:
Lengte van de zigrig is afhankelijk van de diepte waarop de vis zich bevindt. Dit kan idd 60 cm zijn maar heb ook al 8 meter meegemaakt.

Wat Mike zegt, dat hoeft niet in te houden dat je ook een onderlijn hebt van 8 meter ;-). Zelf merk ik bij een meter onderlijn dat ingooien nog wel eens problematisch wil zijn, bij 60 - 70 cm is dat al een stuk minder merk ik. Of dat enigszins logisch is weet ik niet Huhh...

Verder helpt een pva wokkel op de haak, alhoewel ik denk dat dat pva zakje misschien nog wel beter werkt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.