Hoi Henk,
We zitten denk ik wel op één lijn.
Als je het hebt over het verpesten van de karpervisserij, door inderdaad vaak jeugdige karpervissers, kan ik me daar volledig bij aan sluiten.
Dat is ook een van de redenen dat ik mijn hobby ook niet meer zo kan uit oefenen als ikzelf wil.
Héél nederland heeft daar last van.
Ik mag ook wel zeggen dat dat één van de redenen is dat ik jaarlijks 1 of 2 keer naar frankrijk ga waar door alle regels zulk soort mensen wegblijven!
De regels maken de visserij daardoor niet minder aantrekkelijk, in tegendeel.
Terugkomend op het bootgebruik; De reactie van Lodewijk kan ik alleen maar onderschrijven.
Grenzen opzoekend, dumpen van voer, spelevaren noem maar op.
En inderdaad er zijn wel eens vissers waarvan ik me afvraag waar ze mee bezig zijn!
Ook volwassen hoor!
De gestelde regels kunnen dit echter onderdrukken mits, en daar schort het nog wel eens aan, de beheerder op durft te treden bij misstanden.
Vaak denken ze echter alleen maar aan het geld en niet aan de andere vissers die voor hun rust komen.
Eric, de eigenaar is verre van dat en ik weet dat Lodewijk zich ook zo op stelt.
Als je het aantal hengels per visser terug brengt van 4 naar 3 hengels getuigd dit in mijn ogen toch wel, weten waar je mee bezig bent.
Ik heb regelmatig met Eric staan praten en hij is heel bezorgt voor en over zijn vissen.
Het is wel
zijn investering van enkele tonnen wat daar in het water rond zwemt.
Mogen er dan regels zijn om zijn eigendom te beschermen???
Als men weet om te gaan met medevissers (en het voergedrag) ben ik niet tegen boot gebruik echter wijst de praktijk zowel in nederland als frankrijk uit dat dat heden ten dage niet meer mogelijk is.
Dus zeg ik
dan eerder nee dan ja tegen een boot.
Heino