logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#1 Gepost : woensdag 17 april 2013 15:51:59(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Het wordt steeds gekker.

Voor een derde hengel...€ 300 Maak effe een vuurtje.... € 260. Levend aas is de leukste € 360. Met drie hengels, levend aas en een valse naam jezelf bij een vuurtje opwarmen komt dan op € 1280. Zet je auto dan ook maar in het gras.

Hele lijst http://www.sportvisserij...downloadFile.asp?id=2010

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 20 april 2013 19:30:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : woensdag 17 april 2013 16:01:23(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Daarom houd ik me altijd aan de regeltjes Breede lachd Welke regeltjes?
Say hello to my little friend
Frank Avezaat  
#3 Gepost : woensdag 17 april 2013 16:02:03(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Meest interessante vind je hier Ruud Knipoog

http://www.carpfeeling.c...ws/2558/Boetes-anno-2013
PatricS  
#4 Gepost : woensdag 17 april 2013 16:04:12(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Klopt,

Ik heb wel eens in groningen aan een meer gevist waar dat eigenlijk verboden is. Maar ken een stiekum plekje zeg maar Knipoog
Ik weet dat het niet mag en dat het tegen de regels is, maar het is een water waar ik bijna elke dag aan denk hehe. (ziekelijk)

Nu las ik dat als je daar gepakt wordt je het 300,- kan kosten (vroeger werd het afgedaan met 70,-. 70,- wil ik er wel voor aan de kant leggen, maar 300,- pff ben een overtreder geen crimineel.

Nu weet ik wel dat het verhogen van de boetes wel werkt, aangezien ik nu daar niet meer vis. Toch ben ik van menig dat ze sommige van dit soort wateren, die zich voor de karperhengelsport echt lenen, opgenomen dienen te worden in de lijst van viswateren.

Maarja wat doe je eraan. Misschien leg ik wel een keer 300,- aan de kant hehe. Verliefdheid kost soms zijn prijs!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Ruud Gosselink  
#5 Gepost : woensdag 17 april 2013 16:07:59(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Frank Avezaat schreef:
Meest interessante vind je hier Ruud Knipoog

http://www.carpfeeling.c...ws/2558/Boetes-anno-2013

Schamen Hmmm, ik had op het forum gekeken of er al iets over stond. Helemaal niet aan de site gedacht. Nu ik het zo bekijk weet ik zeker dat ik al gelezen had ook.d'oh!
big carp  
#6 Gepost : woensdag 17 april 2013 18:59:30(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
kunnen niet streng genoeg zijn regels zijn der voor ieder een zo heeft ieder en gelijke kans
zeker als je al van tevoren weet dat het niet mag 2 hengels zijn 2 hengels door die 3de ga je heus niet meer vangen
sommige regels zijn idd belachelijk voor woorden ma ze zijn er nu eenmaal
ej de klerk  
#7 Gepost : woensdag 17 april 2013 21:01:01(UTC)
ej de klerk

25 ponder

Nederland

Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
big carp schreef:
kunnen niet streng genoeg zijn regels zijn der voor ieder een zo heeft ieder en gelijke kans
zeker als je al van tevoren weet dat het niet mag 2 hengels zijn 2 hengels door die 3de ga je heus niet meer vangen

dat wel en we moeten ons er ook aan houden maar sommige regeltjes gaan nergens over en wat mij betreft staan de boetebedragen niet meer in verhouding tot de overtreding...

Bewerkt door de gebruiker woensdag 17 april 2013 21:01:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg Klerk.

Als je thuis blijft vang je zeker weten niks.
freaky  
#8 Gepost : woensdag 17 april 2013 21:24:55(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
big carp schreef:

regels en alles prima, maar boete bedragen moeten beetje naar de ernst van de overtreding zijn vind ik.

en als je dan 300 euro voor het vissen met 1 hengel teveel vergelijkt met 220 euro voor door rood rijden.

niemand die last heeft van die 3de hengel, maar de kans dat je een ongeluk maakt als je door rood rijd is redelijk groot, en ook nog kans op iemand dood te rijden
leer om te vangen, vang om te leren
big carp  
#9 Gepost : woensdag 17 april 2013 21:53:01(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
oke door het rood rijden kost 220euro u parkeren op en gehandicapte parking kost ook meer dan 300 euro en dan sta je stil
net als dronken achter het stuur ...
we moeten wel peren me peren vergelijken als de boetes 20euro waren dee iedereen het het zal en boeltje worden dan
en idd zijn er regels die tot nix lijden maar we leven in en land met regeltjes die niet zonder andere regeltjes kunne
Roy Oostindien  
#10 Gepost : woensdag 17 april 2013 21:55:00(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Absurd hoge bedragen, ze zijn helemaal de weg kwijt! De boetes zijn zo hoog, dat een zware crimineel minder boete krijgt voor bv: drugshandel pfff. Ik weet regels zijn er om je aan te houden maar deze bedragen zijn belachelijk! En ik zie niet dat dat geld weer terug word gestopt in de visserij
PatricS  
#11 Gepost : donderdag 18 april 2013 12:16:52(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Roy Oostindien schreef:
En ik zie niet dat dat geld weer terug word gestopt in de visserij

Hoppa Like +1
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
DavidT  
#12 Gepost : vrijdag 19 april 2013 16:53:52(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
In Frankrijk zijn de boetes toch veel hoger? Zoals bijvoorbeeld voor het gebruik van een bewaarzak.
Say hello to my little friend
peter servais  
#13 Gepost : zaterdag 20 april 2013 09:29:35(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hoe zit het trouwens als je nietsvermoedend je vergunning vergeet, je bent aan het vissen met twee hengels en je word gecontroleerd?

Word je dan alleen beboet op het niet kunnen tonen van je vergunning of pakken ze dan gelijk de beide hengels er ook bij met de boete? (Dit terwijl je vergunning nog braaf op de eettafel ligt in je portemonnee die je vergeten bent)

Dit lijkt me een situatie die nog wel eens voor komt..
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : zaterdag 20 april 2013 10:00:11(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Je moet als visser kunnen aantonen dat je mag vissen op het water waar je zit. Lastig met de vispas op de eettafel.
Wanneer je dan onderweg naar huis ook nog wordt aangehouden zonder rijbewijs, want dat zit er ook in, heb je dubbel pech.
Het hangt dan af van de welwillendheid van de persoon die controleert. Daar is bijna overal gezanik over. Een kennis van me werd eens gecontroleerd en was de vergunning vergeten.
De controleur zei dat het wel goed zat, maar een uur later kreeg hij van een agent een bekeuring. Leuk gesprek en weer geen vrienden gemaakt.

Je moet trouwens die boekjes ook altijd bij je hebben.

Ik heb laatst drie jongens naast me gehad, waar niet mee viel te praten. Alle antwoorden kwamen neer op 'zal wel' en 'we zien wel' Wanneer je alle boetes bij elkaar telde die ze op dat moment konden krijgen hadden ze een leuke bromfiets kunnen kopen ( open vuur, geen vispas, drie hengels, afval om zich heen, brommers over het voetpad, dichte tent, takkeherrie, alcohol). Dat had in Frankrijk niet veel goedkoper geweest. Ook daar ligt het helemaal aan de controlerende persoon wat er geschreven wordt. Ik heb gehoord van €50 voor het vissen zonder de juiste papieren maar ook tot in beslagname en duizenden euro's boete toe.

Ik hou het er maar op dat ik probeer om netjes te vissen. ( En zo niet, dan is het de kunst om niet gepakt te worden)
Frank Avezaat  
#15 Gepost : zaterdag 20 april 2013 12:37:54(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Dat de boetes niet in verhouding staan met het gepleegde feit daar ben ik het wel mee eens.
Echter, Frankrijk wordt aangehaald, maar denk ook eens aan Belgie. Daar kan je ook voor de rechtbank verschijnen bij bepaalde overtredingen op visserijgebied Knipoog
jannes  
#16 Gepost : zaterdag 20 april 2013 18:17:42(UTC)
jannes

25 ponder

peter servais schreef:
Hoe zit het trouwens als je nietsvermoedend je vergunning vergeet, je bent aan het vissen met twee hengels en je word gecontroleerd?

Word je dan alleen beboet op het niet kunnen tonen van je vergunning of pakken ze dan gelijk de beide hengels er ook bij met de boete? (Dit terwijl je vergunning nog braaf op de eettafel ligt in je portemonnee die je vergeten bent)

Ik ben net terug van middag vissen (dikke blank), en 2 maal gecontroleerd. Je zal echt alles bij je moeten hebben en het boekje in je portemonnee gaat echt niet passen. En legitimeren trouwens zodat ze weten dat jij ook daadwerkelijk bij je vergunning hoort.
jannes  
#17 Gepost : zaterdag 20 april 2013 18:20:05(UTC)
jannes

25 ponder

Aanvulling; was binnen 2 uur na de eerste controle.
leen  
#18 Gepost : zaterdag 20 april 2013 18:28:24(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
peter servais schreef:

Voor het niet kunnen toen van een vergunning krijg je geen boete volgens mij. Voor wat je doet waar je geen vergunning voor hebt wel. Laat het rekenen beginnen ;-).

> als je nietsvermoedend je vergunning vergeet

Alzheimer truck : Briefje op je foudraal plakken ;-)
Ruud Gosselink  
#19 Gepost : zaterdag 20 april 2013 19:27:59(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Voor het niet kunnen tonen van een vergunning .... staat boven aan het lijstje,,,,,,,,,
Lodewijk  
#20 Gepost : zaterdag 20 april 2013 20:00:45(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
gewoon je papieren in je vistas gooien??
kan je ze nooit vergeten lijkt me......
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.