Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-4-2013(UTC) Berichten: 10
Bedankjes: 3 keer
|
Hallo, Ik vis al een langere tijd met de feeder en dit jaar wil ik ook graag beginnen met statisch karper vissen. Dit wil ik gaan doen op stadswatertjes maar ik vroeg mij af hoe ik hier moet voor voeren in het voorjaar. Na even op google te kijken las ik dat het vrij weinig zin heeft om nu te voeren en dat het de moeilijkste tijd is om te vissen. Hoe pakken jullie dit aan? Hoe voeren jullie of helemaal niet? zijn stadswateren geschrikt om te vissen in deze tijd? Alvast bedankt voor jullie wijsheid !!! b
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ondieptes opzoeken, vannochtend nog 1 vis kunnen vangen op 50 cm water en vorige week ook al. Voeren heeft niet echt een meerwaarde denk ik op dit moment. En je kan op elk water nu vissen. Heb nog nooit van een water gehoord dat ongeschikt is om te bevissen in een bepaald jaargetijde.
Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Weinig voeren. Net op een dressuurwater twee handjes hennep met een stuk of 10 boilies per stek er in gegooid en vannacht vissen. Morgen weet ik of het een goede tactiek is.
|
|
|
|
|
Ik had inderdaad gelezen dat hennep goed is... ik ben ook al een dag of 3 aan het voeren met hennep en maïs omdat ik dinsdag wil gaan vissen en in allemaal sessie verslagen las dat voor voeren met behoorlijke porties ging... maar daar stop ik nu dan ook maar mee... laat me weten hoe je tactiek is bevallen ruud! thanks
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Ik ben afgelopen nacht heen geweest heb dr 1 gevangen van 20 pond. Heb 2 dagen gevoerd met steeds een dag ertussen.Wanneer ik ging voeren voerde ik niet meer als 20 24mm boilies.Gisteren heb ik per hengel 6 boilies bij gevoerd en een klein handje zoete mais.Voer nog niet teveel je in deze tijden anders voer je je hele water kapot, ze zijn nog niet zoveel nodig in deze tijden |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Wanneer je gewoon een 'dagje' gaat zitten, kun je ze natuurlijk ook heel goed opzoeken. Probeer een hengel op een ondiepte, en een hengel wat dieper. Is het na een aantal uur niets, of zie je teken van leven dan kan een van de twee hengels die kant op. Wanneer je een aantal pva zakjes klaar hebt liggen kun je snel handelen en nooit teveel voeren. Dit heeft mij al aardig wat vis opgeleverd.
Wat al vertelt is, is dat de zonkant in het voorjaar veel vis op kan leveren. Het ondiepe water warmt snel op en hier mag de vis graag op af komen.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Ruud Gosselink schreef:Weinig voeren. Net op een dressuurwater twee handjes hennep met een stuk of 10 boilies per stek er in gegooid en vannacht vissen. Morgen weet ik of het een goede tactiek is. Ik had een schubje van een pond of 12. Bij aankomst alleen nog een beetje boiliekruim en een enkel handje hennep bijgevoerd.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Niet te veel voeren en bij onstakels (Overhangende planten, bruggen etc. Zou zo'n 3 dagen van te voren gaan voeren |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-4-2013(UTC) Berichten: 67
|
thanks ik heb hier ook nog wat van geleerd ;p |
vissen doe je bij de visboer
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.