50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
peter servais schreef:Dat is afhankelijk van de bodemgesteldheid, hoeveelheid waterplanten e.d. van het water waar je gaat vissen..
Ik zou de rig nemen waar jij ervaring en vertrouwen in hebt in allerlei omstandigheden. De rigs waar jij in het algemeen mee vist zijn de rigs waarvan je weet dat ze het goed doen. Misschien dat je het onderlijnmateriaal wat zwaarder kan uitvoeren en je haak iets vergroten voor die steuren van je.
Misschien dat je nog iets met de hairlengte kan doen. Dit is vooral afhankelijk van het aas dat je gaat gebruiken en de presentatie hiervan.. mooi uitgelegd peter ! niks aan toe te voegen. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Misschien nog wel op de kleuren letten die je gebruikt, op de meeste putten zijn de vissen door de wol geverfd. Laatste meter(s) goed aanpassen aan de bodemkleur. ( maar ja, ook dat is eigenlijk niet anders dan in NL )
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Dank je Thimon! Dat is altijd leuk om te lezen |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
Wij gaan voor deze 2 iig!! wat vinden jullie ervan?? Ruud & Sander heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Beide zullen volgens mij niet werken vanwege het beschermkapje. Los van dat : een aligner in het rood lijkt me iets voor een kermiskarper (waar blijft de camouflage van de rig?) De tweede foto : Hoe verwacht je daar een inhaking mee te realiseren (hoe noem je zo'n rig eigenlijk? Een "onderbroek-inhoud-rig" ? ;-)). Kortom, bij mij zul je zulke rigs nooit tegenkomen. Maar wellicht heeft het een verrassend (werkend) effect.. Bewerkt door de gebruiker maandag 8 april 2013 19:36:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
Is camouflage wel zo belangrijk als je met deze kleur pop ups vist, voor de rest mee eens.... mij zou je er niet mee zien vissen
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2013(UTC) Berichten: 200
|
Alle inhakingscriteria wat betreft draaien van de haak gooi je hiermee volgens mij overboord. Natuurlijk moeten de tackle firma's vernieuwende dingen verzinnen, maar doe mij maar een standaard krimpkousje en de boilies boven elkaar. Gewoon simpele claw rig werkt mijn inziens vrijwel overal. Wil niet zeggen dat dit niet werkt, maar ik zou er niet met vol vertrouwen mee gaan vissen. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 9 april 2013 11:04:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF |
|
|
|
|
ons inziens is de bovenste Rig met Mouth snagger hetzelfde als een simpele claw rig. als ik deze rig test op mijn handpalm haakt hij direct in, dus hetzelfde effect als een claw rig. diverse mensen vissen met bloodwormen ( of nep casters ) aan de haak met opvallende kleuren, dit is bijna hetzelfde alleen zit het om de haak ipv een shrinktube. Hier wordt dan ook niet gesproken over een KERMISKARPER. Wat dacht je van de kleuren pop-ups die gebruikt worden, lijken soms wel lollies. Hebben ook onderlijnen met Shrinktube natuurlijk, maar dit werkt in NL ook als een beest dus waarom daar niet?
de 2e foto met de 2 pop-ups naast elkaar is puur een test, we willen is gek doen. we houden jullie op de hoogte hiervan. Volgende week vertrekken we voor 4 dagen Lac de Grosley stek 10. |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2013(UTC) Berichten: 200
|
Eerst geschreven door: Ruud & ons inziens is de bovenste Rig met Mouth snagger hetzelfde als een simpele claw rig. als ik deze rig test op mijn handpalm haakt hij direct in, dus hetzelfde effect als een claw rig. diverse mensen vissen met bloodwormen ( of nep casters ) aan de haak met opvallende kleuren, dit is bijna hetzelfde alleen zit het om de haak ipv een shrinktube. Hier wordt dan ook niet gesproken over een KERMISKARPER. Wat dacht je van de kleuren pop-ups die gebruikt worden, lijken soms wel lollies. Hebben ook onderlijnen met Shrinktube natuurlijk, maar dit werkt in NL ook als een beest dus waarom daar niet?
de 2e foto met de 2 pop-ups naast elkaar is puur een test, we willen is gek doen. we houden jullie op de hoogte hiervan. Volgende week vertrekken we voor 4 dagen Lac de Grosley stek 10. Sorry ik had e.e.a. beter moeten formuleren. Van de bovenste rig geloof ik heilig dat deze indraait en haakt, alleen hoeft voor mij die mouth snagger niet omdat ik de meerwaarde er niet van zie, ook niet omdat het op een beestje moet lijken. De twijfel van inhaking had betrekking op de tweede rig. Laat in ieder geval hier even weten of jullie er succes mee hebben gehad. |
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF |
|
|
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
ik heb er ook mijn twijfels over... |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-4-2012(UTC) Berichten: 78
|
sorry leen maar wat vind jij camoufleren van je rig je schrijft net of dit een verplicht item voorwaarde is van een goede rig |
Groot of klein elke karper telt |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Persoonlijk vraag ik mij vaker af of camouflage niet een overgewaardeerd item is. Met andere woorden.... Ziet een karper het verschil tussen een takje, spijker of oud stuk vislijn of een rig... Misschien een leuk onderwerp voor een ander topic
|
|
|
|
|
idd erwin helemaal mee eens is volgens mij ook meer een hype en handig voor de tackle bedrijven gaat mij erom dat velen alles willen camoufleren maar wel met een knal fluo lichtgevend imitatie glow in the dark en weet ik wat allemaal boilie de aandacht van onze vriend karper willen trekken is volgens mij best tegenstrijdig |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
wil wil wel schreef:sorry leen maar wat vind jij camoufleren van je rig je schrijft net of dit een verplicht item voorwaarde is van een goede rig Wat jij ik begrijp bedoel nu jij toch? Wat? Ik denk dat zeker dat het uit kan maken. Of lijkt de inhakingskans nog aanwezig als de karper de lign aligner opzuigt i.p.v. de bolie? Ik zou zeggen, probeer het, maar het gaat mij te ver (heb niet alleen vertouwen in mijn aas ;-) ). Bewerkt door de gebruiker dinsdag 9 april 2013 23:20:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
inhaking en over de hier boven vertoonde rig hebben we het niet snap niet wat de kleur van de linealigner met inhaking te maken heeft ging over camoufleren niet over de werking van de rig!!dat ik nooit van mn leven met de rig als hier boven vertoond staat zal vissen is voor mijn persoon duidelijk en vertrouwen in mn rig hebben uiteraard! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
De rig op de foto is een Tjernobyl rig en is mits goed ingezet een rig om leuk aan te vangen. Op deze rig heb ik in 2010 meerdere karpers weten te strikken in Frankrijk. Juist alle frutsels van weed en weet ik wat allemaal maken de karper in mijn ogen argwanend. Boilies zijn ze wel gewend in welke hoedanigheid dan ook. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Misschien is de Tjernobyl fly-rig wel een leuke rig om voor de Carpcam in te zetten.. Dan kunnen we zien hoe argwanend de karpers zijn tegenover dit soort opvallende presentaties. Persoonlijk denk ik dat het aantal vangsten op opvallende presentaties en goed gecamoufleerde presentaties elkaar in evenwicht houden. Een opvallende presentatie is erop gericht om zich te onderscheiden van zijn omgeving (voerplek) en daardoor een aanbeet uit te lokken, ook als is het uit nieuwsgierigheid. Aan de andere kant heeft de karper bij een goed gecamoufleerde presentatie geen idee dat er een kans is dat hij zichzelf haakt. Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 april 2013 10:38:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
leen schreef: De tweede foto : Hoe verwacht je daar een inhaking mee te realiseren (hoe noem je zo'n rig eigenlijk? Een "onderbroek-inhoud-rig" ? ;-)).
tjernobyl rig is dit. het moet een larve voorstellen. is best leuk op gevangen hier |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Je bent lid sinds:: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Nu ik weer de ene na de andere rigvariant voorbij zie komen als de gene die het moet doen waar dan ook maar vooral Frankrijk, laat ik toch maar weer eens de Frankrijk kraker van mij zien. Ik noem deze de Mickey la souris rig (Als ik in Nederland vis de MikeyMousrig ) en zoals je kunt zien zit de shot on the hook niet aan de hook maar aan de hair, zeg maar de shot aan de hair. Gebruik hierbij een stiff coated onderlijntje van het merk bla bla bla (maak geen reclame). De line aligner maak ik nog steeds van een krimpkousje, ben nu eenmaal "old skool" Over de camouflage maak ik mij niet zo druk, echter met een stift heb ik met wat lijntjes en oogjes gepoogd de ronde vorm van de boilie te breken, dus daarmee zet ik de karper op het verkeerde been, vin zogezegd (voor er een discussie ontstaat over "hebben karpers benen" Ik hoop hiermee duidelijk te hebben gemaakt hoe ik zoiets aanpak en hoop ook dat jullie er iets aanhebben. Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.