logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
babyboom  
#1 Gepost : zaterdag 16 februari 2013 18:41:41(UTC)
babyboom

5 ponder

Hallo.

Dit jaar wil ik zelf gaan draaien.

Heb mooie recept voor de hebep bol.

Maar nu zou ik graag een mier zoete / vis bol willen draaien

Zelf dacht ik voor de basis mix 250 gr maais meel zoet 250 gr gries meel 500 gram soja bloem vet basis mix.

50 gr kelp 50 gr gemalen henep.200 gr koekjes meel vanille 200 gr vis meel.

5 ml vis flavor t ml zoete flavor tuti copex ect.

Heef iemand misschieb betere tips of verbeterig?

Mvg rick

Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : zondag 17 februari 2013 02:40:01(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Heb je je mix al een keer ingevoerd in een boiliecalculator?
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Karperrazzi  
#3 Gepost : zondag 17 februari 2013 10:50:51(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo Rick,

Ik vind jou hoeveelheid soja nogal hoog. 30% masimeel, 20% tarwegriesmeel en 10% soja volstaat in de meeste gevallen wel. Je hebt dan 50% over voor de rest. Je schrijft dat je een combinatie van vis en mierzoet wilt. Dat is dus het beste van twee werelden wat het gelijk lastig maakt. LT vismeel is een prima meel maar wordt vaak gebruikt. Wil je nog enigszins onderscheiden van de rest dan zijn er betere alternatieven. Als je zoet wilt kun je vismeel met dextrose combineren of een goede zoetstof (NHDC. Voor wat betreft de flavour's. Smaak is niet zo spannend maar het soort oplosmiddel wel. Snel of langzaam uitwasemen. Om de bol grover / lees beter uitlekken van je dure ingrediënten te bewerkstelligen dan is gemalen hennep zeker een middel.

Zoals je ziet kauw ik niet alles voor. Zelf ontdekken en ervan leren is leuker. Mocht je nog vragen hebben dan pm maar.

Groet.
Theo Belt
jeanke_vl  
#4 Gepost : donderdag 4 april 2013 00:46:50(UTC)
jeanke_vl

5 ponder

Dit dan toch voor een zomerrecept.. maismeel is veel te vet voor bij deze temperaturen.. eerder een 200 gram sojameel ontvet,200 gram griesmeel en 200 gram polenta als goede basis voor een wintermix. bij hogere temperaturen kan er wel wat maismeel of bloem toegevoegd worden naar mijn mening.
Karperrazzi schreef:
Hallo Rick,

Ik vind jou hoeveelheid soja nogal hoog. 30% masimeel, 20% tarwegriesmeel en 10% soja volstaat in de meeste gevallen wel. Je hebt dan 50% over voor de rest. Je schrijft dat je een combinatie van vis en mierzoet wilt. Dat is dus het beste van twee werelden wat het gelijk lastig maakt. LT vismeel is een prima meel maar wordt vaak gebruikt. Wil je nog enigszins onderscheiden van de rest dan zijn er betere alternatieven. Als je zoet wilt kun je vismeel met dextrose combineren of een goede zoetstof (NHDC. Voor wat betreft de flavour's. Smaak is niet zo spannend maar het soort oplosmiddel wel. Snel of langzaam uitwasemen. Om de bol grover / lees beter uitlekken van je dure ingrediënten te bewerkstelligen dan is gemalen hennep zeker een middel.

Zoals je ziet kauw ik niet alles voor. Zelf ontdekken en ervan leren is leuker. Mocht je nog vragen hebben dan pm maar.

Groet.
Theo Belt
Homemade is best made.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.