logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
hugovg  
#41 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:04:26(UTC)
hugovg

10 ponder

heb het niet helemaal doorgelzen maar dit topic geeft denk ik redelijk wat antwoord
http://www.carpfeeling.c...st6645_Karperbekken.aspx
keep fishing! dat is het motto
leen  
#42 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:19:16(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
hugovg schreef:
heb het niet helemaal doorgelzen maar dit topic geeft denk ik redelijk wat antwoord

En dat heeft wat met Frankrijk te maken?
hugovg  
#43 Gepost : woensdag 27 maart 2013 11:43:55(UTC)
hugovg

10 ponder

leen schreef:
hugovg schreef:

het topic gaat over de bekken van karpers.
dus lijkt mij dat het voor frankrijk niet heel anders is dan de bek van een karper in nederland.of zit ik nu helemaal fout?
in dat geval mijn excuses

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 12:11:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

keep fishing! dat is het motto
leen  
#44 Gepost : woensdag 27 maart 2013 19:54:23(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

hugovg schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:

dus lijkt mij dat het voor frankrijk niet heel anders is dan de bek van een karper in nederland.of zit ik nu helemaal fout?

Topic "karperset Frankrijk". Je stelling dat het niet heel anders is dan hier onderschrijf ik.
kroon  
#45 Gepost : woensdag 27 maart 2013 19:59:46(UTC)
kroon

30 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
leen schreef:
hugovg schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:

Topic "karperset Frankrijk". Je stelling dat het niet heel anders is dan hier onderschrijf ik.

Leen vind je reacties toch altijd wat aanvallend naar de jeugd toe.
Deze jongen bedoelt het goed laten we daar s rekening mee houden
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
leen  
#46 Gepost : woensdag 27 maart 2013 20:50:34(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

kroon schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:

Ik maak niet zozeer een onderscheid in leeftijd. Vaak is dat met die met de vreemde namen niet eens duidelijk. Is ook niet interessant. Overigens uit de verduidelijkende reactie van Hugo is het helemaal duidelijk wat hij bedoeld en ga wat dat betreft helemaal met hem mee.
Ik zie daar niet zo'n probleem in nu hij het verduidelijkt heeft.

Maar wat vindt je zelf van het onderwerp?

Ik denk zelf, maar dat begreep je waarschijnlijk al, dat ik het gevoel krijg dat de vragen (materiaal/rigs Frankrijk) ten onrechte gefixeerd is op het woord "Frankrijk". De vragen blijven beperkt tot het land en niet tot het probleem (mocht dat er überhaupt zijn). Ik vind het jammer. Dat het wellicht een jeudige is, is waarschijnlijk toeval. Dat degene die een vraag stelt over het gevraagde vaak geen antwoord krijgt, is waarschijnlijk geen toeval.

FisherDaniel  
#47 Gepost : woensdag 27 maart 2013 22:28:01(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
leen schreef:
kroon schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:
leen schreef:
hugovg schreef:

Ik maak niet zozeer een onderscheid in leeftijd. Vaak is dat met die met de vreemde namen niet eens duidelijk. Is ook niet interessant. Overigens uit de verduidelijkende reactie van Hugo is het helemaal duidelijk wat hij bedoeld en ga wat dat betreft helemaal met hem mee.
Ik zie daar niet zo'n probleem in nu hij het verduidelijkt heeft.

Maar wat vindt je zelf van het onderwerp?

Ik denk zelf, maar dat begreep je waarschijnlijk al, dat ik het gevoel krijg dat de vragen (materiaal/rigs Frankrijk) ten onrechte gefixeerd is op het woord "Frankrijk". De vragen blijven beperkt tot het land en niet tot het probleem (mocht dat er überhaupt zijn). Ik vind het jammer. Dat het wellicht een jeudige is, is waarschijnlijk toeval. Dat degene die een vraag stelt over het gevraagde vaak geen antwoord krijgt, is waarschijnlijk geen toeval.

verkeerde topic wel inderdaad, maar hij bedoeld het goed en is alleen uit op tips, leeftijd doet er niet toe om af en toe een beetje streng te zijn haha Knipoog
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
wietse97  
#48 Gepost : woensdag 27 maart 2013 23:04:02(UTC)
wietse97

25 ponder

leen schreef:
bram van gemert schreef:
als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis

Bram,

Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong.

bigpit molens zijn helemaal duur :(

ik ga denk voor de baitrunner, en doe dan voorzichtig bij de dril
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
tim_tigers  
#49 Gepost : woensdag 27 maart 2013 23:52:54(UTC)
tim_tigers

20 ponder

je hoeft geen bigpit te hebben voor betaalwaters enz , tenzij je echt superver gaat vissen.(wat meestal het geval niet is)trouwens er zit 350 m draad op als je 0.30 steekt wat nog altijd voldoende is voor de dikste karpers te drillen , mits je je slip deftig gebruikt wat je altijd moet doen , kan je zelfs meer steken dus ...
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha
RenedeV  
#50 Gepost : donderdag 28 maart 2013 00:10:20(UTC)
RenedeV

5 ponder

Kijk, we hebben hier duidelijk te maken die door het bomen het bos niet meer ziet en denkt op basis van forums, bladen en websites dat het in Frankrijk allemaal anders is.

Luister het is in Frankrijk niet anders, wat je vaak ziet is dat mensen op andere watertypes gaan vissen dan dat ze in Nederland doen en dan kan het anders zijn.

Wanneer je naar een stuwmeer gaat van 80Ha en je vist normaal op een siervijver, ja dan is het anders.

Wanneer je normaal op een klein kanaaltje zit te vissen en je gaat naar een grote rivier ja dan is het anders.

Maar ga je van siervijver naar een betaalwater dan is dat redelijk te vergelijken met watertype en hengeldruk en heb je geen ander materiaal nodig.... om de vissen te kunnen verleiden of misleiden kan je nog wel eens iets doen met de lengte van je onderlijn en of hair (extreem lang of juist extreem kort)

je hebt geen bigpit molens nodig, geen hengels van 3,5 lbs en hoeft ook niet met lijn van 40 honderdJte te vissen.

Probeer in eerste instantie met een totaal ander aas te vissen als de overige vissers en luister goed naar de beheerder (veel voeren/weinig voeren/waar voeren.

Lukt dit niet, koop dan eens wat aas van de eigenaar, hier zijn de vissen vaak aan gewend en dit geeft toch een vorm van vertrouwen op de vissen.....

Als het je eerste keer is dat je naar Frankrijk gaat, ga dan weg met een makkelijk te halen doel, bv. ik wil 1 karper vangen.

Als dit je lukt is de voldoening groot en kan je je doel gedurende de week altijd nog bijstellen...... dit kan teleurstellingen voorkomen.

Succes!
Lodewijk  
#51 Gepost : donderdag 28 maart 2013 09:24:48(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
RenedeV schreef:
Kijk, we hebben hier duidelijk te maken die door het bomen het bos niet meer ziet en denkt op basis van forums, bladen en websites dat het in Frankrijk allemaal anders is.

Luister het is in Frankrijk niet anders, wat je vaak ziet is dat mensen op andere watertypes gaan vissen dan dat ze in Nederland doen en dan kan het anders zijn.

Wanneer je naar een stuwmeer gaat van 80Ha en je vist normaal op een siervijver, ja dan is het anders.

Wanneer je normaal op een klein kanaaltje zit te vissen en je gaat naar een grote rivier ja dan is het anders.

Maar ga je van siervijver naar een betaalwater dan is dat redelijk te vergelijken met watertype en hengeldruk en heb je geen ander materiaal nodig.... om de vissen te kunnen verleiden of misleiden kan je nog wel eens iets doen met de lengte van je onderlijn en of hair (extreem lang of juist extreem kort)

je hebt geen bigpit molens nodig, geen hengels van 3,5 lbs en hoeft ook niet met lijn van 40 honderdJte te vissen.

Probeer in eerste instantie met een totaal ander aas te vissen als de overige vissers en luister goed naar de beheerder (veel voeren/weinig voeren/waar voeren.

Lukt dit niet, koop dan eens wat aas van de eigenaar, hier zijn de vissen vaak aan gewend en dit geeft toch een vorm van vertrouwen op de vissen.....

Als het je eerste keer is dat je naar Frankrijk gaat, ga dan weg met een makkelijk te halen doel, bv. ik wil 1 karper vangen.

Als dit je lukt is de voldoening groot en kan je je doel gedurende de week altijd nog bijstellen...... dit kan teleurstellingen voorkomen.

Succes!

netjes verwoord dit
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
David v. Z  
#52 Gepost : donderdag 28 maart 2013 09:27:31(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
tim_tigers schreef:
je hoeft geen bigpit te hebben voor betaalwaters enz , tenzij je echt superver gaat vissen.(wat meestal het geval niet is)trouwens er zit 350 m draad op als je 0.30 steekt wat nog altijd voldoende is voor de dikste karpers te drillen , mits je je slip deftig gebruikt wat je altijd moet doen , kan je zelfs meer steken dus ...

Ik zou toch niet met 30/100 gaan vissen als er steuren van 40 kg zittenWhistle die als ik het zo lees daniel en wietse graag willen vangen
gooi je problemen uit, vang je dromen.
Lodewijk  
#53 Gepost : donderdag 28 maart 2013 09:34:58(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ook een steur van dit formaat sloopt een 35 of 40/100 ste lijn.........
is een kwestie van goed drillen waar sommige mensen nog effe voor in de boeken moeten kijken hoe te handelen ook alweer.
hebben dr hier een paar van respectievelijk 43 40 en 38 kilo en het komt aardig vaak voor dat de rig van de buurman nog in de bek zit
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
FisherDaniel  
#54 Gepost : donderdag 28 maart 2013 10:36:38(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Haha gebeurt dat vaak?
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
wietse97  
#55 Gepost : donderdag 28 maart 2013 16:50:50(UTC)
wietse97

25 ponder

RenedeV schreef:

Succes!

bedankt voor de tips allemaal.

zo word het idd heel duidelijk allemaal

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
wietse97  
#56 Gepost : donderdag 28 maart 2013 16:52:28(UTC)
wietse97

25 ponder

tim_tigers schreef:

ja was ik ook niet van plan zo ver te vissen, ik hou het gewoon op baitrunnersAngel

soulbind3  
#57 Gepost : vrijdag 29 maart 2013 19:58:10(UTC)
soulbind3

10 ponder

leen schreef:
Lodewijk schreef:
ohwja wat ook handig is maar meer voor je vader is om alcohol testers in de auto te leggen en een geel of oranje hesje. dat is daar verplicht en jawel geloof het of niet maar ik had m al te pakken vorig jaar...... 15 euro boete voor de alcohol tester en 45 voor een hesje......

http://www.telegraaf.nl/...est_vrijwel_passe__.html

klopt helemaal maal vorig jaar frankrijk geweest dit jaar worden de regels wss weer aangescherp
dus let hier zeker op

Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
wietse97  
#58 Gepost : woensdag 3 april 2013 15:37:51(UTC)
wietse97

25 ponder

ik heb gisteren de molens gekocht: 2x de shimano ST 6000 RA. ben er blij mee!
tanks voor de tips allemaal

leen  
#59 Gepost : woensdag 3 april 2013 19:22:45(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

soulbind3 schreef:
leen schreef:
Lodewijk schreef:
ohwja wat ook handig is maar meer voor je vader is om alcohol testers in de auto te leggen en een geel of oranje hesje. dat is daar verplicht en jawel geloof het of niet maar ik had m al te pakken vorig jaar...... 15 euro boete voor de alcohol tester en 45 voor een hesje......

http://www.telegraaf.nl/...est_vrijwel_passe__.html

klopt helemaal maal vorig jaar frankrijk geweest dit jaar worden de regels wss weer aangescherp
dus let hier zeker op

Aangescherpt? In het artikel staat juist het tegenovergestelde.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.