logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
wietse97  
#1 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 18:31:34(UTC)
wietse97

25 ponder

goedemiddag,

wat zijn jullie favourieten rigs in Frankrijk?

zoek er namelijjk nog een voor ons visweekend op Etang Marco.
(moet steuren van 70 pond kunnen houdenLike )

alvast bedankt!

Wietse
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 23:55:56(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dat is afhankelijk van de bodemgesteldheid, hoeveelheid waterplanten e.d. van het water waar je gaat vissen..

Ik zou de rig nemen waar jij ervaring en vertrouwen in hebt in allerlei omstandigheden. De rigs waar jij in het algemeen mee vist zijn de rigs waarvan je weet dat ze het goed doen.
Misschien dat je het onderlijnmateriaal wat zwaarder kan uitvoeren en je haak iets vergroten voor die steuren van je.

Misschien dat je nog iets met de hairlengte kan doen. Dit is vooral afhankelijk van het aas dat je gaat gebruiken en de presentatie hiervan..

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 00:01:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
RenedeV  
#3 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:13:31(UTC)
RenedeV

5 ponder

Het is echt niet anders dan in Nederland, wat je wel vaak ziet dat men in NL op kleine waters vist en dan in FR op stuwmeren.....

leen  
#4 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:24:29(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
wietse97 schreef:
goedemiddag,

wat zijn jullie favourieten rigs in Frankrijk?

zoek er namelijjk nog een voor ons visweekend op Etang Marco.
(moet steuren van 70 pond kunnen houdenLike )

alvast bedankt!

Wietse

Ik zou de stokbrood variant of anders voor de paturain variant gaan.

jannes  
#5 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:26:23(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik sluit me bij Leen aan, maar de stokbrood doet het iets beter...
leen  
#6 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:28:05(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

jannes schreef:
Ik sluit me bij Leen aan, maar de stokbrood doet het iets beter...

Hmm.. maar dan wel soaken in een locale vin rouge. N'est ce pas? ;-).
jannes  
#7 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:30:05(UTC)
jannes

25 ponder

Nu ff zonder zottigheid, ik weet niet hoeveel keer je al in Frankrijk bent geweest, maar probeer er eerst maar is een karper te vangen. Het is daar geen hengelspel zoals op de kermis. Het lijkt het beloofde land, maar kan echt vies tegenvallen.
leen  
#8 Gepost : woensdag 27 maart 2013 00:46:06(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

jannes schreef:
Nu ff zonder zottigheid, ik weet niet hoeveel keer je al in Frankrijk bent geweest, maar probeer er eerst maar is een karper te vangen. Het is daar geen hengelspel zoals op de kermis. Het lijkt het beloofde land, maar kan echt vies tegenvallen.

Dezelfde reactie zou op kunnen gaan voor Nederland/Duitsland/Engeland etc. toch?

Je hoort me echt niet zeggen dat er geen moeilijke wateren zijn in Frankrijk (met mogelijk allemaal nog eens verschillende redenen). Maar die verschillende redenen zouden net zo goed van toepassing kunnen zijn op elk willekeurig water in elk willekeurig land.
Dat er vragen komen met als belangrijkste onderwerp "Frankrijk" snap ik daarom in het geheel niet. Je zoekt toch antwoorden op een probleem en niet zozeer op een land?

En hoeveel keer je in een land geweest bent heeft daar m.i. niets mee te maken. Ving er overigens 2 jaar terug zo'n 4 vissen in een ochtend gedurende 1 week. Vorig jaar 2 a 3 per ochtend gedurende 1,5 week. In Frankrijk dus. En wat dat ermee te maken heeft, snap ik niet.
Ving vorig jaar zomer overigens op een dag nog eens samen met mijn zoon ook nog eens erg veel (wedstrijdje eindigde overigens in een gelijkspel ; beide 33).
er zijn ook makkelijke wateren dus.. en vissen kan ik niet.. dus dat maakt de aantallen nog spectaculairder ;-). Maar zegt dit iets over karpervisen in Frankrijk? Nah...

Maar toch vermoed ik dat we het toch meer met elkaar eens zijn dan dat het lijkt Like Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 00:48:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jannes  
#9 Gepost : woensdag 27 maart 2013 01:10:50(UTC)
jannes

25 ponder

Leen als ze ons voor een wedstrijd ergens in Nederland zouden neerzetten kunnen we ook een week keihard blanken, ik zie zo'n week die je lang van te voren moet plannen meer als een loterij, er kan van alles tegenvallen door het weer enz , maar er schijnt een magie op Frankrijk te rusten.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 01:13:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bas van geffen  
#10 Gepost : woensdag 27 maart 2013 01:20:31(UTC)
bas van geffen

10 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
laat je niet gek maken... het is ook maar een put met karpers.. en zoals elke put anders is geldt dat hier ook...

waarschijnlijk zal er meer wier in staan en is er meer dressuur omdat het een betaalwater is.

gebruik de onderlijnen waar je vertrouwen in hebt! neem voor de zekerheid dikker onderlijn materiaal mee en wat zwaardere haken idd... voor de rest moet je je niet gek laten maken door wonderrigs of stokbroodrigs Tong

stekkeuze, aassoort, aaspresentatie... dat zijn de dingen waar je meer op moet letten dan dat je andere "apparte" onderlijnen gaat gebruiken... eerst maar eens beet krijgen voor je twijfelt aan je gerij.

voor mij was het 3 jaar blanken (telkens maar een week) in frankrijk voor ik vis ging vangen, en gewoon met dezelfde onderlijn waar ik een week ervoor in nl nog een vis mee in het net stuurde... simpel combirigje met een dumbel popup, gevist op een bed van 20 kg particels... op een water waar particels bijna niet gebruikt wordt omdat je het alleen kant en klaar mee mag nemen en niet zelf bereiden. duur grapje dus maar leverde wel 2 19 kg vissen op...

staar je dus niet blind op de onderlijn Knipoog
FisherDaniel  
#11 Gepost : woensdag 27 maart 2013 09:15:00(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik gebruik gewoon het standaard onderlijntje Blij, Heb er in een nacht 14 mee uitgetrokken, en vang er alle daags nog steeds goed mee Blij, Voor frankrijk zou ik nog ff kijken. Of nieuwe kopen/maken of gewoon de standaards Knipoog
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Roy Oostindien  
#12 Gepost : woensdag 27 maart 2013 10:56:36(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Bedankjes: 4 keer
Zou net zo vissen als in Nederland/België je moet een onderlijn gebruiken waar je vertrouwen in hebt. Ga niet lopen te kloten met systemen die je normaal niet gebruikt. Keep it simple verander desnoods alleen de lengte en eventueel de lengte van je hair!

Ps: Zou ook voor de stokbrood gaan want de petit pains laten ze liggen Knipoog
ronald kingma  
#13 Gepost : woensdag 27 maart 2013 11:16:39(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Afhankelijk van bodem en mogelijke obstakels gewoon gaan starten met het onderlijntje waar je hier ook mee vist, vervolgens kun je aanpassen waar nodig, maar vaak is dit niet nodig. Ik vis in Frankrijk niet anders dan ik in Nederland doe. Maar goed ieder zijn eigen keus hierin natuurlijk. Succes.

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
David v. Z  
#14 Gepost : woensdag 27 maart 2013 18:04:52(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
gwn een rolletje 20 lbs (allrounder) en een rolletje 35 lbs onderlijn materiaal bij je hebben. Verschillende typen en maten haken en dan ga je er wel uitkomen. en de vraag is niet of je onderlijn het gaat houden met die steuren... maar je hoofdlijn.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 18:05:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

gooi je problemen uit, vang je dromen.
DavidT  
#15 Gepost : woensdag 27 maart 2013 22:08:04(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Noord of Zuid Frankrijk? Breede lachd

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 maart 2013 22:08:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
wietse97  
#16 Gepost : woensdag 27 maart 2013 23:16:06(UTC)
wietse97

25 ponder

bedankt voor de tips allemaal,

ik heb nog nooit buiten nederland op karper gevist, dus vandaar dit topic of er iets anders moest.

maar zo te horen, moet je gewoon vertouwen hebben in je onderlijn in Nederland, en eventueel iets sterker materiaal, tegen onstakels, grote karpers en eventueel een steur.

ik ga de ideale onderlijn deze maanden samenstellen,

bedankt voor de tips

overigens is het een zandafgraving

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Jasperbuth  
#17 Gepost : woensdag 27 maart 2013 23:35:53(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Neem me dit niet kwalijk maar ik vind zoveel topics en zoveel vragen een beetje overdreven.

Ik zou het ook tof vinden om voor de eerste keer naar Frankrijk te gaan, maar wat al eerder gezegd is, wat is het verschil in die paar honderd kilometer? Doe wat kleine aanpassingen en neem niet te weinig mee, maak een lijstje met wat je allemaal nodig hebt (doe ik ook, in excel) En ga gewoon daar eens kijken. Nogmaals, neem me niet kwalijk en ik wens jullie een fijne vakantie, maar 3 (zover ik weet) topics met zulke vragen vind ik een beetje overdreven.
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
RenedeV  
#18 Gepost : woensdag 27 maart 2013 23:58:58(UTC)
RenedeV

5 ponder

Roy Oostindien schreef:
Zou net zo vissen als in Nederland/België je moet een onderlijn gebruiken waar je vertrouwen in hebt. Ga niet lopen te kloten met systemen die je normaal niet gebruikt. Keep it simple verander desnoods alleen de lengte en eventueel de lengte van je hair!

Kijk en dit is de beste tip die er tussen staat.....Like
wil wil wel  
#19 Gepost : donderdag 28 maart 2013 20:11:48(UTC)
wil wil wel

10 ponder

Voor moj het zelfde als hier in nl simpel kd rigje of simpele linealiner rig haak 6 ashima 887 jellywire 25 lb
Groot of klein elke karper telt
wietse97  
#20 Gepost : vrijdag 29 maart 2013 23:48:07(UTC)
wietse97

25 ponder

oke bedankt

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (14)
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.